moje dziecko i jego tatus :-( (dlugie)

111. Data: 2002-03-20 08:19:08

Temat: Re: moje dziecko i jego tatus :-( (dlugie)
Od: "Ejka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Staram się milczeć, kiedy nie mam do powiedzenia nic co miałoby sens w
danym
> momencie.

Jeśli po przeczytaniu mojej wypowiedzi Kamil choć chwilkę zastanowi się nad
swoją decyzją i jej konsekwencjami to uznaję swoją opinię za "sensowną" i "
na miejscu".

IMO lepiej nie zrobić nic, niż szkodzić i mącić.

Jeśli dobrze pamiętam to małżeństwo już nie istnieje więc nie rozumiem co
masz na myśli?

> Co do pomocy Asi, wierz mi, myślę o tym nieustannie, odkąd się
dowiedziałam.

Czy w obliczu ludzkiej krzywdy zwykle tak reagujesz?

Ewa

112. Data: 2002-03-20 09:27:48

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "didziak"

> Nie zawsze. Niemniej miała do tego prawo i nie powinna być potępiana :-)
Każdy sobie potępia co chce;-) Ona potępia Kamila, ja potępiam potępianie, a
Ty
potępiasz potępianie potępiania;-)

> O jakim mąceniu mowa, skoro już nie ma tego małżeństwa, nie ma tej
> rodziny? Konkluzja tego, co już się skończyło, nie jest żadnym mąceniem.
> Inaczej byłoby, gdyby związek się rozpadał, a 'życzliwi' podjudzaliby...
> Tutaj nie ma niczego takiego.
Nie ma małżeństwa, ale zostaje Basia, a więc i rodzina.
Myślisz że Asi łatwiej się będzie pogodzić z całą sytuacją, z widywaniem
Kamila,
w przyszłości z opowiadaniem Basi o tacie? Czy lepiej chodować w sobie
pogardę, nienawiść itd, czy inne uczucia. Ona musi się kiedyś oswoić z
uczuciami,
z sytuacją, żeby Basia wyrosła na nieobciążoną strasznym bagażem nienawiści
kobietę,
zdolną kochać, żyć pełna wiary.
Asia Słocka

113. Data: 2002-03-20 09:33:29

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ejka"
> Jeśli dobrze pamiętam to małżeństwo już nie istnieje więc nie rozumiem co
> masz na myśli?
To, że rodzina nie składała się tylko z małżeństwa.

> Czy w obliczu ludzkiej krzywdy zwykle tak reagujesz?
To zależy co mogę zrobić. Jeśli miałabym możliwość stanięcia na placu
(rzeczywistym,
internetowym) i popisania się krzyknięciem "taki a taki to śmieć i w ogóle,
mówię
to chociaż ich wcale nie znam a sytuację też tylko tak pobieżnie i z daleka"
to z pewnością
wolałabym się powstrzymać. Niestety należę także do cielątek, które
najzwyczajniej
w świecie boją się zadzwonić, do tak naprawdę obcej osoby, zaproponować
pomoc.
By nie urazić, nie skrzywdzić, nie zasmuć, nie zaszkodzić i by nie
odrzucono:-(
Asia Słocka

114. Data: 2002-03-20 09:41:48

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Mar 2002 10:27:48 +0100, podpisując się jako "Asia
Slocka" <a...@p...onet.pl>, napisałeś (aś) :

> żyć pełna wiary.

katolickiej oczywista ? ;)))))))))))))

Sory NMSP ;)))))))))))))))))

Marzena z głupawką

115. Data: 2002-03-20 10:00:08

Od: "Ejka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uczuciami,
> z sytuacją, żeby Basia wyrosła na nieobciążoną strasznym bagażem

Nie zauważyłam aby ktoś rozgrzewał w Asi nienawiść, złośliwość, pogardę czy
inne uczucia. Asia jest dorosłą myślącą kobietą z własnymi poglądami i
zasadami moralnymi a opinie,rady i poglądy innych może wprowadzić w życie
albo nie.
Ewa

116. Data: 2002-03-20 10:07:14

Od: Jakub Slocki <j...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w poscie <q...@4...com>,
m...@f...net pisze...
*Dnia Wed, 20 Mar 2002 10:27:48 +0100, podpisując się jako "Asia
*Slocka" <a...@p...onet.pl>, napisałeś (aś) :
*
*> żyć pełna wiary.
*
*katolickiej oczywista ? ;)))))))))))))
*

Wiesz, wiara to nie jest pojecie ktore moze znalezc sie tylko i
wylacznie w parze z przymiotnikiem "katolicka". I wcale nie chodzi mi o
nadawanie przymiotnikow innych religii.

Wiara to pojecie opisujace pewien stan osoby. Wiec nie musi byc zwiazany
z religia - bo religia wynika z wiary, a nie wiara z religii. wiara jest
podstawa religii a nie odwrotnie.

