licówki kompozytowe a porcelanowe...

11. Data: 2007-01-27 23:21:25

Temat: Re: licówki kompozytowe a porcelanowe...
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elfka" <k...@i...pl> wrote in message
news:epglo2$h45$1@atlantis.news.tpi.pl...

> a co z tymi co chcą mieć diamenciki w aparatach ortodontycznych? niby to
> ładne? a jednak bez mrugnięcia oka wstawia się te kolorowe kamyki, bo
> pacjent lepiej się czuje :) estetyka? zdrowie? :)

imo sytuacja ma sie podobnie jak w medycynie kosmetycznej (chirurgii).
w zasadzie czemu kobieta ma sie ciac, poddawac narkozie tylko po to
zeby miec piersi wielkosci takiej jakiej zechce, albo po co ciac nos, walic
w kosc zeby zmniejszyc nos do ksztaltu nosa Nicol Kidman. estetyka? zdrowie?

metody w dentystyce kosmetycznej sa metodami, ktore stosuje sie od lat,
niektore sa wciaz udoskonalane. w usa kiedy zaczeto wybielac zeby, dentysci
wolali o pomste do nieba, uznajac to za zaprzeczenie ideii dentsytyki....
wielujak widac dentystow wciaz tylko poprawia tylko funkcje, kosmetyke
traktujac jako
szkodzeniu zdrowiu. a szkoda. wystarczy tylko zapoznac sie glebiej z
metodami
i wynikami klinicznymi tejze. zdrowiu to nie szkodzi.

trzymaj sie w "walce" o bialy, ladny usmiech :)

iwon(K)a

12. Data: 2007-01-28 02:52:19

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
(...)

.
> Niedawno zakończyła 1000 letni żywot chińska moda na zniekształcone
> stopy kobiet (Lotosowe stopy). To była tylko estetyka.

Moge sie załozyć o milion juanów, ze te Chinki, których wówczas nie stac
było na ten zabieg były z tego powodu ogromnie nieszczęśliwe;-)

p47

13. Data: 2007-01-28 12:28:18

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <p...@b...list.ru> napisał w wiadomości

> Moge sie załozyć o milion juanów, ze te Chinki, których wówczas nie
> stac
> było na ten zabieg były z tego powodu ogromnie nieszczęśliwe;-)

Żadna kochająca matka chińska nie skazała nigdy swojej córeczki na taką
hańbę, by nie krępować jej stóp. Jakie życie by ją czekało, jaki
mężczyzna spojrzałby na taką kobietę. Masz absolutna rację. Ale
rozmówczynie nie przyjmują tego. Czym innym są diamenciki na aparacie
ortodontycznym (dzisiaj aparat jest, jutro go moze nie być, lub moze być
inny) a licówki są i nie bardzo jest szansa jest je tak zmienic/zdjać.

14. Data: 2007-01-28 12:50:17

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak. tak zrobie.

To mamy różne pojęcie o etyce.
A jeśli będzie miała prośbę o zrobienie łatwych do wyjecia jedynek i
dwójek (wzorem francuskich kurtyzan), co bedzie jej przydatne w pracy
zawodowej i poprawi jej status wśród koleżanek oraz wydłuzy zapisy w jej
terminarzu. Też to zrobisz?

> poczytaj wiec tu
> http://www.lumineers.com/
> warto sie douczyc.

Nie jestem stomatologiem. Czego więc mam sie douczać? Chciałaś napisać
coś innego ale zręcznie nie potrafiłaś?

> co do konwencjonalnych licowek, moze trzeba sie nauczyc dobrze
> preparowac
> zeby i wybierac dobre laboratoria, zeby licowki kleic w szkliwie,

A na czym polega preparowanie zębówprzed klejeniem w szkliwie?

