maly klopot

1. Data: 2000-02-02 16:26:51

Temat: maly klopot
Od: "Gabriel" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu zauwazylem w swojej przegladarce "Internet Explorer 5.0" cos
z czym nie moge sobie poradzic. Moze ktos, kto ma wieksze pojecie ode mnie o
komputerach bedzie wiedzial co to jest.
Postaram sie dokladnie opisac problem. Chodzi o to, iz nie moge przegladac
stron www w offline, a dokladniej nie moge ich przegladac po zamknieciu
Explorer'a i ponownym jego uruchomieniu. Wszystko jest dobrze gdy jestem w
online a potem w offline, lecz z chwila gdy tylko zamkne Explorer'a, to tak
jak juz napisalem powyzej, przy ponownym jego uruchomieniu nie chce sie
zaladowac zadna strona z opcji "Historia". Wskaznik myszy wskazuje, ze niby
powinny byc stony dostepne w offline, lecz nic z tego. Co ciekawe strony www
ktore zostaly zapisane "Zapisz jako" i sa takze w "Historii" pokazane jako
dostepne w offline nie daja sie zaladowac. Te same zapisane strony mozna
jednak zaladowac, gdy wejde do katalogu w ktorym sa one umieszczone i kline
na ikone zapisanej strony. Ponowne zainstalowanie "Internet Explorer'a nic
nie daly. Dodam jeszcze, iz ostatnio zainstalowalem accelerator "NetSonic",
lecz czy to mogloby byc przyczyna tych "dziwactw"?
Pozdrawiam Gabriel

2. Data: 2000-02-02 22:01:33

Temat: Re: maly klopot
Od: The Black <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Gabriel wrote:

> [...]
> nie daly. Dodam jeszcze, iz ostatnio zainstalowalem accelerator "NetSonic",
> lecz czy to mogloby byc przyczyna tych "dziwactw"?

hie,hie...
:D

Komputerom nie ufa się bardziej niż kobietom...
Ja chciałem sobie ostatnio zainstalować pierwszą częsć takiej
zabawnej gierki "Worms" (może znacie?)
...i ledwo windowsa uratowałem !
:D
zatrzymywał mi się skubany na "chmurkach"
:}

Bądź dzielny !

Pozdrówka

---------the BlacK ----

3. Data: 2000-02-03 06:46:01

Temat: Odp: maly klopot
Od: "Pearl" <p...@a...bti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gabriel <k...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:fVYl4.33211$H...@n...tpnet.pl...

Witam!

Sprawdź Narzędzia/Opcje internetowe/Ogólne

1. Tymczasowe pliki internetowe/Ustawienia
a) Sprawdź czy są nowsze wersje przechowywanych stron:
- ustaw automatycznie
b) Folder tymczasowych plików internetowych:
- Bieżąca lokalizacja (sprawdź, czy fizycznie istnieje ten
folder, który jest aktualnie wskazywany
c) Ilość miejsca na dysku do użycia (dobrze byłoby, gdyby była
większa od zera, w granicach 20 MB w zupełności powinno
wystarczyć, ale to sprawa indywidualna);
2. Historia
a) Liczba dni trzymania stron w historii (dobrze byłoby,
gdyby była większa od zera.

> Ponowne zainstalowanie "Internet Explorer'a nic nie daly.

Dezinstalacja pozostawia ustawienia użytkownika, czyli po ponownej instalacji
program przyjął poprzednie ustawienia.

Jak nie pomoże, napisz.

--
Pozdrawiam.
Pearl

4. Data: 2000-02-03 11:43:52

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

odpisujesz Pearl na Gabriela klopoty :

> Sprawdź Narzędzia/Opcje internetowe/Ogólne

[...]

Mysle ze tu chodzi o cos innego. Podobna sytuacja jest w Netscape.
Wynika to prawdopodobnie z tego ze wyszukiwarki przechowuja
strony w specjalnym CACHE w ktorym nazwy stron maja swoje
narzucane przez swoisty sytem bazowodanowy nazwy (ciekawostka jest ze
rozszerzenia nie ulegaja zmianie ,nnno moze z malymi wyjatkami) . System
ten umozliwia poruszanie sie w gaszczu sciagnietych z internetu plikow
tak przy uzyciu Historii jak i czystego trybu offline .

I teraz co zauwazylem. Jesli sciagnieta strone nagram sobie (niewazne
czy w trybie on czy off) za pomoca polecenia 'Save (frame) as ' to
wiedzac ze takie polecenie zostalo wydane usuwa informacje o tej stronie
z cache . Wydaje sie to logiczne choc pewnie ze moglo by byc jakos
'ptaszkowane'. W kazdym razie to nie jest jakis blad, lecz zamierzone
dzialanie majace za zadanie zaoszczedzenie miejsca na dysku (w cache
programu).

Przenoszac to na klasyczne bazy danych, dba sie o to by rekordy uznawane
za skasowane (przeniesione) byl usuwane naprawde.

