lukier

1. Data: 2001-01-06 18:35:17

Temat: lukier
Od: gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pilnie potrzebuje przepisu (sekretu) na doskonaly lukier.
Bede bardzo wdzieczna:)))))

Gosia

1. Data: 2001-01-06 20:18:59

Temat: Re: lukier
Od: "Adam" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama zawsze kazała mi ucierać ok. 1 godziny cukier puder ( przesiany) z
odrobiną wody lub soku z cytryny, aż miał być lśniący. Dopiero teściowa
pokazała mi prostrzy sposób robienia lukru np. 1 szklanka cukru pudru, a do
tego troszkę gorącej ( przegotowanej) wody lub mleka, można też dać kilka
kropel ulubionego olejku, wszystko chwilkę ucieramy i lukier idealny
(szczegół tkwi w ilości wody dodanej do lukru, bo tak naprawdę to dopiero
empirycznie można sprawdzić ile wody dodać, radzę dać mniej i po trochu
dolewać). Niektórzy mieszają białko z cukrem pudrem, ale ja osobiście nie
lubię tego lukru, jest zbyt twardy. Dla pracowitych jest wersja
lukropodobna, tzw.pomada, ale to trzeba gotować długo, robić jakieś próby na
nitkę itd.
Pozdrawiam na nowe tysiąclecie wszystkich skłóconych i zdegustowanych
kłótniami. Pa pa całusów 332.
Teresa P.

1. Data: 2001-01-07 08:43:24

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

gosia <g...@p...fm> wrote:

> Pilnie potrzebuje przepisu (sekretu) na doskonaly lukier.
> Bede bardzo wdzieczna:)))))
>
> Gosia

Lukier krolewski (Glace Royale)

Dwa bialka
ok. 35 deko cukru pudru
cytryna

Ubijamy lekko bialka. Dodajemy do nich stopniowo cukier puder stale a
delikatnie mieszajac, az cukier sie rozpusci i powstanie gladka masa
ktora mozna rozprowadzac, a ktora nie bedzie sie rozlewac. Dodajemy 10
kropli przecedzonego soku cytrynowego. Mozna to tez zabarwic np. sokiem
z zurawin. Jezeli chcemy zrobic z lukru dekoracje dajemy wiecej cukru
(ok. 60 deko). Trzymamy w chlodzie pod przykryciem.

Wladyslaw

Sezamki
Infekcja
Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
co na poprawe humoru? ciacho!!! :)))
kawa - czy to prawda?