mak mielony

1. Data: 2003-12-23 10:53:47

Temat: mak mielony
Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dostalam wreszcie ten mak mielony, i co dalej? Ugotowac go? Zalac mlekiem
czy co? Nigdy nie robilam nic z maku. a chyba wypadnie ze bede robic
makowiec, mialy byc kluski z makiem na Wigilie, ale okazalo sie, ze wszyscy
w domu tak przejeli sie tym makiem, ze kazdy kupil po paczce:)
Wiec na Wigilie kluski z makiem, a chyba juz po Wigilii inne makowe
smakolyki.
Niech ktos mi tylko poradzi co z tym makiem mam zrobic.
Pozdr

1. Data: 2003-12-23 15:49:25

Temat: Re: mak mielony
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli nie jestes zbyt doświadczona w poczynaniach makowych to proponuję ci
prostą Struclę makową ;)

Składniki:
0,5kg maku
kostka masła
1-1,5 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
5 jaj
około 1/3 fiolki aromatu migdałowego (z tym uważaj by nie przesadzić,
niektórzy wogóle nie dodają)
10 dkg rodzynek
10 dkg orzechów włoskich - posiekanych
0,5 kg mąki
1 opakowanie drożdży instant (osobiście używam Dr Oetkera)
szczypta soli
okolo 1/3 - 0,5 szklanki mleka
(opcjonalnie kieliszek rumu)
Jeśli masz mak juz zmielony to na patelni (mały ogień) rozpuśc 1/4 masła,
dodaj mak, 3/4 cukru, cukier waniliowy, 3 żółtka (białka przydadzą się
później), aromat i bakalie. Ja dodaję jeszcze kieliszek rumu. Podsmaz to
wszystko ale na malutkim ogniu i cały czas mieszaj (okolo 10-15 minut) po
podsmażeniu odstaw aby podstygło.
Teraz ciasto:
Mąkę wymieszaj z drożdżami, solą, dwoma jajkami, resztką cukru, dodając
masło, mleko. Wyrób to wszystko na gładkie ciasto. Pozostaw do wyrośnięcia i
następnie podziel na dwie równe części, które musisz rozwałkować na
prostokątne placki o grubości okolo 1 cm.
Na każdy z nich daj połowę masy makowej, potem to ładnie zwiń w rulon jak
roladę i przełóż obie na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. lub do
dwóch osobnych blaszek tych podłużnych rynienek.PAMIĘTAJ że miejsce gdzie
kończy się rolada ma iśc na dół, czyli jako spód ciasta!!!

Strucle posmaruj jeszcze białkiem które ci pozostało i piecz w temperaturze
okolo 180 stopni przez okolo 40 50 minut. Od 40 minuty doglądaj ciasta żeby
go nie spalić.
Smacznego.
Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2003-12-23 20:27:12

Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za przepis, na pewno skorzystam:)

1. Data: 2003-12-25 20:58:29

Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy mi sie tak trafilo, czy wyniklo to z nieumiejetnosci
kulinarnych, ale mak gotowy zmielony to paskudztwo gorzkie.
Mam jeszcze jedna paczke i nie jestem pewna czy zaryzykuje zrobienie
makowca:(
Pozdr

Karp wedlu mego taty
Piernik dojrzewajacy -- degustacja