moja motywacja osiąga szczyty

1. Data: 2000-10-27 19:35:02

Temat: moja motywacja osiąga szczyty
Od: "news" <r...@h...anet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wrazenie, iż kolejny raz zażartowano z nauczycieli....
Otrzymałem premie motywacyjną 10, 84 zł bruto......i obiecuje że bede na
miarę tej premii pracował...
Zastanawiałem sie co lepiej się opłaca: zdzierać gardło i nauczać ryzykując
konieczność utraty zdrowia i narażenia się na koszty zakupu leków za pełną
odpłatnością mimo, iż przecież comiesiecznie na to ubezpieczenie płacę...czy
też dbać jedynie o bezpieczeństwo uczniów na miarę dodatku motywacyjnego o
którym wyżej...
Wybrałem to drugie...i zacznę stosować rozmyślając długo i wnikliwie o
powodzeniu reformy i zdrowiu oraz pomyślności jej twórców, gdy uczniowie
zajmą sie sobą lub przepisywaniem mądrych tekstów z książek, czasopism, czy
tez innych pomocy dydaktycznych zalecanych przez ministerstwo i doradców .

1. Data: 2000-10-28 07:14:59

Temat: Re: moja motywacja osiąga szczyty
Od: k...@l...pl (Krzysztof Kudlacik) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik news, 27/10/2000, napisał:

n> Mam wrazenie, iż kolejny raz zażartowano z nauczycieli....
n> Otrzymałem premie motywacyjną 10, 84 zł bruto......i obiecuje że bede na
n> miarę tej premii pracował...
[...]
n> zacznę stosować rozmyślając długo i wnikliwie o
n> powodzeniu reformy i zdrowiu oraz pomyślności jej twórców, gdy uczniowie
n> zajmą sie sobą lub przepisywaniem mądrych tekstów z książek, czasopism, czy
n> tez innych pomocy dydaktycznych zalecanych przez ministerstwo i doradców .

Tiaaa ....
Widzę w powyższej wypowiedzi ton rozżalenia. Nie dziwię się
specjalnie. Nauczycieli zrobiono "na szaro". Jestem byłym nauczycielem
(5 lat stażu), moja żona jest nadal nauczycielką. Wiem dobrze, jak
ciężki może być zawód nauczyciela. Jednak z przerażeniem obserwuję
tzw. reformę szkolnictwa prowadzoną przez obecny rząd. Jestem
przekonany, że na dłuższą metę może ona walnie przyczynić się to tego,
iż staniemy się rezerwuarem raniej siły roboczej dla panadnarodowych
korporacji.
Ale do rzeczy. Otóż widzę, że środowisko nauczycielskie dało się
nabrać na ideę tzw. doskonalenia zawodowego i rzekomo związanego z tym
podniesienia płac. Otóż takiego związku nie ma. Obserwuję w środowisku
aktywnych zawodowo nauczycieli owczy pęd do różnego rodzaju
"specjalizacji", kursów dokształceniowych itd. itp. - aby po ich
zakończeniu zdać "egzamin" i ew. dostać wyższy stopień zawodowy i
większą płacę. Otóż żal mi tych, którzy włączają się do tego pędu. Po
pierwsze, za kursy trzeba z własnej kieszeni zapłacić - czyli
oczekiwana podwyżka teoretycznie powinna zrekompensować poniesione
nakłady. Po drugie, zjawisko pędu jest masowe. Po trzecie, budżet na
oświatę - czy to ministerialny, czy samorządowy - nie jest z gumy:
jest *ograniczony*. Morał: nie dziwcie się ludzie (nauczyciele),
jeżeli za rok - gdy przyjdzie pora kończenia owych wspaniałych kursów
dokształceniowych i egzaminów - *bardzo nieliczni* zdadzą i dostaną
np. taką jak autor cytowanego listu podwyżkę. Reszta odejdzie
rozgoryczona i zniesmaczona. Dlaczego? Proste: nagle ministerstwo
i/lub kuratoria zdadzą siebie sprawę, że gdyby każdy (lub odpowiednio
duża ilość) zdał i awansował, to nie starczy kasy na podwyżki! Zatem
będziemy obserwować tragedię. // jakoś chciałbym mieć przekonanie, że
jestem w błędzie ... //

--
Krzysztof Kudłacik
http://www.camera.art.pl http://www.psf.org.pl http://www.home.cp.pl

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.soc.edukacja
http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

1. Data: 2000-10-29 09:23:51

Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eee, no nie. Uczy się dla idei, bo kocha się uczyć, bo kocha się uczniów.

Tomek
kl. V TZN :-)))

1. Data: 2000-11-07 10:43:56

Od: "Ziuta" <k...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja tez, zwlaszcza ,ze my jeszcze nie mamy podwyzek!
Tomek napisał(a) w wiadomości: <8tho9n$4kp$2@news.onet.pl>...

starozytnosc-tematy wypracowan
Angaż po nowemu
Miesięcznik KATECHETA 10/00 www.katecheta.pl