[makrama szydełkowa] pomocy

1. Data: 2004-01-07 11:23:23

Temat: [makrama szydełkowa] pomocy
Od: "AnnaSZ" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!

Chciałam nauczyc sie makramy szydełkowej, mam kilka linków miedzyinnymi ze
strony http://tomella.webpark.pl/
wszystko wygląda porste tylko nie umiem zrobić tego sznureczka ;( próbowałam
wiele razy ale nie wiem co znaczy "a następnie 2o scisłe ująć od strony
prawej do lewej przednie człony 2 i1 " nie umiem a chce bardzo sie nauczyc
czy może ktos mi to jakos wytłumaczyc .Pomocy!!!
AnnaSZ z Chorzowa

1. Data: 2004-01-07 11:50:18

Temat: Re: [makrama szydełkowa] pomocy
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnnaSZ wrote:

> [...]
> prawej do lewej przednie człony 2 i1 " nie umiem a chce bardzo sie nauczyc
> czy może ktos mi to jakos wytłumaczyc .Pomocy!!!

Trudne to tak na piśmie, ale spróbuję:
Zrób dwa oczka łańcuszka (może być trzy, wtedy jest wygodniej). Wkłuj
szydełko w pierwsze oczko (tzn. w to, od którego zaczęłaś, nie w
pierwsze od szydełka). Wyciągnij pętelkę i przeciągnij ją przez oczko z
szydełka. Teraz wkłuj szydełko znów w pierwsze oczko(jest takie
"leżące"- wkłuj pod obie nitki tego oczka) i wyciągnij pętelkę. Masz
dwie pętelki na szydełku. Przerób je razem (tzn. narzuć nitkę i
przeciągnij nową pętelkę przez te dwie). Odwróć sznureczek o 180 stopni
(tzn. przekręć go "w pionie", zwisająca nitka- ta od początku- cały czas
wisi do dołu). Teraz przypatrz się dokładnie: na górze są takie dwie
nitki, które są w poziomie- prostopadle do osi sznureczka. Wkłuj pod nie
szydełko i wyciągnij pętelkę. Teraz masz dwie pętelki. Przerób je razem,
tak jak poprednio i znów odwróć o 180 stopni (trzeba zawsze odwracać w
tę samą stronę, wtedy po oby stronach sznureczka robi się taka
drabinka). Znów masz dwie leżące nitki itd. itd.... :)
Pozdrawiam
Julita
--
www.szpilka.netnafta.pl

1. Data: 2004-01-07 11:51:14

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"AnnaSZ" <a...@t...pl> schrieb im Newsbeitrag

> "a następnie 2o scisłe ująć od strony
> prawej do lewej przednie człony 2 i1 "

W ktorym miejscu to jest? Chodzi o cienki czy o szeroki sznureczek?

Monika (Hannover)

1. Data: 2004-01-07 12:04:55

Od: "AnnaSZ" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci
> "AnnaSZ" <a...@t...pl> schrieb im Newsbeitrag

> W ktorym miejscu to jest? Chodzi o cienki czy o szeroki sznureczek?
>
> Monika (Hannover)

o cienki , gruby potem :)

1. Data: 2004-01-07 13:41:59

Od: "Wiola" <w...@s...mediaclub.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawej do lewej przednie człony 2 i1 " nie umiem a chce bardzo sie nauczyc
> czy może ktos mi to jakos wytłumaczyc .Pomocy!!!

http://www.teddys-handarbeiten.de/makrameeworkshop.h
tm

Ja nauczyłam sie z tej stronki.To jest według mnie ten cieńszy ale tego
drugiego nadal nie umiem.
Wiola S-dz

1. Data: 2004-01-07 13:57:50

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Wiola" <w...@s...mediaclub.pl> schrieb im Newsbeitrag

>(...)

Mam nadzieje, ze opis Julki ci pomogl, ja tego bym tak dobrze nie potrafila
opisac.

> [...]
tm

> Ja nauczyłam sie z tej stronki.To jest według mnie ten cieńszy ale tego

Ten gruby to robie tak, ze dodaje jedno oczko lancuszka, czli patrzac na
fotki na tej stronie, po piatej bylaby szosta z dodanym oczkiem. Ale chyba
robi sie to inaczej, ale co tam, sznurek wyszedl grubszy a kto nie wie, ze
zle robione to i tak sie nie dopatrzy :-).

Monika (Hannover)

[szydełko] wielkanocne jajka poszukuje
sweterki itp. dla dzieci
[szydełko] jakie włóczki/kordonki