mitomania

1. Data: 2003-04-21 17:49:59

Temat: mitomania
Od: L...@r...pl szukaj wiadomości tego autora

Halo, halo,
Jestem dziennikarzem "Rzeczpospolitej" i chcialbym napicac cos o mitomanii -
klamstwie
patologicznym. Czy ktos z Was slyszal o psychologu lub psychiatrze, ktory sie tym
zagadnieniem interesuje?
Lukasz Kaniewski

1. Data: 2003-04-21 19:19:46

Temat: Re: mitomania
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

L...@r...pl napisał(a):

> [...]
> amstwie
> patologicznym. Czy ktos z Was slyszal o psychologu lub psychiatrze, ktory

Witam...

Mitomania występuje u osób z cechami osobowości niedojrzałej (czyli
psychopatia), więc może spróbuj u autora najpopularniejszej w Polsce chyba
książki na temat psychopatii, Kazimierza Pospiszyla. Kępiński już niestety
nie żyje, a z pewnością wiele by na ten tamat mógł powiedzieć.

Pozdrawiam...

P.S. Mitomania przejściowo występuje u dzieci, także może też psycholodzy
rozwojowi (lub psychiatrzy) mogli by coś na ten tamat powiedzieć.

1. Data: 2003-04-22 10:14:13

Temat: Odp: mitomania
Od: "Viadro" <un_seen@_no-spam-man_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mitomanii - klamstwie
> patologicznym. Czy ktos z Was slyszal o psychologu lub psychiatrze, ktory

nie znam nikogo takiego ale 42,4% tego co moja matka powie zalicza sie pod
pojęcie mitomanii :)

1. Data: 2003-04-22 21:03:11

Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Chlebna"

> Mitomania występuje u osób z cechami osobowości niedojrzałej (czyli
> psychopatia [...]

widać że coś wiesz.. wiesz może też jak to ~leczyć/ ~zapobiegać?
będę wdzięczna za dwa zdania :]]]]]]

p.

1. Data: 2003-04-22 22:11:01

Od: "Don" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <L...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
> [...]
mitomanii - klamstwie
> patologicznym. Czy ktos z Was slyszal o psychologu lub psychiatrze, ktory

Hm, ciekawe jak odroznic w takim razie mitomanie od pseudologii?

1. Data: 2003-04-23 07:27:59

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

patrycja. <p...@K...pl> napisał(a):

> "Magdalena Chlebna"

> widać że coś wiesz.. wiesz może też jak to ~leczyć/ ~zapobiegać?
> będę wdzięczna za dwa zdania :]]]]]]

Jeśli mitomania współwystępuje przy psychopatii, to leczy się to właściwe
zaburzenie, czyli psychopatie. W przypadku psychopatii najskuteczniejsza
okazuje się farmakoterapia, żadne oddziaływanie terapeutyczne nie przynosi
większych efektów. Przynajmniej tak mówili na wykładzie :).

Pozdrawiam...

1. Data: 2003-04-23 13:52:43

Od: "tdrk" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okazuje się farmakoterapia, żadne oddziaływanie terapeutyczne nie przynosi

Hmm, cos mi nie gra. Jestem w stanie zgodzic sie, ze np. w przypadku
psychopatii kalkulatywnej mitomania wystepuje dosc regularnie. W koncu
psychopata kalulatywny swoje dzialania opiera na klamstwach i manipulacjach.
U psychopaty agresywnego na "zdrowy rozsadek" mitomania powinna wystepowac
jak u ludzie "normalnych".
Zainteresowalo mnie stwierdzenie, ze psychopatie leczy sie farmakologicznie,
poniewaz z tego co nas na studiach uczono i dalej sie uczy, psychopatia to
nie choroba psychiczna tylko zaburzenie osobowosci. Psychopata to nie
psychotyk! A z kolei psychopatia wynika z zaburzen w rozwoju np.
uczuciowosci wyzszej, co charakteryzuje sie glownie brakiem empatii i
nieumiejetnoscia tworzenia trwalych zwiazkow z ludzmi oraz trudnoscia w
traktowaniu innych ludzi inaczej niz zrodlo eksplatacji. Farmakologia raczej
tu nie pomoze. Tu potrzebna jest terapia, najlepiej socjoterapia, zeby
pacjent zaczal robic cos dla innych nie tylko z racji mozliwosci osiagniecia
jakichs korzysci. Choc moze sie myle i rzeczywiscie sa jakies srodki leczace
psychopatie (w co raczej watpie).
Co do mitomanii to wystepuje ona chyba i u psychopatow (chec wywarcia
dborego wrazenia na innych celem stworzenia mozliwosci ich wykorzystywania)
jak i neurotykow (np. chec bycia docenionym i lubianym, zwiekszenia swojej
samooceny).

1. Data: 2003-04-23 14:23:17

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tdrk <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> jakichs korzysci. Choc moze sie myle i rzeczywiscie sa jakies srodki leczace

To u nas uczą widać inaczej :). Owszem, psychopatia należy do grupy zaburzeń
osobowości, ale jak mówią osoby, które pracują w tej działce, to odziaływanie
stricte terapeutyczne okazują się nieskuteczne. Dlatego stosuje się
farmakoterapię. Też się zawiodłam :).

pozdrawiam....

1. Data: 2003-04-23 14:39:13

Od: "tdrk" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odziaływanie
> stricte terapeutyczne okazują się nieskuteczne. Dlatego stosuje się

Czlowiek uczy sie cale zycie. W takim razie precz z wiezieniami!!
Psychopatow do szpitala. :)

1. Data: 2003-04-23 16:35:29

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tdrk <s...@g...pl> napisał(a):

> Czlowiek uczy sie cale zycie. W takim razie precz z wiezieniami!!
> Psychopatow do szpitala. :)

A tak a pro po farmakoterapii...

Niby się tyle mówi, że w wielu przypadkach pomoga psychoterapia. I naprawdę
może dużo pomóc. Ale wiele osób, które cierpią na przykład z powodu nerwicy,
idąc do lekarza psychiatry dostają receptę zamiast pomocy terapeutycznej. Tak
prawdę mówiąć niewielka część przypadków nerwicy nadaje się do
farmakoterapii, a bardzo wiele jest w ten sposób leczona. Przyczyną brak
czasu? Pójście na łatwizne? Nie rozumiem takiego podejścia. Jeśli się wie, że
można w lepszy sposób pomóc pacjentowi to czemu wybiera się ten "prostszy"?
Owszem pacjet czuje ulgę po lekach, ale czy warto na dłuższą metę?

Pozdrawiam...

złapali mnie na paleniu
Dla tych co mnie w PLONKU nie mają
Czy u was leje?
Czy Ty kobieto potrafisz mówić tylko o sobie?
Wyspa szczesliwa