A w tym konkretnym przypadku to bardziej niz wiara katolicka pasuje tu
wiara w ludzi, dobro, wlasne sily itd itp.

I to taka wiara moze byc kluczowa dla starszego i doroslego zycia Basi.

K.

117. Data: 2002-03-20 13:28:11

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Mar 2002 11:07:14 +0100, podpisując się jako Jakub Slocki
<j...@n...pro.onet.pl>, napisałeś (aś) :

> [...]
>wiara w ludzi, dobro, wlasne sily itd itp.
>
>I to taka wiara moze byc kluczowa dla starszego i doroslego zycia Basi.

Dobrze, że podpisałam się "Marzena z głupawką" i dałam tam uśmiech z
przymrużeniem oka bo po takim eseju gotowa bym pomyśleć, że wziąłeś na
poważnie to co wyraźnie było żartem ;))))))))))))))))))

Marzena z dziką głupawką

118. Data: 2002-03-20 18:16:43

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia napisał(a) w wiadomości: ...

>Prawda ,odpowiedziales mi, ze innym organem myslales
>(szkodam, ze nie o dziecku)

Przepraszam, ze sie wtrace, ale akurat w tym przypadku, to bardzo dobrze, ze
nie o dziecku myslal.

Przepraszam, nie moglam sobie podarowac. Smutno mi, Asiu, gdy to wszystko
czytam. Smutno.

Margola

119. Data: 2002-03-20 22:34:45

Od: "didziak" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisała Perełka moja, Asia Slocka <a...@p...onet.pl>, odpisuję zatem
co następuje:

| Każdy sobie potępia co chce;-) Ona potępia Kamila, ja potępiam
potępianie, a
| Ty potępiasz potępianie potępiania;-)

Nie rozumiesz różnicy :-)
Ty postanowiłaś wypuścić się poza wątek z wytknięciem czegoś komuś. Ktoś
mówił na temat, ale wg Ciebie nie miał prawa, więc 'OTnęłaś', żeby kogoś
skarcić, niesłusznie zresztą.
Jeśli nie zrozumiesz, to bardzo mi przykro, ale jaśniej się tego nie da
już powiedzieć :->

(o psowaniu)
> [...]
| oswoić z uczuciami, z sytuacją, żeby Basia wyrosła na nieobciążoną
| strasznym bagażem nienawiści kobietę, zdolną kochać, żyć pełna wiary.

Aha, czyli uważasz, że wyrażenie czyjejś opinii na grupie będzie
rzutować na całe życie i wychowywanie kogoś? :-)
Hm... sądzę, że tak nie jest, a Ty teraz zwykłe wypowiedzi pakujesz do
jednej walizki z 'rzutującymi na całe życie', 'skrzywiającymi', itp.
;-))))) To jak z tym Jurkiem Owsiakiem, prawda? :-)
Czytałaś cały wątek? O ile sobie dobrze przypominam, z ust samej Asii
padło coś w stylu: "Ja nie mogę wcale się z Nim widywać, ale robię to -
dla dobra mojej córki". To znaczy, że Ona już dobrze wie, co o tym
myśleć i co o tym robić, że nie da się ustawiać i manipulować opiniami
na grupie, prawda? Gdyby tak było, nie miałbym o Niej najlepszego
zdania...

Powtórzę raz jeszcze - nie ma mowy o żadnym podjudzaniu, więc czepiasz
się - po prostu.

A dla przypomnienia - oto tak kontrowersyjne wg Ciebie slowa -
przeczytaj je raz jeszcze i zechciej jeszcze raz pomyśleć, co w nich
jest nie tak...
{
Zadałam sobie pytanie jakim człowiekiem należy być żeby porzucić żonę,
maleńką córeczkę i odejść do innej kobiety. Odpowiedź nadeszła bardzo
szybko: słabym, nieodpowiedzialnym i nieudolnym egoistą, który nie
potrafi przezwyciężać słabości i trudności, walczyć z pokusami i je
pokonywać. W pogoni za własnymi przyjemnościami poczynił nieodwracalne
spustoszenie w psychice żony i córki. W moich oczach nie zasługuje na
szacunek.
}

P.S. Hodować.

Pozdrawiam Ciebie i męża - kochany z niego człowiek :-)
didziak :-)

120. Data: 2002-03-21 10:00:01

Od: "Ejka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "didziak" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zdania...
>
> Powtórzę raz jeszcze - nie ma mowy o żadnym podjudzaniu, więc czepiasz

Jestem tego samego zdania ale przyznam się szczerze, że przestało
mi się chcieć to wyjaśniać.
Lepiej nie ujęłabym tego, dzięki Dzidziak, że Tobie jeszcze się chce.
Pozdrawiam ciepło. Ewa

Pozegnanie -(bardzo dlugie - sorry)
SKARBNIK2 prowadzenie budżetu domowego
pomocy