> to akurat byl meski wymysl, bo byl to obiekt seksulany i uwiezienie

Jak na razie, to w tej dyskusji, za "madrym" acz nienaturalnym
wybielaniem optuja kobiety, więc nie chrzań o męskim wymyśle. Śmieszne
jest gdy kobiety wytłumaczenie dla własnej głupoty znajdują jedno - bo
to mężczyźni tak chcieli, one biedne są w takiej mniejszości, są po
prostu jako ta szarotka górska, prawie na wymarciu i ich głupie
postepowanie było zawsze pod presją. Kiedy wreszcie przyznacie, że wasz
próżność pcha was do tych głupot, a wasze tchórzostwo z kolei nie
pozwala na przyznanie się i obardcza winą mężczyzn:-)

> koniety w domu. plus zupelnie nie porownywalabym wiazania
> stop z licowkami. jesli juz to moze z leczeniem ortodontycznym
> majacym np na celu zaburzenie zgryzu ;)))

Zaburzanie naturalnego układu kości w stopach, zaburzenie naturalnego
układu zębów w szczękach, zaburzenia naturalnego koloru zębów. Bez
różnicy. Gdy widzę osobę z nienaturalnie rozjaśnionymi zębami myślę
sobie co myślę - nie mówię, bo to nie moja sprawa, ale żadna z tych osob
nie chciałaby poznać mojej opinii:-)

15. Data: 2007-01-28 13:12:04

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> walic
> w kosc zeby zmniejszyc nos do ksztaltu nosa Nicol Kidman. estetyka?

Czym innym z punktu widzenia etyki jest poprawa nosa typu "Borewicz" u
kobiety, a czym innym zmiana normalnego nosa na inny normalny nos w
typie "Kidman"

> metody w dentystyce kosmetycznej sa metodami, ktore stosuje sie od
> lat,

Tak, tak. Wiemy jak coś się robi od wielu lat to musi to być dobre.
Szkoda że nie znasz z historii medycyny przykładu opatrywania ran
wojennych wrzącym olejem. Była to obowiazkowa metoda leczenia do czsu aż
nastał czas po tak wielkiej bitwie, że zabrakło oleju lekarzowi
opatrujacemu rany. Zmuszony był nie udzielić części rannych pomocy i nie
polewał ich tym wrzącym olejem. Zdumienie jego było ogromne, gdy
następnego ranka, nie dość, że byli ciężej ranni, i na dodatek nie
uzyskali właściwej pomocy medycznej, to przeżyli w większejk liczbie a
ich rany goiły się lepiej.

> trzymaj sie w "walce" o bialy, ladny usmiech :)

Właściwie komentarz byłby zbędny ale nie mogłem się powstrzymać: czy nie
widzisz niestosowności w pisaniu czegoś takiego wziąwszy pod uwagę fakt,
że zarabiasz na tym? Biały ładny, a nie wystarczy zdrowy ładny? Za mało
zarobisz na "zdrowym ładnym", musisz dostać kasę za "biały ładny"?
Nie liczę na szczerość:->>>>

16. Data: 2007-01-28 15:58:14

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Li" <M...@o...pl> wrote in message

> To mamy różne pojęcie o etyce.

najwyrazniej. dentystyka kosmetyczna miesci sie w moim pojeciu etyki,
nie szkodze pacjentowi.

> [...]
> dwójek (wzorem francuskich kurtyzan), co bedzie jej przydatne w pracy
> zawodowej i poprawi jej status wśród koleżanek oraz wydłuzy zapisy w jej

he, he juz sie cos takiego robi. nazywa sie to snap-on-smile.
http://www.tridentlab.com/whatsnew/Snap-On_Smile.htm

> Nie jestem stomatologiem. Czego więc mam sie douczać? Chciałaś napisać coś
> innego ale zręcznie nie potrafiłaś?

szczerze, myslalam, ze jestes. potem zrozumialam, ze nim nie jestes.
mam tylko nadzieje, ze nie jestes lekarzem, ktory udziela porad
denystycznych
nie majac za wiele w tym temacie do powiedzenia (merytorycznego) w
realu....
w zakresie douczania mozna zawsze cos poczytac, zeby wiecej wiedziec
jesli sie podejmuje dyskusje.

> A na czym polega preparowanie zębówprzed klejeniem w szkliwie?

na usuwaniu grubosci szkliwa, koniecznej do skutecznego, szczelnego
zacementowania licowek (jesli uzywa sie licowki tradycyjne)

> Jak na razie, to w tej dyskusji, za "madrym" acz nienaturalnym wybielaniem
> optuja kobiety, więc nie chrzań o męskim wymyśle.

chrzanisz. podobno jestes facetem a wybielasz zeby? czemu?
(co do stop w chinach to sie tez "doucz')

> [...]
>próżność pcha was do tych głupot, a wasze tchórzostwo z kolei nie pozwala
>na przyznanie się i obardcza winą mężczyzn:-)

ech....sam zaczales ze stopami w Chinach. dowiedz sie wiecej cos o tym,
tak jak o licowkach zanim bedziesz opowiadal o "estetyce".

