migrena podstawna - nudności

11. Data: 2003-05-22 14:35:20

Temat: Re: migrena podstawna - nudności
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003 11:59:55 +0000 (UTC), Magdalena Chlebna wrote:

> Tych opini niestety było zbyt wiele i wiele rozbieżności, dlatego trzeba było
> się zdecydować na najbardziej prawdopodobną :).

Jasne. Skoro tak, to nie ma co się rozdrabniać:)

> No i tu pies pogrzebany, bo ja nie trzymam się żadnych schamtatów :). Gorsze
> okresy trwają tydzień, dwa a nawet miesiąc. I dologliwości są wtedy przez
> całą dobę. Bywały z tego powodu hospitalizajce (leki przeciwobrzękowe
> skuteczne zawsze były (Manitol, glicerol)).

Stany migrenowe?... A sterydy - czy były stosowane i jak działały?

> Brzmi całkiem obiecująco :). Właśnie szukałam czegoś co mogę dodać do
> metoclopramidu w tabletce, bo w mig-privie ździebko za drogo to wychodzi.
> Wielkie dzięki i pozdrawiam :)

W Migprivie składnikiem przeciwbólowym jest akurat specyficzna pochodna
aspiryny; nie wiem, czy ketoprofen będzie dla Ciebie akurat równie
skuteczny - ale też piszesz, że ból nie jest aż tak dotkliwy...
Zupełnie prywatnie i nie jako lekarz ;) napisze jeszcze tylko, że znam
(i moi koledzy też znają) pacjentów, którzy w bólach migrenowych celem
przerwania napadu przyjmują sterydy w postaci doustnej i im pomaga;
wszyscy wpadli na taki pomysł sami empirycznie... O ile takie leczenie
stosuje się rzadko - właściwie jest to do przyjęcia. Po konsultacji z
lekarzem można by podjąć taka próbę - o ile sterydy pozajelitowo
pomagały (a mimo, że nie mam bardzo dużego doświadczenia, to jednak nie
spotkałem jeszcze migreny, w której bolus sterydowy nie przyniósł by
ulgi).

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

12. Data: 2003-05-22 19:10:08

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał(a):

> Stany migrenowe?

Tak :) A co się będę rozdrabniać, od razu przewlekle :)

>A sterydy - czy były stosowane i jak działały?

Możliwe... Brałam z dobrym skutkiem dexametazon, nie wiem czy to steryd
(chyba tak, ale głowy nie dam :) ).

> [...]
> pomagały (a mimo, że nie mam bardzo dużego doświadczenia, to jednak nie
> spotkałem jeszcze migreny, w której bolus sterydowy nie przyniósł by

Robili mi kiedyś dexametazon w czopku to fajne działało (bez skojarzeń
proszę ;) ). W sumie mam zapasy dexametazonu w tabl., ale już wkróce uda mi
się dostać do mejej neurolog. Kiedyś wizyta była od ręki. Teraz się czeka 3
miechy i trzeba sobie samemu radziać. Pogadam z nią o sterydach. Dzięki za
pomoc i pozdrawiam...

13. Data: 2003-05-22 19:38:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003, Magdalena Chlebna wrote:

> Możliwe... Brałam z dobrym skutkiem dexametazon, nie wiem czy to steryd
> (chyba tak, ale głowy nie dam :) ).

mozesz dac :)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

14. Data: 2003-05-22 23:54:07

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:1jvo7yt062l9b$.1unwumxh894mb.dlg@40tude.net...
> [...]
> pomagały (a mimo, że nie mam bardzo dużego doświadczenia, to jednak nie
> spotkałem jeszcze migreny, w której bolus sterydowy nie przyniósł by

A jakieś konkretne nazwy leków można prosić? I czy te leki mają jakieś
działanie uboczne (po imigranie boli mnie nos, mam zawroty głowy i ogarnia
taka senność że tak czy inaczej mam pół dnia z głowy...).
DominikaNM

15. Data: 2003-05-23 05:17:57

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 May 2003 01:54:07 +0200, DominikaNM wrote:

> A jakie? konkretne nazwy leków mo?na prosi?? I czy te leki maj? jakie?
> dzia?anie uboczne (po imigranie boli mnie nos, mam zawroty g?owy i ogarnia
> taka senno?? ?e tak czy inaczej mam pó? dnia z g?owy...).

To spróbuj innych triptanów. Pacjenci chwalą je sobie bardziej, niż
imigran. Sprawdź Maxalt i Zomig.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

leczenie kanalowe -pyt
HCV
inkrustowanie
RWA barkowa pomocy