małpie drzewko i dziwka

1. Data: 2002-09-12 05:42:59

Temat: małpie drzewko i dziwka
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

hehe
intrygujacy temat jakby nie na te grupe
ale szukam prawidlowej nazwy dla tych roslin:
malpie drzewko to taki smieszny iglak
takie rzadkie kikuty pokryte igliwiem
calosc wyglada jaby wykonana z drutu i zielonego igliwia
:)
a ta dziwka to podobno piekny kwiat
zakwitajacy tylko w nocy
rozowo-blekitnymi kwiatami
w formie dzwonu ku gorze ( cos jak bielun)
o pieknym
upajajacym miodowym zapachu
:)
nie widzialem tego kwiatu
znam go z opisu znajomej
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2002-09-12 06:23:19

Temat: Re: małpie drzewko i dziwka
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in

> intrygujacy temat jakby nie na te grupe

Dlaczego?? :-)

> malpie drzewko to taki smieszny iglak
> takie rzadkie kikuty pokryte igliwiem
> calosc wyglada jaby wykonana z drutu i zielonego igliwia

Albo araukaria chilijska (Araucaria araucana), albo (co mniej
prawdopodobne)Cuninnghamia, albo Cunninghamia :-)))

> [...]
> zakwitajacy tylko w nocy
> rozowo-blekitnymi kwiatami
> w formie dzwonu ku gorze ( cos jak bielun)

Bialo-blekitne to bym wiedziala, ale rozowo-blekitne... A cos wiecej?
Bylina? Jednoroczne? Jakie liście? Czy "cos jak biekun" odniesc do pokroju?
Bo jak tak, to chyba bielun, moze cos kolo Datura innoxia (nie jestem
pewna nazwy, sprobuje sprawdzic :-) i jego mieszancow?

> znam go z opisu znajomej

A skojarzenie znajomej, czy Twoje? :-)))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2002-09-12 06:46:27

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> Bo jak tak, to chyba bielun, moze cos kolo Datura innoxia
> (nie jestem pewna nazwy, sprobuje sprawdzic :-) i jego mieszancow?

Albo Datura metel - tez ladny
Zajrzyj tu - czesc z uprawianych bieluni, wiekszosc to zdrewniale, o
zwisajacych kwiatach, ale oba wspomniane przeze mnie sa na koncu zdjec :-))

http://www.b-and-t-world-seeds.com/Angel.htm

Pozdrowienia - Ewa Sz.

4. Data: 2002-09-12 08:27:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in

> Albo araukaria chilijska (Araucaria araucana), albo (co mniej
> prawdopodobne)Cuninnghamia, albo Cunninghamia :-)))

MOja artystyczna sąsiadka na swoją araukarię ch. mówi "małpi gaj". Osobiście
nie rozumiem, dlaczego:-), ale zbieżność chyba nieprzypadkowa?

Pozdrawiam, Basia.

literatura
Lanie wody
dozownik do nawozów w płynie