Re: maszynka lepiąca pierogi

From: stefan <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: maszynka lepiąca pierogi
Date: Wed, 19 Dec 2018 08:56:11 +0100

W dniu 2018-12-17 o 20:45, Stokrotka pisze:
> Dlaczego polskie strony są pozbawione maszynki do lepienia uszek itp?
> Są tylko maszynki do makaronu (cena około 100zł), a jeśli coś lepią, to
> nie powstają tradycyjne pierogi, tylko pierogi z dwu warstw ciasta.
>
> Zagraniczne strony oferują ręczne maszynki lepiące pierogi tradycyjne,
> zasadniczo dwu typuw:
> pionowe, drogie (150$ lub 570zł) pszypominające elektryczną maszynkę do
> mielenia mięsa, i tańsze (20-60$ lub 40-70$) formatem i wyglądem bardzo
> pszypominające dostępne w Polsce maszynki poziome do makaronu, ale są
> [...]
Ja przez kilkadziesiąt lat miałem maszynkę do pierogów JANA 54. Co to
był za kombajn - robił ciasto ( farsz ja podawałem) wałkował, nakładał,
i LEPIŁ!!!! Bez różnicy pierogi, uszka...
A nawet w wolnej chwili gdy podniosło sie osłonkę d.py dawał!!!!!!
Cóż, odszedł na złom :( Bardzo żałuję. Nawet nie szukam nowego, bo na
rynku takiego modelu nie uświadczysz...
pozdr
Stefan