mielenie maku - pomocy

1. Data: 2001-12-18 21:32:59

Temat: mielenie maku - pomocy
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

co prawda makowiec mial zrobic najpierw wojmat, a ja pozniej, jak jemu
wyjdzie :)
ale chcialam zrobic smakowiec gzyry - z puszkkki.
tak czy siak radosnie chcialam kupic dzis mak a tu... wojtek mnie
powstrzymal mowiac ze mak to sie mieli....
a ja nie mam makutry. ani maszynki do mielenia jesli tak tez mozna mielic
mak.
czy mozna go zmielic w jakis inny sposob?
moze malakser? nie rozciapie go z kolei za bardzo?
jak?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-12-18 21:58:03

Temat: Re: mielenie maku - pomocy
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mak.
> czy mozna go zmielic w jakis inny sposob?
> moze malakser? nie rozciapie go z kolei za bardzo?

Mogłabyś spróbować w malakserze, ale mi się wydaje, że wcale nie zmieli...
Spróbuj kupić masę makową mieloną... Widziałam coś takiego...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-12-19 07:14:30

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

...przerywamy program aby na żywo przekazać
co "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> oświadczył/a:

> czy mozna go zmielic w jakis inny sposob?
> moze malakser? nie rozciapie go z kolei za bardzo?

myślę, że się da. jeśli dobrze kojarzę to malakser ma taki ostry nożyk,
tak? jeśli mak jest dobrze sparzony (na tyle rozmięknięty na ile się da)
to może dłużej ale się zmieli ale trzeba by go czymś "rozcieńczyć" i
rzutami mniejszymi mleć. rozcieńczenie zlikwidować jakąś manną albo czym
innym...

--
wojmat
"Tak mówicie? A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a

1. Data: 2001-12-19 07:14:46

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PatryCCCja" <k...@s...pl> wrote in message

> czy mozna go zmielic w jakis inny sposob?

Mozesz go jeszcze potraktowac jak Turecki kawe... ;-)

W mojej okolicy jest warzywniak gdzie mozna sobie zmielic mak, placisz z 50
groszy, pan wsypuje go do machiny, wlacza, pare sekund i gotowe. Przed
Swietami zawsze jest tam kolejka do mielelnia. Co prawda nie jest on az tak
dokladnie roztarty jak w maszynce recznej, ktora uzywa moja mama, ale
calkiem dobrze sie nadaje. Moze znajdziesz taka usługe?

Asia

1. Data: 2001-12-19 12:47:38

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to może dłużej ale się zmieli ale trzeba by go czymś "rozcieńczyć" i
> rzutami mniejszymi mleć. rozcieńczenie zlikwidować jakąś manną albo czym

Cóż.... kiedyś przed świętami postanowiliśmy zmielić mak...
Najpierw już dobrze wymoczony poszedł do malaksera, ale nie przyniosło to
spodziewanych efektów. W zasadzie nie przyniosło żadnych. Potem
przepuściliśmy przez maszynkę do mięsa - taka zwykłą. Mam makutrę, ale jakoś
nie przyszło mi do głowy jej użyć.
A potem na Wigilie zjedliśmy bardzo dobry , doskonale przyprawiony i pięknie
ozdobiony mandarynkami mak, który niestety ciągle był w ziarenkach :))

Pozdrawia - Ula

1. Data: 2001-12-19 15:48:07

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:
> [...]
> dokladnie roztarty jak w maszynce recznej, ktora uzywa moja mama, ale
> calkiem dobrze sie nadaje. Moze znajdziesz taka usługe?

ho ho, cos takiego to szczerze mowiac tylko we lwowie i w kronice filmowej
widzialam :))))))))))

pat

1. Data: 2001-12-19 19:02:28

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Dynowska" <u...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
> spodziewanych efektów. W zasadzie nie przyniosło żadnych. Potem
> przepuściliśmy przez maszynkę do mięsa - taka zwykłą.

Mak w maszynce do mięsa mieli się 3 razy, żeby był miałki, chyba, że się
używa sitka do maku, wtedy wystarczy raz... Sitko do maku ma dziurki takie o
średnicy mniejszej niż milimetr...

1. Data: 2001-12-19 19:55:37

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja wrote in message <3...@s...pl>...

>czy mozna go zmielic w jakis inny sposob?
>moze malakser? <

malakser nie zmieli, maszynka do mielenia 2 razy minimum, albo kup zmielona
mase.
katarzyna

pyszny indyk na zimno
Golonka -pomocy