Re: łosoś z piekarnika

From: Zbigniew Pieciul <m...@z...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: łosoś z piekarnika
Date: Tue, 24 Feb 2004 13:51:02 GMT

Proponuje taka wersje, b. dietetyczna i super-pachnaca: porcje lososia
indywidualnie pakowane w folie lub pergamin - kazdy stolownik otwiera
swoja paczuszke na talerzu czyli pod wlasnym nosem i moze sie cieszyc
calym bogactwem zapachowym...

Na podsciolce z kopru ukladasz porcje ryby (najlepiej bez skory)
przyprawiona gruba sola, czarnym pieprzem (swiezo mielonym), szczypta
ziol, np. prowansalskich, ale niekoniecznie, skrojona cieniutko, na
zapalke marchewka, tak na zapalke pokrojony por (z tej bialej czesci
lodygi) i jak jest pod reka - korzen imbiru, odrobina, bo to mocny
zapach, tez drobno, cienko pokrojony.

Zawinac szczelnie, na blaszke do piekarnika, na 25-30 minut.

Wyprobuj moze najpierw jedna porcje - jak Ci posmakuje i wszystko sie
uda - wtedy mozna zaprosic gosci...

Biale wino wytrawne.

Pozdr., Zbyszek