mocznik

1. Data: 2002-08-19 19:41:52

Temat: mocznik
Od: "pookio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czego objawem może byc wynik poziomu kwasu moczowego 21,0 mg (po ponownym
badaniu 20,8mg) kwasu moczowego - próby nerkowe? Dodam, ze badania zostały
wykonane przez reumatologa w zwiazku z bolem stawow barkowych (3 lata) i
biodrowych (2 lata) bez rozpoznania. Kreatynina przy tym wyszła w normie -
0,9 mg, rentgeny bz, cukier 88,2 mg, OB 21mm/h, ALAT - 89 lU/l, ASPAT 29,3
lU/l. Lekarz bedzie dopiero za miesiac, nie wiem, co myslec...
Dziekuje za pomoc.

Magda P.
(Pookio)

begin 666 Magdalena Płocica.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..E"S;V-I8V$[36%
G9&%L96YA
M#0I&3CI-86=D86QE;F$@4+-O8VEC80T*3DE#2TY!344Z4&]O:VE
O#0I54DPZ
M#0I54DPZ:'1T<#HO+U=75RYM97IZ86YI;F\N<F5P=6)L:6MA+G!
L#0I%34%)
M3#M04D5&.TE.5$523D54.FUE>GIA;FEN;T!P;V-Z=&$N;VYE="Y
P; T*4D56
>.C(P,#(P.#$Y5#$Y-#$U,EH-"D5.1#I60T%21 T*
`
end

2. Data: 2002-08-19 19:56:21

Temat: Re: mocznik
Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Aug 2002 21:41:52 +0200, pookio <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> 0,9 mg, rentgeny bz, cukier 88,2 mg, OB 21mm/h, ALAT - 89 lU/l, ASPAT 29,3
> lU/l. Lekarz bedzie dopiero za miesiac, nie wiem, co myslec...
Czy mówimy o kwasie moczowym czy moczniku bo to duża różnica.

Jak mocznik to OK
jak kwas moczowy to największy wynik jaki widziałem - generalnie
dna moczanowa lub hyperurikiemia wtórna.

Proszę zobaczyć :
http://www.medleksykon.prv.pl/

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

3. Data: 2002-08-20 06:10:18

Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak mocznik to OK
> jak kwas moczowy to największy wynik jaki widziałem - generalnie
> dna moczanowa lub hyperurikiemia wtórna.

Niestety kwas moczowy :(
Powtórzony po tygodniu i bz :((
Poczatkowo myslelismy, ze przypadkowo sie przesunal przecinek, ale niestety
nie...
A co to jest 'po ludzku' hyperurikiemia wtórna?

Magda P.

------------------------------
...jestem, czym jestem...
moze kiedys stane sie...kims...

Pooki co, jestem Pookio :)

GG 2345599

4. Data: 2002-08-20 13:52:14

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Aug 2002 08:10:18 +0200, Pookio <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> nie...
> A co to jest 'po ludzku' hyperurikiemia wtórna?
Po ludzku :
1. kwas moczowy to produkt przemiany materii ( organizm ludzki to fabryka
bio-chemiczna)
2. występuje "normalnie" w surowicy krwi
3. przekroczenie normy to hyperurykemia (inna nazwa hiperurikemia)
acidum uricum to po łacinie kwas moczowy
4. Najczęstsza przyczyna h. to dna moczanowa inaczej skaza moczanowa
diathesis urica - choroba genetycznie uwarunkowana - więc przyczyna jest
nieusuwalna (jak na razie)
5. jak jest dużo materiału to jest i dużo produktu przemiany materii czyli kwasu
moczowego - generalnie wtedy kiedy dużo komórek powstaje i rozpada się
to jest h. wtórna - jest jakaś konkretna (względnie) usuwalna przyczyna
6. dodatkowa sprawa to nerki może być nadprodukcja k.m i zaburzenie wydalania
przez nerki lub połaczenie tych przyczyn
7. dodatkowa sprawa to dieta - niewłaściwa dieta może się przyczynić do wzrostu
poziomu kwasu moczowego we krwi (no ale nie do takich wartości)
8. w uproszczeniu i skrócie mówiąc

Inna sprawa to czy jest to choroba laboratoryjna - tzn. nieprawidlowy wynik i
nic czy są jakieś kłopoty ze zdrowiem ?

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

5. Data: 2002-08-20 19:00:29

Od: "pookio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Inna sprawa to czy jest to choroba laboratoryjna - tzn. nieprawidlowy
wynik i
> nic czy są jakieś kłopoty ze zdrowiem ?

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz :)
Jak wczesniej pisalam, sa niezdiagnozowane bole barkow od trzech lat, a od
roku bole bioder i kolan (stawow). Rentgeny bz. Wczesniejsze podejrzenia:
malo plynu stawowego, zapalenie przyczepow, itp. - bez potwierdzenia.
Fizykoterapia nie pomogla. Czasem wystepuja silne bole barkow przy zmianie
temperatur, np. silne naslonecznienie, chlodny wieczor - bol nie do
opisania, bezsenne noce, itp. :(
A te badania powtarzano 2x. Moze sprobowac w innym labie?

Pozdrawiam.
Magda P.

6. Data: 2002-08-21 20:07:39

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Aug 2002 21:00:29 +0200, pookio <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> opisania, bezsenne noce, itp. :(
> A te badania powtarzano 2x. Moze sprobowac w innym labie?
Można ale trudno coś doradzić.
Szukać przyczyny i leczyć.

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

7. Data: 2002-08-22 06:43:24

Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na razie byłam u internisty - zalecono diete obnizajaca wydzielanie kwasu
moczowego i MILURIT. No nic, czekam do 16.09 na wizyte u reumatologa... :(
Zobaczymy, co dalej. Jeszcze raz dzieki.

Pozdrawiam
Magda P.

...jestem, czym jestem...
moze kiedys stane sie...kims...

Pooki co, jestem Pookio :)

GG 2345599

PAMIĘĆ !
nie wiem czy nie NTG
STOMATOLOG w 3mieście- poszukiwany/poszukiwana
pokrzywka
Niewchłonięta tabletka