> Zaburzanie naturalnego układu kości w stopach, zaburzenie naturalnego
> układu zębów w szczękach, zaburzenia naturalnego koloru zębów. Bez
> różnicy.

zaburzenie naturalnego koloru w zebach nie szkodzi zdrowiu. chyba kazdy to
widzi (procz Ciebie)

>Gdy widzę osobę z nienaturalnie rozjaśnionymi zębami myślę sobie co myślę -
>nie mówię, bo to nie moja sprawa, ale żadna z tych osob nie chciałaby
>poznać mojej opinii:-)

i sam dlatego wybielasz...wielki LOL

iwon(K)a

17. Data: 2007-01-28 16:06:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym innym z punktu widzenia etyki jest poprawa nosa typu "Borewicz" u
> kobiety, a czym innym zmiana normalnego nosa na inny normalny nos w typie
> "Kidman"

czyli chorurdzy plastyczni z grupy drugiej sa nieetyczni i powinni
siedziec....

> [...]
> dość, że byli ciężej ranni, i na dodatek nie uzyskali właściwej pomocy
> medycznej, to przeżyli w większejk liczbie a ich rany goiły się lepiej.

znam to. pudlo. jak zwykle. metody kosmetyczne nie sa sprawdzone jak olej na
wojnie. moze bys chcial. siegnij do badan klinicznych w dentystyce, a nie
do histroii medycyny z czasow napoleonskich. zamiast "nihilizmu" jaki
panowal w medycynie, zacznij stosowac wspolczesne metody poznawcze.

> [...]
> że zarabiasz na tym? Biały ładny, a nie wystarczy zdrowy ładny? Za mało
> zarobisz na "zdrowym ładnym", musisz dostać kasę za "biały ładny"?

jestem szczera. dentysta we wspolczesnym swiecie to nie tylko
kowal. zeby nie tylko sluza do jedzenia. jesli robie juz proteze- to
zrobie z zebow bialych a nie zoltych. zarobie tak samo.
moi pacjenci chca miec zdrowy _i_ bialy usmiech. umiem polaczyc te dwa
przymiotniki. bialy i zdrowy sie nie WYKLUCZA.
szczecie nie ty jestes dentysta,.....

zycze powodzenia w wybielaniu zebow :>>>>

iwon(K)a

18. Data: 2007-01-28 16:17:31

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"p47" <p...@b...list.ru> wrote in message

> Moge sie załozyć o milion juanów, ze te Chinki, których wówczas nie stac
> było na ten zabieg były z tego powodu ogromnie nieszczęśliwe;-)

zobacz co jeszcze do tej pory dzieje sie w Afryce, gdzie kobiety sa
uszkadzane
bo inaczej meza nie znajda....
co do zabiegu Chinskiego, nie byl to zabieg za ktory trzeba bylo placic,
mamusia dobrze wiedziala jak zwiazywac stopy swojej corce.... ;>>>

iwon(K)a

19. Data: 2007-01-28 18:27:40

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> he, he juz sie cos takiego robi. nazywa sie to snap-on-smile.
> http://www.tridentlab.com/whatsnew/Snap-On_Smile.htm

Czy wiesz co to jest logika? Jeśli tak, to zrozumiesz, że z faktu, że
się coś robi nie znaczy, że to etyczne.

> szczerze, myslalam, ze jestes. potem zrozumialam, ze nim nie jestes.
> mam tylko nadzieje, ze nie jestes lekarzem, ktory udziela porad
> denystycznych

Zawsze odradzam pacjentom działania, których celem jest nie poparta
zdrowym rozsądkiem jedynie estetyka. Tak więc przy twoim widzeniu
sprawy, na pewno moi pacjenci nie znaleźliby się nigdy w twoim
gabinecie.

> nie majac za wiele w tym temacie do powiedzenia (merytorycznego) w
> realu....
> w zakresie douczania mozna zawsze cos poczytac, zeby wiecej wiedziec
> jesli sie podejmuje dyskusje.

