Re: malowanie scian z wyjsciem na sufit

From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: malowanie scian z wyjsciem na sufit
Date: Wed, 30 Dec 2009 02:06:00 +0100

W dniu 2009-12-29 19:03, Krycha pisze:
> Planuje malować pokój, ale granica między ścianą a sufitem jest nieostra
> ponieważ wykończenie to jest półokrągłe (tak zwane na butelkę).
Jezeli masz jakiegos faceta to zamiast prezentu powiedz ze chcesz zeby
Ci usunal "butelke" z lacznika ;)
Zdarcie tego to okolo godziny na pokoj + jakies 2 godziny szpachlowanie.
Mowie tak jako byly posiadacz butelkowanych sufitow ;)
Zawsze mialem z nimi problemy przy malowaniu, teraz malowanie to poezja :)

> Czy ktoś z Was miał takie pomysły i zrealizował je? I jak to wyszło?
Generalnie przy butelce najczesciej spotyka sie ze to kolor sufitu
wchodzi na sciane.
Ale chocby nie wiem co i tak bedzie widac brzydki luk.

> Skoro maluję powierzchnię dwa razy, drugi raz następnego dnia, to
> rozumiem, że taśmę zdejmuję
> bezpośrednio po drugim malowaniu.
Nie, chodzi o to zeby ja zedrzec kiedy farba jest jeszcze wilgotna.
Wtedy odejdzie bez problemu. Jak zaschnie to juz efekt nie musi byc taki
super tj odejdzie z farba.
Wazne zeby tez nalozyc dobrze tasme, lepiej kupic jakas lepsiejsza np
Tesa i dobrze ja wygladzic np jakas szmatka (zeby farba nie podchodzila
pod tasme).
Pamietaj takze ze klej ze standardowej tasmy wysycha po paru dniach, w
tych lepsiejszych po okolo 7. Oznacza to ze jak jej szybko nie zedrzesz
to pozniej bedzie duzo zabawy z tym.

> A czy istotny jest kierunek nakładania gruntu?
Chodzi o to zeby ostatnia warstwa farby na suficie byla nakladana
rownolegle do promieni swiatla ktore beda go oswietlac.
Dzieki czemu minimalne nierownosci od rowkow po pedzlu na farbie nie
beda rzucac cieni.
Zadnej wiekszej magii w tym nie ma :)
To regulka dosc stara wynikajaca z technologii malowania pedzlem tzw
lawkowcem i rodzajem uzytej farby.
Dzisiaj w dobie walka mozesz smialo malowac jak Ci pasuje i oddam
wyplate dla cwaniaka ktory zobaczy te cienie na suficie...

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom