miód+ciepła woda

1. Data: 2005-02-05 16:44:37

Temat: miód+ciepła woda
Od: "Mike" <m...@m...patrz.w.sigu> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o miód i jego połączenie z ciepłą wodą. Słyszy się zewsząd, że nie
powinno się dodawać miodu do ciepłej/ gorącej wody bo wtedy "traci swoje
właściwości". Prawda czy mit? Jeżeli prawda, to o jakie właściwości
dokładnie chodzi i jaka jest bezpieczna temperatura?

Mike
[WRO][M.T.Fuji+ OCR1 ]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
www.mikemtb.prv.pl

1. Data: 2005-02-05 18:26:27

Temat: Re: miód+ciepła woda
Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właściwości". Prawda czy mit? Jeżeli prawda, to o jakie właściwości
> dokładnie chodzi i jaka jest bezpieczna temperatura?

prawda, jaka temp.jest bezpieczna dla miodu nie wiem ,babcia zawsze
dodawała do wystudzonej ciepłej ale nie gorącej wody.
p.

1. Data: 2005-02-05 18:40:48

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> prawda, jaka temp.jest bezpieczna dla miodu nie wiem ,babcia zawsze
> dodawała do wystudzonej ciepłej ale nie gorącej wody.

Mi wiadomo cos o ok. 40st., ale nikt nie bedzie mierzyl termometrem;) Woda
ma byc ciepla (taka do picia) nie goraca.
Tylko nie wiadomo jakiego miodu uzywasz. Najlepszy bylby z zaprzyjaznionej
pasieki, gdzie nie stosuje sie do przelewania uzyskanego miodu podgrzewania
go. A z tymi sklepowymi to roznie bywa.
Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2005-02-05 20:33:31

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zaprzyjaznionej pasieki, gdzie nie stosuje sie do przelewania
> uzyskanego miodu podgrzewania go. A z tymi sklepowymi to roznie bywa.

A ze sklepowymi to bywa tak, że jeśli na wierzchu jest coś jakby piana
to znaczy, że miód się "scukrzył" i był podgrzewany żeby ten proces
odwrócić - tak przynajmniej tłumaczył to znajomy pszczelarz. A temp.
zgadzam się ok. 40 st.C.
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-02-06 01:29:37

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 05 Feb 2005 19:26:27 +0100, pamana <p...@w...pl>
wrote:

>prawda, jaka temp.jest bezpieczna dla miodu nie wiem ,babcia zawsze
>dodawała do wystudzonej ciepłej ale nie gorącej wody.

Nadmierne podgrzanie miodu powoduje ukatrupienie wiekszosci enzymow w
nim zawartych - pozostaje nam po prostu cukier inwertowany z odrobina
substancji zapachowych. Wartosc odzywcza zjezdza do poziomu wartosci
cukru. W pewnych zastosowaniach jest to zaleta(latwiej miod pitny
zrobic jako sycony bo enzymy drozdzom nie przeszkadzaja - miody pitne
fermentowane z zimno rozpuszczanej brzeczki to najwyzsza szkola
miodosytnictwa) ale na ogol to marnotrawienie zalet miodu.
Przy czym kupujac miod w sklepie nie nalezy miec za duzych wyrzutow
sumienia - w nim nie ma co popsuc na ogol, on juz wczesniej zostal
przegrzany bo latwiej na goraco sie do sloikow rozlewa...
Niestety - jak sie chce miec porzadny miod to tylko od zaufanego
pszczelarza.

--
Darek

1. Data: 2005-02-06 13:44:07

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A propos miodu - czy i gdzie jest w Warszawie jakis sklep z duzym
wyborem miodow - zwlaszcza pitnych?

MJ

1. Data: 2005-02-06 14:42:37

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" wrote
> A propos miodu - czy i gdzie jest w Warszawie jakis sklep z duzym
> wyborem miodow - zwlaszcza pitnych?

W Warszawie - nie wiem. Na pewno jest w Konstancinie w Starej Papierni. Duzy
wybór dobrych miodów.

Malgoska

1. Data: 2005-02-07 09:27:43

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak wrote:

> [...]
> nim zawartych - pozostaje nam po prostu cukier inwertowany z odrobina
> substancji zapachowych. Wartosc odzywcza zjezdza do poziomu wartosci

Z tego co wiem, niezupełnie, ponieważ mikroelementy, zawarte w miodzie,
nadal tam będą, jedynie enzymy ulegają rozkładowi. Na przykład
biopierwiastki (K, P, Ca, Na, Fe, Mn, Ag, Co) występują w miodzie, a w
cukrze nie. Ponadto miód jest mieszaniną cukrów prostych, dwucukrów i
trójcukrów, a cukier kryształ to sacharoza (dwucukier).
Ania

1. Data: 2005-02-07 18:06:45

Od: "Mike" <m...@m...patrz.w.sigu> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co wiem, niezupełnie, ponieważ mikroelementy, zawarte w miodzie,
> nadal tam będą, jedynie enzymy ulegają rozkładowi. Na przykład
> biopierwiastki (K, P, Ca, Na, Fe, Mn, Ag, Co) występują w miodzie

Ok, no to super, tego mi trzeba było. A jeszcze...o jakie enzymy chodzi
dokłądnie i co dobrego robią?:)

1. Data: 2005-02-08 07:48:30

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mike wrote:

> Ok, no to super, tego mi trzeba było. A jeszcze...o jakie enzymy
> chodzi dokłądnie i co dobrego robią?:)

Skład miodu, w tym enzymy, możesz znaleźć poniżej:
http://www.uwm.edu.pl/pszczoly/kpprodpszcz.htm#miód

Nie potrafię się wypowiedzieć, jakie działanie na organizm człowieka mają
enzymy zawarte w miodzie, ale może znajdziesz coś więcej w googlach:
http://tinyurl.com/3q8og

Ania

zupa grzybowa z suszonych grzybow jaak?
wegorzyca- czy nadaje sie na zupe?/