Re: mąka ziemniaczana

From: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: mąka ziemniaczana
Date: Mon, 30 Apr 2001 09:22:25 +0200

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3aed0ceb$1@news.vogel.pl...

Dzielisz lyzka na 3 czesci (rysujesz taki znaczek Mercedesa na
powierzchni), jedna czesc
> wyjmujesz, a w powstale wglebienie wsypujesz make ziemniaczana, tak, aby
> zajmowala tyle miejsca ile wyjeta wczesniej czesc. Te wyjeta czesc
> ziemniakow, oczywiscie tez dodajesz, chodzi tylko o wymierzenie proporcji.
> Dodajesz jajko i wyrabiasz, jesli masa jest za sucha (zalezy to od rodzaju
> ziemniakow) mozesz kapnac troszke mleka, ale nieduzo. Kluski muszą sie dac
> latwo ukulac. Lepisz kulki - srednica ok.4 cm. I teraz zalezy - jedni
robia
> malenkie kluseczki, z dziurka a raczej wglebieniem zrobionym palcem. U
mnie
> [...]

Hej!
U mnie /i tak też demonstrowano w programie Makłowicza/ dzieli się na cztery
części i dodaje tę jedną czwartą krochmalu, ale pewnie - skoro tak robisz -
i jedna tzrecia jest dobra. A wgłębienie musi być! W przeciwnym przypadku
sos się będzie omyskiwał! No i modra kapusta, to zestaw Numer Jeden.

Namaste!
EuGeniusz Dębski