młode pędy aktinidii

1. Data: 2012-07-06 13:18:58

Temat: młode pędy aktinidii
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wracam do tematu aktinidii.
Moja aktinidia Issai "puszczaj" pędy po kilka metrów, jak na zdjęciu

https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/2
012_07_04_aktinidia#5762042442436660194

Co powinnam z nimi zrobić wyciąć czy przyciąć,
abym doczekała się wreszcie jej kwitnięcia
oraz owocowania?

Ma masę krótkopędów i według mnie to one powinny dać owoce.
Ale jak doczekać się owoców bez kwitnięcia ;-).

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2012-07-07 07:10:12

Temat: Re: młode pędy aktinidii
Od: "skryba " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha_net <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

> oraz owocowania?
>
> Ma masę krótkopędów i według mnie to one powinny dać owoce.
> Ale jak doczekać się owoców bez kwitnięcia ;-).

Do wydania owoców wymaga około 150 dni bez przymrozków. Owoce dojrzewają w
październiku. Gdy zbierzemy je niedojrzałe - miękną i dojrzewają,
przechowywane z owocami wytwarzającymi etylen, np. jabłkami, zapakowane w
torbę i trzymane w temp. pokojowej.
Cięcie, traktując je jako rośliny ozdobne i przycinać pędy nadmiernie
zagęszczające lub przeszkadzające. Taka roślina rozpocznie owocowanie później
i będzie mieć mniej owoców i gorszej jakości. Aby uzyskać możliwie najwięcej
ładnych owoców dobrej jakości, powinno się rośliny specjalnie prowadzić i
silnie ciąć, pamiętając, że owocują pędy 2 i 3 letnie, prowadzone poziomo.
Cięcie wykonywać w lutym, bo "płacze"
Pozdrawiam upalnie
skryba

3. Data: 2012-07-10 19:24:49

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-07 09:10, skryba pisze:
> [...]
(...)
> [...]
> silnie ciąć, pamiętając, że owocują pędy 2 i 3 letnie, prowadzone poziomo.

A teraz te długie pędy ciąć?
https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/5762042431889396321/5762042442436660194?bann
er=pwa
Czy czekać do lutego?

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2012-07-13 11:47:12

Od: " skryba" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha_net <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> W dniu 2012-07-07 09:10, skryba pisze:

> A teraz te długie pędy ciąć?
> Czy czekać do lutego?

Pisz na priv. Prześlę załącznik z instrukcją cięcia.
Pozdrawiam sekatorowo
skryba

Co to za owad
Moda grusza kaputt