makrama - kurs obrazkowy

1. Data: 2003-02-22 18:35:30

Temat: makrama - kurs obrazkowy
Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://strony.wp.pl/wp/tomella na tej stronie tez znalazlam jak robic
makrame - czegos takiego jeszcze nie widzialam - jakie piekne :-)
Chyba sie skusze, Was tez zapraszam :-)
yewka - wroclaw

1. Data: 2003-02-22 18:45:35

Temat: Re: makrama - kurs obrazkowy
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Juz ja zrobilam - wyszlo cudo! Kto chce to robic niech nie czyta dalej. Czas
pracy, oczywiscie z przerwami na inne "projekty" trzy lata! Moze to tylko
moj problem, ale nie lubie zbyt dlugo siedziec nad jedna rzecza i ta skakam
z kwiatka na kwiatek ;-)

MonikaB

1. Data: 2003-02-22 18:54:15

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak powiadasz, 3 lata? tao to takie skomplikowane? bosch, prawdziwe wyzwanie
:-)
Ja tez nie lubie sleczec nad jedna robutka dlugo, jak do niej wracam po
jakims czasie, to zawsze jest jakas dostrzegalan roznica :-(
yewka - wroclaw

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

1. Data: 2003-02-22 19:28:28

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Trudne to to nie jest, ale dzubania sporo. Zaczelo sie juz ze wzorem.
Przebijanie przez kalke trwalo caly wieczor. Moze tez sie za to zle
zabralam, najpierw powinnam zrobic Kontury na szydelku, przyszyc je i potem
wypelniac to mobilizowaloby do roboty. Ale jest sie niecierpliwym i robilam
kawaleczek po kawaleczku, aby natychmias widziec effekt.
Wskazowka: w opisie jest, ze najpierw ma sie zrobic iles tam kilometrow tego
sznurka. Lepiej jest robic po kawalku, tak dlugim jaki jest potrzebny do
odpowiedniego motywu, bo pozniej po przecieciu jest trudno proc
szydelkowanie "do tylu" aby miec koncowke nitki do przyszycia.

1. Data: 2003-02-22 22:50:55

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

To, co jest u tomelli na stronce to jest szydelkowanie makramowe, znane pod
nazwa tez koronki renesansowej (elementy wykonuje sie na szydelku, a laczy
przeselkami podobnymi jak w hafcie richelieu). z Prawdziwa makrama ma to
niewiele wspolnego - makrama to wiazqanie wezlow bez pomocy narzedzi, samymi
raczkami sie to robi. Przewaznie ze sznurka :-)
annaweronika
P/ S. Zboczenie instruktora - musialam wytlumaczyc.... ;-)

1. Data: 2003-02-22 23:05:16

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wytlumaczenie - sama sie dziwilam czemu to tak nazywaja, bo z
makrama to to naprawde nie ma nic wspolnego.
MonikaB

1. Data: 2003-02-22 23:53:32

Od: "T0SIA" <t...@f...istnieje.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
samymi
> raczkami sie to robi. Przewaznie ze sznurka :-)

swieta racja ;)
mozna zrobic stosujac makrame wspaniale scienne ozdoby albo wszystkim znane
"wieszaki" na doniczki z kwiatami..:-) ze zwyklego surowego grubego sznurka
nie wiem czy bylo ale podaje :-)
http://panda.bg.univ.gda.pl/~madziak/robotki/kursmak
.htm
ostatnio tez wyhaczylam piekny wzor na sweterek wykonczony przy talii
wezlami makramy..z fredzlami...
slicznie wyglada ;)
--
Pozdrawiam - T0SIA
"Kobieta powinna powstrzymać swoje kokieteryjno-prowokacyjne zachowanie,

1. Data: 2003-02-23 00:28:58

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Ojej, teraz mi ochoty narobilas!
Gdzies u moich rodzicow jest ksiazka pelna makramowych wzorow - serweta tez
tam byla!
O i moja siora za dwa tygodnie przyjedzie - ijuz wiem co mi przywiezie-
hehe!
MonikaB

1. Data: 2003-02-23 15:58:35

Od: "T0SIA" <t...@f...istnieje.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ojej, teraz mi ochoty narobilas!

kobietki lubia zapetlac wiec makrama jak znalazl :-)
--
Pozdrawiam - T0SIA
"Kobieta powinna powstrzymac swoje kokieteryjno-prowokacyjne zachowanie,

Frywolitki - od podstaw -adres
jeszcze jeden link
link
Piórko