A moze sie myle, choroba wie co w tym badziewiu jeszcze siedzi . Mnie np
bawi procedurka wmontowana w Netscape (ale w Getrighta) ktora sprawdza
nasza obecnosc w interku (Netscape co jakis czas wtrynia mi sie ze swoja
witryna mimo iz pole wywolan mam ustawione na "blank'. Niby nic a jednak
ktos mi grzebie w kompku (ha o tym ze robi to M$ to prawie pewne 'na
bank' ) :) - ciekaw co w tej sprawie bedzie mial do powoiedzenia MrFX
ktory, jak mnie informuje szykuje swietna strone o zabezpieczeniach
windowsoof.

i tym optymistycznym akcentem

pozdawiam
A.A.

5. Data: 2000-02-03 13:02:06

Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

MiSIE v. 5.0 mają opcję oglądania stron offline. Gdy dodaje się
zakładkę do "Ulubione" to trzeba zaptaszkować pozycję w okienku
dialogowym pn. "Dostęp w trybie offline". To jest akurat b. skuteczne
rozwiązanie.

3mka,
--
Robert Szymczak -- r...@c...pl --
Telepraca Polska / Telework Poland

6. Data: 2000-02-07 08:56:36

Od: "Pearl" <p...@a...bti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Użytkownik Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...pl...
[...]
> [...]
> ten umozliwia poruszanie sie w gaszczu sciagnietych z internetu plikow
> tak przy uzyciu Historii jak i czystego trybu offline .

W przypadku IE5 sprawa rozwiązana jest dość prosto. Pliki z różnych stron
(witryn), mające te same nazwy, są indeksowane cyfrowo, tzn. do identycznych
nazw plików dochodzi np. zapisana w nawiasie (1) itd. Nie zauważyłem natomiast,
by kiedykolwiek zmianom uległy rozszerzenia.

Z moich obserwacji wynika, że IE5 doskonale sobie radzi z zapisem pobranych
danych przy użyciu opcji "zapisz jako *.html". Tworzony jest katalog dla
bieżącego pliku *.htm i oddzielny katalog dla plików graficznych (dla każdych).
Naprawdę wzrusza, że czyni to bezbłędnie, zapisuje wszystko (oczywiście dla
bieżącej strony, każdą inną - podrzędną - trzeba zapisywać oddzielnie).

Co przeszkadzało programistom, żeby przy zapisie strony głównej zapisywane były
podstrony lub połączenia ze stroną główną (oczywiście mowa tylko o pobranych
stronach, nie o wszystkich użytych linkach)?

Ale nie sztuka wprowadzić dane, sztuka - wydobyć je.
I tu IE5 bardzo często nie potrafi wydobyć zapisanych przez siebie danych
(fizycznie
istniejących na dysku.

> [...]
> Przenoszac to na klasyczne bazy danych, dba sie o to by rekordy uznawane
> za skasowane (przeniesione) byl usuwane naprawde.

Jeżeli wykonamy polecenie "Save as", bieżąca strona jest zapisana na dyskietkę,
ale nie jest usuwana z CACHE. Można ją więc wywołać zarówno z dyskietki (podając
dostęp), jak i z "Historii" - podając odpowiedni http.
Jeżeli chodzi o pliki odtwarzane przez przeglądarkę IE5 z dyskietki lub z
twardego dysku, a więc spoza internetu, adresy do nich są dołączane do historii,
ale nie treść.

> [...]
> bank' ) :) - ciekaw co w tej sprawie bedzie mial do powoiedzenia MrFX
> ktory, jak mnie informuje szykuje swietna strone o zabezpieczeniach

Co do zabezpieczeń, coraz częściej odnoszę wrażenie, że pod pojęciem
"zabezpieczenie" kryje się "odbezpieczenie".

--
Pozdrawiam.
Pearl

7. Data: 2000-02-07 16:03:20

Temat: Re: maly klopot (off-topic)
Od: -=Mr.FX=- <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>bank' ) :) - ciekaw co w tej sprawie bedzie mial do powoiedzenia MrFX
>ktory, jak mnie informuje szykuje swietna strone o zabezpieczeniach

Jacie, nieźle żeś mnie 'załatwił' tą procedurką... Wynika z tego, że
aby się dobrze zabezpieczyć będziemy potrzebowali:
- perfekcyjnej znajomości TCP/IP
- perfekcyjnej znajomości assemblera i C++
Tak wyuczeni będziemy mogli zabrać się do napisania własnego OS*,
potem już tylko jakiś browser WWW, klient FTP, email, ssh i będziemy
mieli najbezpieczniejszy (zależy jeszcze jak nam wyjdzie napisanie
tego OS'a) system podłączony do Internetu na świecie ;)

* OS - operating system (system operacyjny)

Teraz na poważnie:
http://priv2.onet.pl/lod/igorw/bezp/atguard.htm
http://home.pages.at/atguard/

Mr.FX [myryfykysy]