luk aorty

1. Data: 2002-05-28 15:55:54

Temat: luk aorty
Od: "Jan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze

O czym swiadczy opis:

"Sylwetka serca z cechami powiększonej komory lewej o wuwypuklonym -
częsciowo wysyconym łuku aorty" u osoby mającej duże nadciśnienie.

Prosze o pomoc

pozdrawiam
Janusz

2. Data: 2002-05-28 17:33:03

Temat: Re: luk aorty
Od: "Sajmon Templer" <d...@...LOVE.SPAM.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O czym swiadczy opis:
>
> "Sylwetka serca z cechami powiększonej komory lewej o wuwypuklonym -
> częsciowo wysyconym łuku aorty" u osoby mającej duże nadciśnienie.

Świadczy o tym, że trzeba zacząć leczyć nadciśnienie, bo inaczej skończy się
niewydolnością serca i
wszelkimi tego powikłaniami ze zgonem włącznie.
pozdrawiam,
--
Sajmon Templer
d...@i...pl

3. Data: 2002-05-28 19:37:43

Od: "Jan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Sajmon

to akurat wiem,
ale interesowałoby mnie troche wiecej szczegolowych informacji

4. Data: 2002-05-29 20:16:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 May 2002, Jan wrote:

> to akurat wiem,
> ale interesowałoby mnie troche wiecej szczegolowych informacji

nastapilo poszerzenie aorty najprawdopodobniej w przebiegu nadcisnienia
tetniczego. Dokladniejszych informacji ewentualnie moglaby udzielic
echokardiografia

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>