małżeństwo czy konkubinat?

141. Data: 2003-10-20 17:48:48

Temat: Re: małżeństwo czy konkubinat?
Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Adam Moczulski
<w...@d...pl> mówiąc:

> Ja rozumiem że przy wyborze np lodówki można się kierować tylko
>subiektywnymi odczuciami i kupić taką w kształcie jajka w kolorze
>czerwonym, w klasie D i dającą z siebie 90dB aby nie tylko wszystkie
>koleżanki widziały ale i słyszały.
> Ale jeszcze nie spotkałem się z kimś kto po dokonaniu wyboru odmówiłby
>przyjęcia karty gwarancyjnej na ta lodówkę, bo subiektywnie czuje że nie
>będzie potrzebna i że to niepotrzebna formalność i że subiektywnie to ta
>karta nie jest racjonalna... .
> A wydaje mi się że partner to "mebel" mocniej wplywający na życie od
> [...]

Podpisanie aktu ślubu jako gwarancja? Ryzykowne stwierdzenie. :->

Agnieszka
--
GG 1584 (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

142. Data: 2003-10-20 20:05:53

Od: "Slav" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co masz na myśli pisząc "wytłumaczyć"? Co tu do tłumaczenia? Jak ktoś
> nie chce się dać przekonać do jakiegoś sposobu na życie, to się go
> przekonać nie da.

myślałem raczej o racjonalnym uzasadnieniu "nie posiadania cyrografu"
takie emocjonalne "mędrca szkiełko i oko" :-)))))))

> No popacz. Założę się, że parę osób poczuło się nieco zbulwersowanych
> określeniem ich układów wewnątrzzwiązkowych jako "niewiele wartych"...

a to już nie moje słowa ;-))) i nie podpisałbym się pod tak krytyczną oceną.
Już pisałem - należy uszanować każdy wybór i każdy (społecznie)
"akceptowalny" "sposób na życie".
Jednocześnie osoby wybierające muszą się liczyć z konsekwencjami tego
wyboru.
Czasami są to plusy a czasami minusy (lub tzw. plusy dodatnie i plusy ujemne
;-)))) ).
Niestety coraz częściej próbuje się owe plusy ujemne niwelować dostosowaniem
np. prawa -
pomysły z wyrównaniem prawnym konkubinatu i małżeństwa (otworzyłem Puszkę
Pandory - teraz się zacznie ;-))) )
lub legalizację związków homoseksualnych (to jak Grupo ?? jest to Rodzina
czy też nie ???)

> Agnieszka (racjonalnie rzecz biorąc do mojej urody pasują chłodne
> niebieskości. Ja jednak mam własne wewnętrzne przekonanie, że dobrze się
> czuję w kolorach jesiennych)

Pozdrawim serdecznie i przesyłam bukiet z liści w ciepłych barwach jesieni
;-))))

--
Slav
www.slav.civ.pl

143. Data: 2003-10-20 21:10:25

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <w...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> karta nie jest racjonalna... .
> A wydaje mi się że partner to "mebel" mocniej wplywający na życie od

Aha, chciałbyś może powiedzieć przez to, że posiadanie karty gwarancyjnej
wpływa na bezawaryjność lodówki, czy że partnera po trzeciej nieudanej
naprawie można wymienić na nowy egzemplarz?

Margola Upewniająca Się

144. Data: 2003-10-21 07:28:26

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Podpisanie aktu ślubu jako gwarancja? Ryzykowne stwierdzenie. :->

Tam jest jeszcze dużo napisane na dole drobnym druczkiem.
ER

145. Data: 2003-10-21 13:27:57

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Ewa Ressel"
<r...@p...fm> mówiąc:

Same disklajmery na pewno. :->

Agnieszka

146. Data: 2003-10-21 13:35:55

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Slav"
<s...@o...pl> mówiąc:

>myślałem raczej o racjonalnym uzasadnieniu "nie posiadania cyrografu"
>takie emocjonalne "mędrca szkiełko i oko" :-)))))))

Ale tu właśnie jest pies pogrzebany - w przypadku tego typu decyzji to,
co dla jednych jest całkiem racjonalne, dla innych może okazać się
"wydziwianiem" czy nawet lekkomyślnością.

>a to już nie moje słowa ;-))) i nie podpisałbym się pod tak krytyczną oceną.

Wiem wiem, odpisywałam wcześniej na post Iwon(k)i.

>Już pisałem - należy uszanować każdy wybór i każdy (społecznie)
>"akceptowalny" "sposób na życie".
>Jednocześnie osoby wybierające muszą się liczyć z konsekwencjami tego
>wyboru.

ZTCZ osoby te zdają sobie sprawę z tych konsekwencji, i plusow i
minusów. Najczęściej jednak w dyskusjach dzieje się tak, że właśnie z
tego powodu uznaje się je za lekkomyślne (mniej lub bardziej otwarcie).

>pomysły z wyrównaniem prawnym konkubinatu i małżeństwa (otworzyłem Puszkę
>Pandory - teraz się zacznie ;-))) )

ZTCW nie chodzi o _wyrównanie_ - czyli de facto zrównanie (bo jaki w tym
sens), a jedynie nadanie im pewnego statusu prawnego, a co za tym idzie
również pewnych praw (no i obowiązków, o których tak głośno w dyskusjach
okołotematycznych).

Agnieszka (deszczowa)

147. Data: 2003-10-22 06:09:01

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slav <s...@o...pl> napisał(a):

> lub legalizację związków homoseksualnych (to jak Grupo ?? jest to Rodzina
> czy też nie ???)

Po pierwsze primo, rodzina nie musi być "zalegalizowana",żeby była rodziną,
to sa niejako rzeczy ortogonalne, po drugie primo, pojęcie rodziny w
ostatnich latach trochę się rozszerzyło jakby. Polecam reportaż w ostatnim
Elle, gdzie całkiem ciekawie opisano zjawisko rodzin nieco nietypowych -
temat mi dość bliski, bo znam z doświadczenia.

JoP

148. Data: 2003-10-23 22:16:52

Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik znany jako Jolanta Pers mieszkający pod adresem
<j...@g...WYTNIJ.pl> w poście bn56ts$bfi$...@i...gazeta.pl napisał w
ten deseń:

> [...]
> reportaż w ostatnim Elle, gdzie całkiem ciekawie opisano zjawisko
> rodzin nieco nietypowych - temat mi dość bliski, bo znam z

Jakiś link, skan cokolwiek?
Xena

aukcja na rzecz Marcinka Bajera- pare słów wyjaśnień
Forum o przemocy
pytanie:/
Zobacz swoje zdjęcie
szukam lektur o seniorach