Prowadzona z mojej strony dyskusja dotyczyła tylko strony etycznej
niektórych rozwiązań. A jak widzę mam w tej kwestii do powiedzenia
więcej niż ty:->

> na usuwaniu grubosci szkliwa, koniecznej do skutecznego, szczelnego
> zacementowania licowek (jesli uzywa sie licowki tradycyjne)

Czyli uszkadza tylko dla efektu kosmetycznego!

> chrzanisz. podobno jestes facetem a wybielasz zeby? czemu?
> (co do stop w chinach to sie tez "doucz')

Czy naprawdę muszę tłumaczyć tak proste sprawy? Napisałem przecież 4
wersy wyżej "nienaturalnym". Nie pisałem, że jestem przeciwnikiem
wszystkich zabiegów!!! Nie widziałaś jakie miałem zęby naturalnie i nie
wiesz jak wpłynęło na nie 20 lat palenia i picia po 4 litry kawy
dziennie. Nie wiedziałaś tego to nie wypowiadaj sie. A wcześniej
przeczytaj uważnie co pisze kotrrozmówca i przez chwilę postaraj się to
zrozumieć!

> ech....sam zaczales ze stopami w Chinach. dowiedz sie wiecej cos o
> tym,
> tak jak o licowkach zanim bedziesz opowiadal o "estetyce".

Nadal nie rozumiesz o czym piszę. Napisałem, że jestem przeciwny
zabiegom naruszajacym ząb tylko dla celów nienaturalnej estetyki.

> zaburzenie naturalnego koloru w zebach nie szkodzi zdrowiu. chyba
> kazdy to
> widzi (procz Ciebie)

A tylko ty nie widzisz, że ja piszę o uszkadzaniu zęba jedynie dla
estetyki:->

> i sam dlatego wybielasz...wielki LOL

Nie posługujesz sie jak dla mnie zbyt wystarczająco biegle biernym
językiem polskim - niby czytasz, ale nie rozumiesz co jest napisane. Jak
dla mnie EOT
Zakończę stwierdzeniem - mam nadzieję, że przyjdzie moment, w którym
liczba ludzi chcących niszczyć zdrowe zęby dla nabicia kasy Iwonce
będzie spadać. Wierzę w zwyciestwo rozsądku.:->>>>>

20. Data: 2007-01-28 20:19:25

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I kto by pomyślał, że taki drobiag jak licówki może wywołać tak burzliwą
dyskusję :-)

> Czyli uszkadza tylko dla efektu kosmetycznego!

Nie zawsze - czasami, dobrze wykonać licówkę/koronę (nie tylko dla efektu
kosmetycznego, ale właśnie dla wzmocnienia zęba). A nawet wykonanie licówki
tylko dla efektu kosmetycznego specjalnych szkód nie przyniesie (szlifuje się
bardzo cienką warstwę zęba) i o ile wykonanie jest poprawne, to
ceramika-mat.wiążący-ząb tworzą praktycznie jednolitą strukturę.

A co do wyborów pacjenta i konfrontacji ich z dośw. lekarza, to w sprawie tak
błahej jak licówki wypadałoby zdać się na opinię pacjenta. Problem w tym, że
zdając się tylko na jego poczucie estetyki można z niego zrobić pajaca.
W listopadzie byłem na kursie dot. licówek, na którym prowadzący pokazywał
człowieka (ze Stanów :-) o śniadej cerze (na oko około 60ki) z zębami w kolorze
A1/B1 (co - dla nieobytych z tematem - mniej więcej odpowiada barwie przeciętnej
muszli klozetowej). Pacjent wyglądał wprawdzie na bardzo szczęśliwego, ale
odniosłem wrażenie, że nie ma wokół siebie zbyt wielu życzliwych (szczerych)
osób. Dla porządku - pan ze zdjęcia miał służyć jako przykład spieprzonej
roboty. Być może w Stanach ideał urody wygląda nieco inaczej, niż w Polsce, ale
nie sądzę, żeby odczucie harmonii/estetyki było aż tak różne.

Serdecznie Was pozdrawiam.
(pełen szacunku dla amerykańskich dentystów) Radek :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000707-0, 2007-01-27
Przetestowano na: 2007-01-28 21:19:31

kaszel u czterolatka - pomocy!!!!!!!!
kulki ropne w spojowkach
Zapalenie kanek miękkich