mobbing

1. Data: 2003-11-07 19:47:40

Temat: mobbing
Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak reagować na mobbing, skoro alternatywą jest walka z jedną wielką kliką
lub zwolnienie się z pracy? (walka skazana jest na przegraną lub skończy się
nie rozwiązanym konfliktem z jednoczesną utratą sił walczącej o swoje prawa
osoby, a zwolnienie z pracy nie wchodzi w grę i nie mam na myśli tu
bezrobocia i trudności w znalezieniu innej pracy - poporstu inne ważne i
niezmienialne fakty)

jak skutecznie pokazać, że jest się silnym, nie reagując jednocześnie
agresywnie?

jak utrzymywać niewzruszoną postawę?

jak przeczekać czas, po którym terrorsta znajdzie sobie inną ofiarę? (z
doświadczeń - świeże mięso zostaje wybrane po dwóch, trzech latach znęcania
się nad daną osobą)

defric (pozdrawiam jednocześnie 'starych' znajomych)

1. Data: 2003-11-07 21:19:11

Temat: Re: mobbing
Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

defric:
> jak przeczekać czas, po którym terrorsta znajdzie sobie inną ofiarę?

Googlowalas? Widzialas: http://www.mobbing.com.pl/? Moze tam
cos konkretnego znajdziesz?

> ... (pozdrawiam jednocześnie 'starych' znajomych)

(Pozdrawiam,) ;)

Czarek

1. Data: 2003-11-07 21:20:12

Od: "Eckhart" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "defric" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
znęcania
> się nad daną osobą)
>
> defric (pozdrawiam jednocześnie 'starych' znajomych)

Być tym, kim się jest, zupełnie bezinteresownym i głęboko skupionym, tu i
teraz, na tym, co jest słuszne. W wielkim rozluźnieniu robić w tej chwili
to, co trzeba zrobić, bez napięcia, z pełną odwagą i nieustraszonością,
wciąż w postawie duchowej "nie wiem", wciąż w postawie otwartości ale i nie
przesadnej, sztucznej pewności siebie. Być gotowym na wszystko, ale
łagodnie, spokojnie mówić to, co jest, i to, co się uważa za słuszne, nie
bojąc się naruszenia - zwłaszcza dla samego siebie - swego wyidealizowanego
wizerunnku.
Puścić się całkowicie, i nie dzielić swego życia na "pracę" i "to, co poza
pracą", widząc, że wszystko jest jednym strumieniem, jednym życiem.
Ale Tobie jedna rzecz może tu trudno przyjść: gdy mówisz, że "utrata pracy
nie wchodzi w grę" - już tracisz czystość i bezinteresowność, co łatwo gubi
i czyni łatwą ofiarą mobingu.

pozdrowienia
Piotr

1. Data: 2003-11-07 21:23:58

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... Moze tam cos konkretnego znajdziesz?

http://www.mobbing.polska.prv.pl/
http://info.onet.pl/814971,11,1,0,120,686,item.html
http://www.antymobbing.org.pl/
http://www.mobbing-jwieczorek.ans.pl/prawo.htm

Czarek

1. Data: 2003-11-07 21:27:56

Od: "Ana" <a...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eckhart <p...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> nie wchodzi w grę" - już tracisz czystość i bezinteresowność, co łatwo gubi

Zadam może trochę niedyskretne pytanie; czy jesteś spokrewniony z rodziną
Nawrockich?
Zrozumiem, jeśli nie odpowiesz, lecz jasność w tej kwestii umożliwiłaby mi
głębsze odczytanie myśli przekazanych w poście.
Ana

1. Data: 2003-11-07 21:29:39

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję bardzo za znalezione linki...
problem w tym, że ja doskonale wiem co to jest mobbing, na czym on polega,
czym się cechuje, jakie korzyści przyności pracodawcy, jakie posiada cechy
mobber i jakie koszty ponosi osoba terroryzowana
znam także aspekty prawne

nie wiem natomiast jak zachowywać się wdanej sytuacji, skoro wiem że
ucieczka ani okazanie agresji nie jest najlepszym wyjściem...

a asertywność? niezłomna postawa? jak długo można być mocnym? w jaki sposób
się utrzymać?

defric

1. Data: 2003-11-07 21:33:09

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale Tobie jedna rzecz może tu trudno przyjść: gdy mówisz, że "utrata pracy
> nie wchodzi w grę" - już tracisz czystość i bezinteresowność, co łatwo
gubi
> i czyni łatwą ofiarą mobingu.

Wiesz, z drugiej strony dlaczego miałabym zrezygnować z pracy, skoro
przynosi mi ona spore zadowolenie i satysfakcję?
Tylko dlatego, że 'jedna' osoba wyżej postawiona we władzy zakładu zachowuje
się tak a nie inaczej?
Nie chcę uciekać od problemu, chcę albo go zalatwić raz na zawsze albo
wytrwać.
Tylko jak dać sobie radę z emocjami?

defric

1. Data: 2003-11-07 22:06:44

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

defric:
> a asertywność? niezłomna postawa? jak długo można być mocnym?
> w jaki sposób się utrzymać?

Dlaczego komus ma zalezec, aby bezwzglednie "sie utrzymac"?

Wydaje mi sie ze aby "sie utrzymac" masz tu dwie drogi:
1) wystapic na droge prawna,
2) zacisnac zeby i nie dajac sie sprowokowac (dystans i 'olewka')
probowac przeczekac w nadziei na to, ze moze ktos-kiedys ...itd,
albo ze 'potwor na glinianych nogach' w koncu sam zdechnie.

Osobiscie jestem bezwzglednym przeciwnikiem 'dokarmiania'
'potworow na glinianych nogach' - niech zdychaja 'ryczac' w agonii
chocby po same krance swiata (mnie to wali). ;)

Czarek

1. Data: 2003-11-07 22:11:04

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "defric" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> jak reagować na mobbing, skoro alternatywą >jest walka z jedną wielką
kliką
> lub zwolnienie się z pracy?

Jeżeli bardzo Ci na tym zależy postaram się o kontakt do Stowarzyszenia
anytmobbingowego.

>defric (pozdrawiam jednocześnie 'starych' >znajomych)
Elizabeth również pozdrawiam!

1. Data: 2003-11-07 22:13:00

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

defric:
> Tylko jak dać sobie radę z emocjami?

Wiesz, jednym z przejawow praktycznego wykorzystania psychopatii
jest model: dobry szef - zly szef.

Dobry szef _zawsze_na_wyrost_ wzmacnia pozytywnie pracownikow,
a zly szef - dokladnie odwrotnie.
Efektem tej gry jest dysonans poznawczy: satysfakcja + stres ...itd.

Mobbing, zwlaszcza w wydaniu o jakim wspominasz, moze byc przejawem
manipulacji podwladnymi.

Prymitywna sztuczka, ale niezwykle skuteczna, dlatego tez dosyc czesto
spotykana.

Czarek

a może
Flirty męża - jaka szkodliwość?
gadżet dla psychiatry
Re: o przyjazni [Kto to jest Przyjaciel ?]
Re: (mutacje)