mąka i mączka kukurydziana - jaka jest różnica???

1. Data: 2003-03-21 06:57:07

Temat: mąka i mączka kukurydziana - jaka jest różnica???
Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jaka jest różnica pomiędzy mąką i mączką kukurydzianą? Mam w przepisie
"maczka kukurydziana (nie mąka)". Przepis jest tłumaczony z angielskiego i w
oryginale jest "corn meal".

Pozdrawiam,
Joanna

specjalistyczny serwis o papugach nimfach - http://nimfy.emernet.pl/
http://papugi.emernet.pl - Papuzi Portal - wszystko o papugach

1. Data: 2003-03-21 09:50:42

Temat: Re: mąka i mączka kukurydziana - jaka jest różnica???
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> Jaka jest różnica pomiędzy mąką i mączką kukurydzianą? Mam w przepisie
> "maczka kukurydziana (nie mąka)". Przepis jest tłumaczony z angielskiego i w
> oryginale jest "corn meal".

MSZ tlumacz cos sk(n)ocil. Meal znaczy maka, nie maczka. Moze
to trend do zdrobnionek?

Krycha&Co(ty)

1. Data: 2003-03-21 09:59:56

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> MSZ tlumacz cos sk(n)ocil. Meal znaczy maka, nie maczka. Moze
> to trend do zdrobnionek?

Słownik na onecie podaje oba tłumaczenia słowa meal

meal (słownik ogólny)
[mi: l] n posiłek

meal (słownik nauk. tech.)

1. mąka
2. mączka

meal (słownik wojskowy)
[mil] s posiłek; jedzenie

--
ostry

1. Data: 2003-03-21 12:14:40

Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ostry" <o...@e...com.pl> wrote in message

> Słownik na onecie podaje oba tłumaczenia słowa meal
> 1. mąka
> 2. mączka

Moj slownik podaje tak: mą(cz)ka (niepytlowana).

Ale pomijając tłumaczenie. Czym różni się mączka kukurydziana od mąki
kukurydzianej?

1. Data: 2003-03-21 13:06:07

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli czymkolwiek to może grubością przemiału ?
Mączka (jak wskazje zdrobnienie:) powinn abyć drobniej zmielona.

--
ostry

1. Data: 2003-03-21 22:07:17

Temat: Odp: mąka i mączka kukurydziana - jaka jest różnica???
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5f2pf$72f$...@f...man.torun.pl...
> Jeśli czymkolwiek to może grubością przemiału ?
> Mączka (jak wskazje zdrobnienie:) powinn abyć drobniej zmielona.
>

> --
> ostry

A mnie sie wydaje, ze chodzi o skrobie kukurydziana, ktora pelni role
podobna jak maka (maczka)ziemniaczana, czyli zagestnik, inaczej - maczka
budyniowa. Maka kukurydziana zas to przemielone ziarno, bez zadnego
preparowania.

Agata Solon, naturalna

pewnie to znacie juz..
Kurczak po baskijsku??