maszyna dziewiarska jak to się robi

1. Data: 2002-05-20 19:47:07

Temat: maszyna dziewiarska jak to się robi
Od: "macho" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja żona pożyczyła od znajomych maszynę dziewiarską . Taką małą , mieści
się na ławie. Nie ma pojęcia jak zacząć. Po przesunięciu suwaka blokuje się
on tam gdzie zaczepiona jest włóczka. Czy ktoś może podpowiedzieć jak to
zrobić? A może gdzieś jest dostępna jakaś instrukcja obsługi
Pozdrawiam Grzegorz

1. Data: 2002-05-21 05:30:42

Temat: Re: maszyna dziewiarska jak to się robi
Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Być może maszyna jest nastawiona na cieńszą nić i dlatego blokada.
Żeby ci cokolwiek doradzić (jeśli umiem) muszę wiedzieć jaki to typ maszyny.
Gocha

1. Data: 2002-05-21 08:40:12

Od: "macho" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się
> >

> Jest to maszyna polskiej produkcji firmy Magmor. Nazywa się "Moda". To
blokowanie wzięło się stąd , ze żona próbowała okręcać włóczkę wokół igieł .
Dopiero jak popatrzyłem dokładnie jak działa maszyna zrozumiałem , że to był
błąd. Nie zmienia to faktu , że dalej nie wiemy jak zacząć. Czy włóczka moze
wychodzić z motka i jak regulować wtedy siłę podawania i zapas? Jakoś nie
mogę sobie z tym poradzić. Już łatwiej jest naprawić zepsuty samochód.
Pomocy!
Grzegorz

1. Data: 2002-05-21 10:32:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 May 2002 10:40:12 +0200, "macho" <m...@w...pl>
wrote:

> [...]
>wychodzić z motka i jak regulować wtedy siłę podawania i zapas? Jakoś nie
>mogę sobie z tym poradzić. Już łatwiej jest naprawić zepsuty samochód.

a producenta moze zapytac o instrukcje?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-05-21 13:26:20

Od: "macho" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:gh8keug1go89c0sj2rj53ur0o668eskhur@4ax.com...

> a producenta moze zapytac o instrukcje?
>
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

==----------
> http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World!
> -----= Over 100,000 Newsgroups - Unlimited Fast Downloads - 19 Servers
=-----

próbowalem znalezc przez onet ale sie nie udalo

1. Data: 2002-05-21 13:41:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>igieł .
>był
>moze

>próbowalem znalezc przez onet ale sie nie udalo

tak sobie mysle, ze wlasciwie maszyny dziewiarskie malo sie
miedzy soba roznia, jak maszyny do szycia. Pewne zasadzy
dzialania sa identyczne..a jakby tak zawlec machine gdzies,
gdzie np naprawiaja i usiasc z panem/pania i moze wykombinuja w
czym rzecz..a moze wiedza gdzie szukac producenta.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-05-21 14:55:50

Temat: Re: maszyna dziewiarska jak to się robi - bardzo dlugie
Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik macho <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:acd177$i42$...@n...tpi.pl...

> [...]
> wychodzić z motka i jak regulować wtedy siłę podawania i zapas? Jakoś nie
> mogę sobie z tym poradzić. Już łatwiej jest naprawić zepsuty samochód.

