majonez kielecki - wreszcie sprawdzilam

1. Data: 2002-01-21 18:40:54

Temat: majonez kielecki - wreszcie sprawdzilam
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na swieta przyjechala do Gdanska mama Ursyna z Kielc. Z zamowionym
wczesniej duzym slojem Majonezu Kieleckiego( nazwa na sloiku) .Taki, o
ktorym tu czasami dyskutujemy, rozwazajac: ktory - jaki...W wigilijny
poranek mialam wiec dwa sloje- bo wczesniej kupilam dekoracyjny Win...
Kielecki ( po wielokrotnym oblizywaniu lyzki) okazal sie przyprawiony
bardzo ostra musztarda ( tak na moje rozeznanie) , ktora nadaje mu ostry,
charakterystyczny smak. Win...jest przy nim delikatny i lagodny. Kieleckiego
nie da sie podjadac lycha:)) na dluzsza mete. Raczej dla amatorow
ostrzejszych smakow.

Jola L-L
PS: dla ciekawskich spisalam sklad z naklejki: olej roslinny rafinowany,
musztarda, woda, (?- he,he), zoltka jaj kurzych.Bez konserwantow.
Niet octu ni soku z cytryny...
maja swoja strone www.wspspolem.com.pl - gdzie jest zdjecie owego
majonezu...i nic wiecej....- strona w aktualizacji

1. Data: 2002-01-22 07:04:08

Temat: Re: majonez kielecki - wreszcie sprawdzilam
Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sama sól ten kielecki, jednak pozostane przy Winiarach.
Naprawde nic nadzwyczajnego w kieleckim nie widze....

1. Data: 2002-01-22 10:07:38

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> maja swoja strone www.wspspolem.com.pl - gdzie jest zdjecie owego
> majonezu...i nic wiecej....- strona w aktualizacji

To chyba po prostu kwestia przyzwyczajenia. Moja mama stosuje tylko Kielecki
od lat wielu, no i ja, wychowana na Kieleckim też uznaję tylko ten.
I to nieprawda, że nie można podjadać łychą ... ;-)
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2002-01-22 10:13:32

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktorym tu czasami dyskutujemy, rozwazajac: ktory - jaki...W wigilijny
> poranek mialam wiec dwa sloje- bo wczesniej kupilam dekoracyjny Win...
[ciach]

Wsrod moich znajomych K....bardzo jest popularny. Ja tez przyznam - innego
nie uzywam. Praktycznie po dodaniu tego majonezu do salatki nie musze jej
juz niczym doprawiac. K.....z tego co zauwazylam jest dosc popularny na
poludniu Polski.

pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2002-01-22 10:16:15

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> [...]
> od lat wielu, no i ja, wychowana na Kieleckim też uznaję tylko ten.
> I to nieprawda, że nie można podjadać łychą ... ;-)

otóz to. Ja go daje na kanapki zamiastr masla i potrafie zjesc caly
talerz tylko takich z majonezem i [pieprzem i niczym wiecej. Ale ja tez
z Kielc :))))
Jest jeszcze bardzo smaczna musztarda kielecka- lagodna w smaku ale
musztardowa jak najbardziej. Mnie bardzo smakuje ale trudno dostac.
pzdr
agi

1. Data: 2002-01-22 10:22:16

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik evelyna <e...@r...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2je0d$khd$...@s...rmf.pl...

> [...]
> nie uzywam. Praktycznie po dodaniu tego majonezu do salatki nie musze jej
> juz niczym doprawiac. K.....z tego co zauwazylam jest dosc popularny na

Zgada sie, moj maz jest z Krakowa i dla niego tylko taki majonez istnieje.
Ja jestem przyzwyczsjaona do innego lagodniejszego smaku i jakos nie moge
sie do kieleckiego przekonac. Zreszta nie ejstem wielbicielka majonezu w
przeciwienstwie do mojego meza.

Dagmara
--
www.kubicajakub.republika.pl

1. Data: 2002-01-22 11:58:04

Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
Kieleckiego
> nie da sie podjadac lycha:)) na dluzsza mete. Raczej dla amatorow

A ja bardzo lubie kielecki i moj maz (ktory ostrych rzeczy nie lubi) rowniez
glownie kielecki jada. I jezeli nie ma kieleckiego w sklepie to nie kupuje
zadnego majonezu.

Pozdrawiam,

Marta MJ

1. Data: 2002-01-22 12:08:22

Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie moge sie nadziwic, ze tylu jest zwolennikow kieleckiego. Mieszkam na Slasku,
gdzie
nie ma problemu z dostaniem kieleckiego czy dekoracyjnego, ale ja jednak po kilku
probach stalam sie fanem wylacznie Dekoracyjnego Winiary. Dlatego, ze wg. mnie jest
jakby bardziej szlachetny i bardziej delikatny w smaku. Do kieleckiego sie nie
przekonam. Brr.
--
Agnes

1. Data: 2002-01-22 12:30:44

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnes" <v...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
mnie jest
> jakby bardziej szlachetny i bardziej delikatny w smaku. Do kieleckiego sie

No bo tez nie chodzi o przekonanie.
De gustibus non disputandum est. Czyli ja kocham Kielecki, a Ty kochaj
Winiary. Dobrze ze jest z czego wybrac.
Pozdrowka (majonezowe)
Ania

1. Data: 2002-01-22 13:43:04

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie moge sie nadziwic, ze tylu jest zwolennikow Dekoracyjnego Winiar.
Mieszkam w Malopolsce, gdzie nie ma problemu z dostaniem kieleckiego czy
dekoracyjnego, ale ja jednak po kilku probach stalam sie fanem wylacznie
Kieleckiego. Dlatego, ze wg. mnie jest jakby bardziej szlachetny i bardziej
wyrafinowany w smaku. Do Dekoracyjnego sie nie
przekonam. Brr.

Agnes, zabij, ale nie moglam sie powstrzymac :))))

Margola Fanka Kieleckiego

faworki Joli L-L
kotlety wieprzowe nadziewane bryndzą
chińszczyzna