liliowce - gdzie ?

31. Data: 2005-03-16 19:04:36

Temat: Re: liliowce - gdzie ?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Co to znaczy,, podróbki roślin" - marchewka za pietruszkę?
> Czy produkcja bez wykupu licencji?

A może po prostu rozmnażane z siewu?

Co z jednej strony ma wielką zaletę, z drugiej zaś -- nie są to
odmiany jako takie, a ich pochodne.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Zawodowa Łowiczanka z Ustrzyk
Wyjaśniała: ,,Ten pasiak? Cóż, gust, szyk...

32. Data: 2005-03-16 20:08:07

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może po prostu rozmnażane z siewu?
>
> Co z jednej strony ma wielką zaletę, z drugiej zaś -- nie są to
> odmiany jako takie, a ich pochodne.
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Z siewu mogą wyjść rośliny całkiem nie podobne do roślin
matecznych.Są zbyt cenne aby przed kwitnieniem pozbywać się
ich, to materiał hodowlany.Nie kalkuluje się do sprzedaży
dawać siewki,Można uzyskać szybciej rośliny mnożąc wegetatywnie.
Jest to możliwe wśród roślin oznaczonych jako strain, czyli
rasa, te są prawie identyczne z matecznymi. Dotyczy to między
innymi lilii.
Wiele roślin kupuje się jako pikówki w Holandii i takie same są
w Czechach,Szwecji, na Łotwie i u nas chyba też.
Pozdrawiam. Mirzan

33. Data: 2005-03-17 22:47:09

Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl>

> A u mnie Cypripedium formosanum, ale tylko na parapecie :-).
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Łołłłłł :-)
:-) Bogusław

34. Data: 2005-03-17 22:49:43

Temat: Re: liliowce - gdzie ?- OT
Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:d191ms$aea$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Cypripedium to wszak gruntowy :), ale wrażliwy (jak mnie uczulił Bogusław)
> zamówienie dotarło zbyt późno, aby wysadzić do ogrodu. Zatem zakwita na
> parapecie :).
>
> Z pozdrowieniami, Maria

On ze względu na porę kwitnienia bardzo wczesną ,niestety nie wytrzymuje
naszego klimatu..
Pozdrawiam, storczykowo :-)
:-) Bogusław

35. Data: 2005-03-17 23:11:04

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przyszłym roku zanim zaczniesz siać zajrzyj tutaj:
> http://www.wydawnictwogaj.webpark.pl/pogoda.html
> ;-)
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Mam kilka książek Przybylaka, warto kupować.W jednej z nich
jest opisane stosowanie liści papai w chrobach nowotworowych.
Ale z żadnych kalendarzy i przepowiedni nie korzystam, jak jest
robota to się robi, bo jak wiadomo,zawsze się jest spóźnionym.
Pozdrawiam.Mirzan

36. Data: 2005-03-18 06:47:53

Temat: Re: liliowce - gdzie ?-OT Cypripedium formosanum
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

> Łołłłłł :-)

A tu można go już zobaczyć, chociaż kwiat jeszcze nie całkiem rozprostowany,
a liście zwinięte . Cudny ! :-))
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=590

Z pozdrowieniami, Maria

37. Data: 2005-03-18 12:56:39

Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:d1dtqd$827$1@nemesis.news.tpi.pl...
> A tu można go już zobaczyć, chociaż kwiat jeszcze nie całkiem
> [...]

Piękny, ale niestety trzeba traktować jako roślinę domową :-)
Pozdr. Bogusław

Filozofa trudnosci z hiacyntem
len wiekokwiatowy
Jak zostac dzialkowcem - realia
lód topnieje... www.oczkowodne.net
murator dla początkujących w zakładaniu ogrodu