Re: moje małżeństwo to jaka? paranoja!

1. Data: 2005-05-29 23:30:09

Temat: Re: moje małżeństwo to jaka? paranoja!
Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem_wp.pl> napisał w
wiadomości news:d7d8qp$qc4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Dariusz Drzemicki wymodził(a) :

> Darek to jest _Twoje_ wychowanie, uszanuj, że mozna być dobrym człwoiekiem
> nie bed?c katolikiem, chrze?cijaninem, ba będ?c nawet ateist?.

Nie przeczę, można być dobrym człowiekiem mając luki w wychowaniu.

Dariusz Drzemicki

2. Data: 2005-05-30 06:31:05

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem_wp.pl> napisał w
> wiadomości news:d7d8qp$qc4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie przeczę, można być dobrym człowiekiem mając luki w wychowaniu.

co zresztą możemy obserwować na załączonym obrazku. Mamusia zapomniała dodać
o nierzucaniu kamieniami, tolerancji i miłosierdziu oraz o szacunku dla
bliźniego swego.

Margola

3. Data: 2005-05-30 07:09:37

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> co zresztą możemy obserwować na załączonym obrazku. Mamusia zapomniała
> dodać o nierzucaniu kamieniami, tolerancji i miłosierdziu oraz o szacunku
> dla bliźniego swego.

Nie rzucam kamieniami. Natomiast tolerancja dotyczy człowieka, a nie
grzechu.

Dariusz Drzemicki

4. Data: 2005-05-30 07:40:07

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w
> wiadomości news:d7ec8j$de9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie rzucam kamieniami.

Tak Ci się tylko wydaje.

>Natomiast tolerancja dotyczy człowieka, a nie grzechu.

Tak, ale naprawianie grzechu odbywa się poprzez miłosierdzie, a nie
zaperzenie.

Dla wyjaśnienia: w wielu sprawach mamy zbieżne poglądy. Różni nas natomiast
sposób wcielania ich w życie.
Nie twierdzę, ze mój jest lepszy, ale parę "nawróceń" i naprawionych
małżeństw mam już "na koncie". I mnie podoba się fakt, że takie efekty można
osiągnąć dobrym słowem i pomocną dłonią, wparciem i humorem, bo bez tego
chrześcijanin nie jest prawdziwym chrześcijaninem, jak powiedział się nasz
proboszcz na porannej Mszy świętej.

Margola

5. Data: 2005-05-30 08:00:04

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, ale naprawianie grzechu odbywa się poprzez miłosierdzie, a nie
> zaperzenie.

Miłosierdzie dla kogoś, kto zrozumiał swój grzech i chce się poprawić.

> [...]
> tego chrześcijanin nie jest prawdziwym chrześcijaninem, jak powiedział się
> nasz proboszcz na porannej Mszy świętej.

Do dobrze, że chodzi o styl, a nie o tolerancję dla grzechu.

Dariusz Drzemicki

6. Data: 2005-05-30 08:03:50

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w
> wiadomości news:d7ega2$bq3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Miłosierdzie dla kogoś, kto zrozumiał swój grzech i chce się poprawić.

Inni nie zasługują? Wybiórczo naśladujesz Jezusa. Bardzo wybiórczo.

Margola

7. Data: 2005-05-30 09:15:04

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Inni nie zasługują? Wybiórczo naśladujesz Jezusa. Bardzo wybiórczo.

Nie chodzi o mnie, ale o Pana Boga.
Przecież ludzie żyjący w konkubinacie, czy uprawiający stosunki
pozamłażeńskie nic złego mi nie zrobili.
Natomiast jeszcze nie słyszałem o rozgrzeszniu bez pojednania z Bogiem.

Dariusz Drzemicki

8. Data: 2005-05-30 09:25:54

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał:

> Przecież ludzie żyjšcy w konkubinacie, czy uprawiajšcy stosunki
> pozamłażeńskie nic złego mi nie zrobili.

A co złego zrobili Bogu, w którego nie wierzą?

PozdrawiaM

9. Data: 2005-05-30 09:27:53

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> A co złego zrobili Bogu, w którego nie wierzą?

Odrzucili dobrowolnie. Więcej złego mogą zrobić sobie.
Nie chcą Boga teraz, mogą nie mieć i po śmierci, choć może realizując miłość
bliźniego na swój sposób Bóg ich przygarnie.

Dariusz Drzemicki

10. Data: 2005-05-30 09:56:08

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał

> Odrzucili dobrowolnie.

Ja można odrzucić coś/kogoś, w czego/kogo istnienie się nie wierzy?
I jakim cudem można w ten sposób zrobić temu czemuś/komuś krzywdę?

> Więcej złego mogą zrobić sobie.

Co konkretnie?

> mogą nie mieć i po śmierci, choć może realizując miłość bliźniego na swój
> sposób Bóg ich przygarnie.

A może oni tego wcale nie oczekują?

PozdrawiaM

Re: moje małżeństwo to jaka? paranoja!