« poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2001-12-02 20:07:14
Temat: Re: likwidacja ulg i bezplatnych przejazdow?Witam
Szanowna"Asia" <a...@p...onet.pl> w
news:9u8qf5$ckf$1@news.onet.pl...
napisała:
> A co powiecie na to:
> http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_011130/ekonomia/ekon
omia_a_5.html
Jest to artykuł w Rz. o ulgowych przejazdach na PKP i w transporcie
samochodowym oraz o oszczędnościach na tym zadaniu w roku
przyszłym. Zrozumiałem z tego artykułu że łącznie w br na wszystkie
ulgi Ministerstwo Finansów przeznaczy 1,2 mld.zł.
Rozumiem że znaczna część tej kwoty jest przeznaczona dla ON.
W roku przyszłym MF chce zaoszczędzic na tym zadaniu 250 mln. zł
Napisano też o nieprawidłowościach popełnianych przez
przewoźników w transporcie prywatnym.
Sądzę że stosowanie ulg dla ON w starym znaczeniu jest coraz
bardziej nieracjonalne. Wszyscy na tym tracą i Państwo i ON.
Obojętne jest to tylko dla takich molochów jak PKP i TP SA.
Jestem głęboko przekonany że z czasem ulgi z tytułu
niesprawności zostaną zastąpione przez ryczałty pieniężne
na wyrównanie szans dla każdego ON indywidualnie.
Wszyscy na tym skorzystają. Przy dalszym funkcjonowaniu
obecnego systemu ulg dla ON najszybciej straty ponoszą
właśnie niepełnosprawni. Dlatego trzeba sugerować
i wymuszać prace przygotowawcze do przejścia na nowe
systemy w tym budowę baz danych o ON.
Pozdrawiam
Marian L
PS. Pozwoliłem sobie Szanownemu Leośiowi wysłać
ten artykuł bezpośrednio z serwera Rzeczpospolitej
jest tam taka opcja a zgłaszał jakieś kłopoty.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2001-12-02 21:17:47
Temat: Re: likwidacja ulg i bezplatnych przejazdow?U mnie dziala... a oto tresci tam zawarte:
Od przyszłego roku zmniejszy się zakres ulg na przejazdy PKP i środkami
transportu publicznego. Uprawnieni do biletów bezpłatnych otrzymają
78-procentową ulgę, natomiast ci, którzy płacili połowę, 37-procentową.
Wyjątkiem są żołnierze, którym ulga zostanie zwiększona.
Rząd szukając oszczędności budżetowych przyjął projekt nowelizacji ustawy o
uprawnieniach do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego
transportu zbiorowego, która zmniejsza wysokość ulg na bilety.
Komunikat rządowy informuje, że dla większości uprawnionych do ustawowych
ulg, w miejsce dotychczasowych biletów bezpłatnych i z 50-procentową ulgą
wprowadza się bilety z ulgami 78 i 37 procent. Prawie we wszystkich grupach
uprawnionych do ulg zostaną one zmniejszone. Wyjątkiem są żołnierze
odbywający niezawodową służbę wojskową, między innymi żołnierze służby
zasadniczej, będą mieli podniesioną ulgę z 50 do 78 proc. Wszystkie
pozostałe grupy, w tym także uczniowie i studenci uprawnieni do ulgi
50-procentowej, od początku przyszłego roku będą nabywali bilety z ulgą
37-procentową.
Roman Hajdrowski, rzecznik PKP wyjaśnia, że dla kolei zmiana w ulgach nie
spowoduje zmiany wpływów z tytułu sprzedaży biletów, a jedynie zmieni
relacje - większą część będą płacili podróżni, a mniej będzie dopłacał
budżet. Dla podróżnych korzystających z ulg będzie to jednak oznaczało
wzrost kosztów biletów. Roman Hajdrowski uważa, że zmiana ta prawdopodobnie
spowoduje wybór przez część pasażerów innego środka transportu, jeśli jego
cena po zmianie wysokości ulg będzie bardziej atrakcyjna.
W 2000 roku, według danych GUS, PKP sprzedały 57 mln 938 tys. 480 biletów
jednorazowych z ulgą 50 proc. i 47 mln 747 tys. 906 biletów okresowych z
ulgą 50 proc. Ponadto PKP wydały 6 mln 450 tys. 750 bezpłatnych świadczeń
przejazdowych.
Według Romana Hajdrowskiego, dziś nie można jeszcze precyzyjnie ocenić
skutków wprowadzenia nowych zasad dotyczących ulg. Będzie to możliwe, wtedy
gdy zaczną one obowiązywać.
Artur Kawaler, naczelnik wydziału dotowań zadań gospodarczych departamentu
finansów gospodarki narodowej wyjaśnił, że wprowadzenie nowych zasad było
konieczne, żeby uszczelnić system ulg. Przewoźnicy autobusowi - wykazały to
kontrole - wyłudzali środki na dofinansowanie przewozów drukując bez żadnego
uzasadnienia bilety ze 100-procentową ulgą. Inną formą wyłudzeń było
sprzedawanie dwóch biletów z ulgą 50-procentową osobie nabywającej jeden
pełny bilet. Dla nabywającego bilet nie stanowiło to żadnej różnicy - płacił
tyle samo - ale przewoźnik mógł ubiegać się o dofinansowanie biletów
ulgowych kwotą o tej samej wartości, co łączna wartość dwóch biletów
ulgowych.
Konieczność ograniczenia wysokości ulg Ministerstwo Finansów uzasadnia
również niezbędnymi oszczędnościami w wydatkach budżetowych. W przyszłym
roku oszczędności w rocznych wydatkach budżetu na sfinansowanie ulg miałyby
wynieść około 250 mln zł. W tym roku wydatki budżetu na dofinansowanie ulg
mają wynieść 1,2 mld zł.
Artur Burak
pozdrawiam
robercikus
Użytkownik "leoś" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
news:9ud377$k9$1@news.tpi.pl...
> niestety link nie dziala ;(
> l.
>
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
13. Data: 2001-12-02 22:19:34
Temat: Re: likwidacja ulg i bezplatnych przejazdow?On Sun, 2 Dec 2001 22:17:47 +0100, "robercikus"
<r...@p...onet.pl> napisał(a):
A co z biletami komunikacji miejskiej?
--
Pozdrawiam
Jarek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
14. Data: 2001-12-03 07:36:59
Temat: Re: likwidacja ulg i bezplatnych przejazdow?
Użytkownik "leoś" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
news:9ud377$k9$1@news.tpi.pl...
> niestety link nie dziala ;(
> l.
Działa działa
--
**
Pozdrawiam Apik
a...@c...pl a...@s...pl
gg#4888
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
15. Data: 2001-12-09 11:39:31
Temat: Re: likwidacja ulg i bezplatnych przejazdow?> A co z biletami komunikacji miejskiej?
kom miejska podlega chyba gminie i wtedy to od gminy zalezy.
leon
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |