moje gnocchi (chyba OT)

1. Data: 2002-01-22 19:33:38

Temat: moje gnocchi (chyba OT)
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam kluseczki gnocchi, ktore mi wyszly bardzo podobne do kopytek. Ale
dobre byly. Dzis na kolacje z sosem zupelnie zaimprowizowanym: cebulka,
czosnek, przecier pomidorowy, borowiki suszone z paczki od mamy i ich woda od
zamaczania. I jeszcze suszona pietruszka i smietana. Salatka z ogorka i
marchewki. Kieliszek wina czerwonego.
Mniam...mniam...

Kalina

1. Data: 2002-01-22 21:16:00

Temat: Re: moje gnocchi (chyba OT)
Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
od
> zamaczania. I jeszcze suszona pietruszka i smietana. Salatka z ogorka i

Hejeczka;-)))))

Ja dziś musiałam szybki obiadek zrobić, a więc... Pieczarki porządnie umyte
do melaksera i w plasterki, a potem na patelnie gdzie już cebulka skwierczy
(w tym czasie gotuje się woda na makaron). Pieczarki wymiękły i puściły sok,
dorzuciłam bazylię i oregano, pomidory z puchy, papryczkę chili i niech się
dusi. Makaron wędruje do wody, sosik błaga o doprawienie, a więc, cudowną
przyprawa do spaghetti prosto z Włoch, pieprz wielokolorowy, czosnek,
troszkę vegety zamiast soli i jakieś zioła i przyprawy, które wlazły pod
rękę;-)))) Makaron na talerz, sosik i ser żółty na to (nawet parmezan się
znalazł w zakamarkach lodówki) i gotowe;-)))) Mąż patrzy rozkochanym, w
prawdzie nie wiem czy bardziej na mnie patrzy czy na makaron, ale co
tam;-))))))))))) na deser cudowna kawa, kochani, życie jest
rozkoszne;-))))))))

Pozdrawiam,

Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

1. Data: 2002-01-22 21:50:29

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prawdzie nie wiem czy bardziej na mnie patrzy czy na makaron, ale co
> tam;-))))))))))) na deser cudowna kawa, kochani, życie jest

Nawet nie wiesz jakie masz komfortowe wrunki i jak bardzo Ci zazdroszcze! Ja
moje spaghetti musze jesc w konspiracji, maz mnie szykanuje bo parmezan mu
smierdzi:(( Za kogo ja wyszlam!?

Kasia L.

1. Data: 2002-01-22 21:59:56

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@m...ch> napisał w wiadomości
> [...]
od
> zamaczania. I jeszcze suszona pietruszka i smietana. Salatka z ogorka i

Ciesze sie, ze wywolalas temat:) Ktore robilas, z ziemniakow czy grysiku? Ja
zrobilam je pare dni temu- grysikowe ale bez sosu tylko zapiekane. Mam
pytanie czy nie mialas klopotow z wykrawaniem ich ? Mnie sie troche kleily
do foremki ale chyba zrobilam zbyt rzadkie. Jesli jestes zainteresowana to
mam jeszcze przepis na gnocchi z szynka gotowana.

Kasia L

1. Data: 2002-01-23 07:00:28

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ja
> moje spaghetti musze jesc w konspiracji, maz mnie szykanuje bo parmezan mu

Biedactwo, pod stolem jesz to spaghetti?
Moze sprobuj podac mezowi spaghetti ze zwyklym serem (np. gouda), to wtedy
polubi i powoli bedziesz dosypywac mu po odrobince parmezanu zeby
przyzwyczajac go do tego smaku(bez jego wiedzy oczywiscie, niech mysli ze ma
tylko goude ;-))

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-01-23 08:52:34

Od: "Gollum" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a2lmn7$9en$...@n...tpi.pl...

> [...]
> polubi i powoli bedziesz dosypywac mu po odrobince parmezanu zeby
> przyzwyczajac go do tego smaku(bez jego wiedzy oczywiscie, niech mysli ze

Wy podstepne trucicielki! ;-))

Gollum

1. Data: 2002-01-23 09:21:45

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <n...@m...ch> napisał w wiadomości
> od
>

> Ciesze sie, ze wywolalas temat:) Ktore robilas, z ziemniakow czy grysiku?

Z ziemniakow:)) dlatego przypominaly troche kopytka mojej mamy:)

Ja zrobilam je pare dni temu- grysikowe ale bez sosu tylko zapiekane.

Nie wiedzialam, ze mozna je zrobic z grysiku.

Mam pytanie czy nie mialas klopotow z wykrawaniem ich ? Mnie sie troche kleily
> do foremki ale chyba zrobilam zbyt rzadkie.

Nie nie kleily mi sie za bardzo. Ale ja nie uzywam foremki, tylko robie z
ciasta cienka "kiszke", kroje nozem na male kawaleczki i dociskam kazdy dla
dekoracji widelcem.

Jesli jestes zainteresowana to
> mam jeszcze przepis na gnocchi z szynka gotowana.

chetnie

pozdrawiam
Kalina

1. Data: 2002-01-23 20:35:27

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Biedactwo, pod stolem jesz to spaghetti?

Prawie:) Za kazdym razem jest awantura a to psuje mi radosc z dobrego
jedzenia. Na szczescie wspiera mnie syn, ktory ma slabosc do pachnacych
serow ( nie tylko parmezan, plesniowe tez).

> [...]
> polubi i powoli bedziesz dosypywac mu po odrobince parmezanu zeby
> przyzwyczajac go do tego smaku(bez jego wiedzy oczywiscie, niech mysli ze

On ma wech jak polski gonczy:) Nie daje sie oszukac- probowalam. Ale
dziekuje za dobre slowo i zrozumienie sytuacji:)

Kasia L

1. Data: 2002-01-23 21:24:29

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie nie kleily mi sie za bardzo. Ale ja nie uzywam foremki, tylko robie z
> ciasta cienka "kiszke", kroje nozem na male kawaleczki i dociskam kazdy
dla
> dekoracji widelcem.

Jesli robilas ziemniaczane to problem z wykrawaniem Cie nie dotyczy, inaczej
sie je robi niz grysikowe.

GNOCCHI PO RZYMSKU Z SZYNKA

Skladniki:

1 litr mleka
250 gr grysiku
60 gr masla
100 startego gr parmezanu
2 zoltka
sol
150 gr zmielonej szynki

W garnku o grubym dnie podgrzewamy mleko az zacznie wrzec, wsypujemy grysik
jednoczesnie mieszajac tak aby nie zrobily sie grudki. Gotujemy na bardzo
malym ogniu przez ok 10 min. albo do uzyskania bardzo gestej "mamalygi".
Zdejmujemy z ognia i troche przestudzamy, nastepnie dodajemy: maslo, polowe
parmezanu, zoltka, szynke, sol do smaku. Wszystko razem mieszamy. Nastepnie
wykladamy "mamalyge" na jakas gladka plaszczyzne, ktora mozna zwilzyc woda
np. blache do ciasta i za pomoca dlugiego noza rozsmarowujemy na grubosc 1
cm. Jesli masa klei sie do noza nalezy go zwilzac woda. Gdy masa calkiem
wystygnie wykrawamy z niego kluseczki o srednicy ok. 4 cm ( ja uzylam
kieliszka do wina ale wlasnie do niego mi sie ta masa kleila i musialam go
co chwile myc) Kluseczki ukladamy w nasmarowanej maslem tortownicy tak by
troszke nachodzily na siebie (jak dachowka) i posypujemy resztka sera oraz
wiorkami masla. Wkladamy do piekarnika nagrzanego do 200 C i zapiekamy. Gdy
ser sie rozpusci wlaczamy gril i rumienimy (2 min.) Ja pieklam w prodizu
wiec do zrumienienia wyszlo mi ok 40 min.

Mozna podawac z sosem pomidorowym

Smacznego!

Kasia L.

Masa kajmakowa
Historia budyniu pilnie poszukiwana !
czym zaskoczyc tesciow - czyli skromne menu na niedziele
Pesto z pietruszka i z susz. pomidorow do makaronu (P)
lazania