maślanka a kefir

1. Data: 2006-05-11 12:43:10

Temat: maślanka a kefir
Od: "news.dialog.net.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sądzicie, czy maślanka a kefir - różnią się w znaczący sposób od siebie.
Wiem, że niby maślanka to produkt uboczny przy wyrobie masła, a kefir robi
się jakoś zupełnie inaczej, dodając do niego trochę kultur. Ale przyznam że
wiele maślanek smakuje bardzo podobnie jak kefiry.

Krzysztof

2. Data: 2006-05-11 12:54:46

Temat: Re: maślanka a kefir
Od: "Pandżdżownica" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.dialog.net.pl" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że
> wiele maślanek smakuje bardzo podobnie jak kefiry.

Przede wszystkim teraz to nie ma maślanki, kefiru, jogurtu, a tylko są
wyroby mlekopodobne.
Z czego one? Na czym?
Adin Boh znajet!
Można tylko klasyfikować nazwami zakładów - ten może być, ten lepszy, tego
lepiej nie kupować.

Kefir to jadłem ostatni raz za socjalizmu, jak sprzedawali w takich małych
szklanych buteleczkach z zielonym kapslem

d.

3. Data: 2006-05-11 12:54:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"news.dialog.net.pl" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> że
> wiele maślanek smakuje bardzo podobnie jak kefiry.

Kefir jest z mleka pełnego - maślanka - resztka z ukwaszonej śmietany po
odjęciu tłuszczu, ale jak świeża - fantastyczna w smaku, zwłaszcza w upalne
dni do młodych ziemniaczków lub kaszy gryczanej ze szczypiorkiem lub ze
skwareczkami i cebulką smażoną... A nawet tylko z cebulką smażoną...

4. Data: 2006-05-11 13:00:41

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
że
> wiele maślanek smakuje bardzo podobnie jak kefiry.

Mleczarnia w Bychawie robi taka prawdziwa maslanke...w woreczkach 1zł/litr
i jest to prawdziwa maslanka taka po produkcji masła

Marek

5. Data: 2006-05-11 13:18:21

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dni do młodych ziemniaczków lub kaszy gryczanej ze szczypiorkiem lub ze
> skwareczkami i cebulką smażoną... A nawet tylko z cebulką smażoną...

ale dostałam apetytu na taki objadek, niemalże czuję zapach i smak

6. Data: 2006-05-11 13:18:50

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

żytkownik "Marek W." napisał:

> Mleczarnia w Bychawie robi taka prawdziwa maslanke...w woreczkach
> 1zł/litr
> i jest to prawdziwa maslanka taka po produkcji masła

A niektóre mleczarnie robią maślankę dokładnie tak samo jak kefir,
śmietanę czy jogurt. Tylko innych bakterii dosypują do tanku z
mlekiem.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

7. Data: 2006-05-11 13:49:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Syla" <s...@x...pl> wrote in message

> upalne
>>

> ale dostałam apetytu na taki objadek, niemalże czuję zapach i smak

Do jutra wieczora jestem słomianym wdowcem... ;-P)))))

8. Data: 2006-05-11 13:51:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

> A niektóre mleczarnie robią maślankę dokładnie tak samo jak kefir,
> śmietanę czy jogurt. Tylko innych bakterii dosypują do tanku z mlekiem.

Witam!

To są zwykłe bakterie do ukwaszania na kwas mlekowy, ale produktem jest
kwaśne mleko, nie maślanka.

9. Data: 2006-05-11 13:59:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

> Witam!
>
> To są zwykłe bakterie do ukwaszania na kwas mlekowy, ale produktem jest
> kwaśne mleko, nie maślanka.

Dawniej można było kupić w sklepach z nabiałem tabletki kefirowe, jogurtowe
i na kwaśne...
W Warszawie, na Nowym Świecie kiedyś był taki sklep specjalistyczny z
nabiałem, chodziłem tam po sery...

10. Data: 2006-05-11 14:25:05

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> To są zwykłe bakterie do ukwaszania na kwas mlekowy, ale produktem
> jest kwaśne mleko, nie maślanka.

No kurka, to dobrze, że się stamtąd zwolniłam ;))) Ale zapytam jeszcze
o specyfikację szczepu ;)
Choć nie smakowało jak kwaśne mleko...

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

Gorczyca biała
drozdze_Londyn_gdzie?
DO