Producenta mozesz juz nie znalezc, maszyny Moda byly produkowane ponad 20
lat temu, moze sa nadal - nie wiem.
Dwie metody rozpoczynania robotki:
- brzeg otwarty - kladziesz nitke na wysunietych iglach OTWARTYCH, tzn.
jezyczek igly przesuniety do tylu (gory), wlasnie otwarty, zaczepiasz koniec
wloczki o koleczko po stronie, gdzie masz glowice - glowice przesuwasz i
musi byc wysuniete do gory to cos na glowicy, ale chyba z jednej strony -
sprawdzisz w trakcie, z ktorej, bo po prostu sie nie przerobi robotka i
spadnie z igiel, w momencie przesuwania glowicy igly sie lekko wysuwaja,
zamykaja i przerabiaja oczko, nastepnie same ustawiaja sie w pozycji pracy -
wlasnie to zalezy od tych wysunietych/wcisnietych elementow na glowicy.
Nitka usi byc polozona luzno, drugi koniec trzymasz luzno w dloni, wazne :
musi lezec na otwartychiglach przed jezyczkiem, bo inaczej spadna oczka
(jest takie wglebienie na igle), wloczka oczywiscie z klebka, bo maszyna
dziewiarska jest amlo wydajna, szybko ubywa wloczki, ale tez szybko przybywa
robotki :)
- brzeg zamkniety - zaczepiasz nitke o boczne koleczko (ono jest wlasciwie z
przodu, ale na brzegu plyty maszyny) i o kazda igle owijasz wloczke
przeciwnie do ruchu wskazowek zegara (albo odwrotnie, przepraszam, ale na
maszynie robilam raz czy dwa i wlasnie ponad 20 temu), dalej postepujesz tak
samo, jak zalapiesz dzialanie maszyny, kiedy przerabia sie oczko, to
szybciutko nauczysz zone albo lepiej ja wyrecz, bo troche sily to wymaga,
bezdziesz mogl sie znajomym pochwalic wlasnorecznie udzierganym swetrem:)
Mozna rowniez zrobic sciagacz recznie na drutach i bardzo starannie
przelozyc przekladaczem kolejne oczka na igly maszyny, gdyz na maszynie
jednoplytowej ( nie wiem jaka masz) nie zrobisz sciagacza - mozna zrobic
sciagacz z otwartymi oczkami, zlozyc na pol, nalozyc po 2 oczka na jedna
igle i dalej jak pkt 1.

Sorry za dlugosc
Elzbieta

1. Data: 2002-05-21 20:40:27

Od: "macho" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jednoplytowej ( nie wiem jaka masz) nie zrobisz sciagacza - mozna zrobic
> sciagacz z otwartymi oczkami, zlozyc na pol, nalozyc po 2 oczka na jedna

Twój list to prawie instrukcja obsługi. Myślę , że nikt kto jest
zainteresowany tematem nie pogniewa się za długość. W każdym razie ja jestem
pod wrażeniem i bardzo dziękuję .Powiem szczerze , że trochę załapałem o co
chodzi. Ale jednak faceci nie mają chyba zdolności do tych spraw. Co zrobić
z pierwszym i ostatnim oczkiem, jak je zabezpieczyć? Domyślam się , że przy
zamknietym brzegu po owinięciu igły trzeba ją wsunąć pomiędzy blaszki bo
przecierz opór włuczki jest taki , że nie da się przesunąć głowicy . Poza
tym maszyna nie wszystkie oczka łapie. Zaczynam mieć obawy czy wogóle coś da
się na tym urządzeniu zrobić

Grzegorz

1. Data: 2002-05-22 06:21:54

Od: "Omo" <M...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym maszyna nie wszystkie oczka łapie. Zaczynam mieć obawy czy wogóle coś

Przy zamknietym brzegu musisz wszystkie kolejne oczka przerobic " na
piechote", przesuwajac igle w przod i w tyl - musi sie zamknac ta igielka na
igle i przeciagnac oczko, oczywiscie bardzo dokladnie, bo oczko
nieprzerobione lub niedociagniete do konca - spadnie w nastepnym rzedzie.
Przed rozpoczeciem roboty owijasz nitke na tym koleczku z przodu (z boku) i
to zabezpiecza pierwsze oczko, aby ostatnie zabezpieczyc, nitke prowadz
luzno na iglach otwartych i glowica przesuwajac sie z odpowiednio otwartym
zamkiem (ten guzik u gory glowicy) sama zalozy nitke pod ostatnia blaszke -
to zabezpiecza ostatnie oczko, oczywiscie trzeba pilnowac, zeby nitka sie
spod blaszki nie wysunela.
Jesli nie wszystkie oczka lapie moze byc uszkodzona ta konkretna igla
(element do wymiany), moze byla zamknieta igla (np. minimalnie uniesiona
ruchoma czesc igly), wloczka przez omylke byla prowadzona pod igla, to
wszystko brzmi skomplikowanie, w praktyce jest proste:)
Powodzenia.
Wyjezdzam na kilka dni, jesli masz pytania - zadawaj, jezeli nikt nie
odpowie przed niedziela - odpowiem po powrocie (o ile bede umiala) :))

Elzbieta

1. Data: 2002-05-22 06:25:38

Od: "Elzbieta" <M...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Omo" <M...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

Przepraszam za podpis, korzystam z obcego komputera i dopiero w trakcie
redagowania wiadomosci zmienilam podpis, stad przeklamanie w poprzedniej
odpowiedzi, ale to ja:)) Osobiscie Elzbieta:)

Elzbieta

kocia glowka
wzorek
haftowanie na materiale