marchewka z groszkiem do obiadu?

1. Data: 2002-11-19 18:29:09

Temat: marchewka z groszkiem do obiadu?
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

ludzie, myslalam, ze prostszej potrawy nie ma. ale zrobilam i nie wyszla
taka smaczna jak u mamy. jak nalezy ja zrobic, zeby miala taki tradycyjny
smak?

ja ugotowalam mrozonke w malej ilosci osolonej wody, a na koniec dodalam
troche masla. to nie bylo to:(

1. Data: 2002-11-19 18:50:28

Temat: Re: marchewka z groszkiem do obiadu?
Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> smak?
>
> ja ugotowalam mrozonke w malej ilosci osolonej wody, a na koniec dodalam

A zagescilas ja maka [monkom] ? Czasem dodaje jeszcze odrobine cukru. I
maslo tez - obowiazkowo:-)

Marta

1. Data: 2002-11-19 18:57:59

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> napisał w wiadomości
> A zagescilas ja maka [monkom] ? Czasem dodaje jeszcze odrobine cukru. I
> maslo tez - obowiazkowo:-)

Z przypraw, dodaje jeszcze troche pieprzu czarnego, ziolowego i soli
oczywiscie. Dodanie maggi (ale takiej prawdziwej) tez jak dla mnie nadaje
fajny smak.
Maslo tez jest oczywiscie oczywiste ;))
Aha, do marchewki, ktora pichci sie z groszkiem dodaje pokrojona w kostke
cebule. Czasem jak mam rosol, to i rosolu, coby "sos" mial lepszy smak :)

Marta

1. Data: 2002-11-19 20:14:23

Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja ugotowalam mrozonke w malej ilosci osolonej wody, a na koniec dodalam
> troche masla. to nie bylo to:(

Ja robię marchewkę pokrojoną w kostkę z odrobiną cukru, soli, pieprzu (mozna
się generalnie obyc, tyle ze ja uwielbiam) i mąki roztrzepanej w wodzie.
Mozna chyba w ten sam sposób zrobic marchewke z groszkiem, musisz tylko w
trakcie poprobowac, proporcje cukru i soli,

Aneta

1. Data: 2002-11-19 20:35:45

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak... chcialam powiedziec ze... ta cebula to ma byc na sam poczatek ;) tzn
do zeszklonej na masle cebuli dodaje marchewke i groszek.
I ze do smaku jeszcze tak, ze dwa ziarenka ziela angielskiegi o lisc
laurowy.
Make mieszam z woda, coby nie porobily sie grudy, a na sam koniec dodaje
smietanke (taka do zabielania zup, sosow - rzadka)

Zawsze jak robie marchewke zastanawiam sie co najpierw ;) W sumie tylko raz
na jakis czas wychodzi mi taka, jaką mojej mamie udaje sie zrobic. Moja ma
troche inny smak, ale jest rownie dobra (przynajmniej tak mi mowia;) )

1. Data: 2002-11-19 20:44:38

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> ludzie, myslalam, ze prostszej potrawy nie ma. ale zrobilam i nie wyszla
> ja ugotowalam mrozonke w malej ilosci osolonej wody, a na koniec dodalam
> troche masla. to nie bylo to:(

Ja gotuje bez soli ale za to z vegeta lub kostka rosolowa i koniecznie
zasmazka z maki na masle

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-11-19 22:28:30

Od: "Ola" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja dodaję drobno pokrojonego ziemniaka, jak się dobrze rozgotuje to nie
trzeba zagęszczać mąką. I oczywiście sól, cukier, pieprz, listek laurowy,
ziele angielskie.

Ola

1. Data: 2002-11-20 07:26:11

Od: "Martka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja robie tak (podpatrzone u mamy :)) gotuje mrozonke w malej ilosci
osolonej z wyczuciem wody. potem robie jasna zasmazke, ktora rozprowadzam
plynem spod marchewki. potem ewenualnie dosalam i dosladzam. mmmm smak
dziecinstwa :))

Marta

1. Data: 2002-11-20 09:15:05

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===============
A ja tylko gotuje z odrobiną masła (ładny smak
daje), tak aby woda prawie calkowicie odparowala i
wtedy zageszczam nie zadna maka, ale gesta kwasna
smietana (!). Podprawiam szczypta suszonego
tymianku, ktory rewelacyjnie harmonizuje z
gotowana marchewka (to moj wynalazek). Do tego
tylko sol.

waldek
===============

1. Data: 2002-11-20 15:35:48

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Martka wrote:
> [...]
> osolonej z wyczuciem wody. potem robie jasna zasmazke, ktora rozprowadzam
> plynem spod marchewki. potem ewenualnie dosalam i dosladzam. mmmm smak

ja tak samo. polecam tez marchewke po mazursku: robiona jak marchewka z
groszkiem, tyle ze bez groszku ;P no i z mlekiem, ktore sie pod koniec
ostroznie dolewa. ja robie z mlekiem sojowym, wiec sie nie musze bac ze mi
sie zwazy. ale ze zwyklym to tez wykonalne - mojej mamie zawsze sie udawalo
:)

smacznego
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

Kobieta byc-arabska(100% OT i b.dlugie )
Czy w Polsce mozna kupic?
pita problem z ciastam?
pita porblem z ciastem???
pita