morfologia dziecka (długie)

1. Data: 2003-07-13 20:41:44

Temat: morfologia dziecka (długie)
Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi,mam wyniki badań mojej
córeczki 2,2latka i nie znalazłam norm do niektórych pozycji, może ktoś może
mi je zinterpretować:
WBC 3.9
RBC 5.18
MCV 76 l
MCH 24.9 L pg
MCHC 32,8 g/dl
RDW 16.4 h %
HGB 12.9 g/dl
HCT 39,2 %
PLT 245
MPV 8.8

LYM% 69.6 H 2.74
MON% 7.4 0.29
NEU% 20.9 L 0.82 L
EOS% 1.9 0.07
BAS% 0.2 0.01
Znalazłam normy do większości ale nie wiem czy w przypadku małego dziecka
nie są inne. Poza tym na wydruku komputerowym - obok tych wyników sa
podane -jak mniemam normy - ale różnią sie np.nieznacznie od norm podanych w
poradniku.
Czy mam te normy z wydruku traktować jako odpowiednie?
Co w takim razie oznaczają nie mieszczące się w normie z wydruku wyniki:
MCV 76 l (norma 80/99)
MCH 24.9 L pg (26/34)
RDW 16.4 h % (10/15)

LYM% 69.6 H 2.74 (norma 25/50 1/5)
NEU% 20.9 L 0.82 L (norma 45/70 2/8)

Dodam, że zanotowano iż wyniki wydana po dwukrotnej analizie.
I jeszcze w obrazie - wykresów jest zaznaczone: lymphocytosis neutropenia a
niżej microcytes.- zastanowiło mnie ponieważ tego microcytes nie zaznaczona
w wyniku mojej starszej córeczki-3l który jest raczej dobry.

Może znajdzie ktoś chwilę aby odpowiedzieć mi na ten długi post -
przepraszam, że tak długo ale lekarz za dwa dni a ja chciałąbym coś
wiedzieć.
Pozdrawiam,
Agnieszka

2. Data: 2003-07-13 21:15:05

Temat: Re: morfologia dziecka (długie)
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

besg64$g9o$...@n...onet.pl,
Agnieszka Sobczyk <a...@e...com.pl>:

> Może znajdzie ktoś chwilę aby odpowiedzieć mi na ten długi post -
> przepraszam, że tak długo ale lekarz za dwa dni a ja chciałąbym coś
> wiedzieć.

Agnieszko,

zobacz:
http://www.alexhosp.com.sg/Patient_Education/FBC_Lab
.htm
oraz:
http://kidshealth.org/parent/general/sick/labtest4_p
2.html

Nie jestem lekarzem, wiec nie bede probowal wynikow interpretowac.

Jesli chodzi o zakresy norm, to moga one sie nieco roznic.

Nalezy tez pamietac, ze to sa normy statystyczne i, zwlaszcza przy duzej
liczbie wynikow, jest normalne, ze cos sie w normie nie miesci.

--
Robert

3. Data: 2003-07-14 18:20:15

Od: "Atena" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Agnieszka
>

> Hej, jak na małe dziecko to wyniki nie są złe,właściwie taki nieścisłości
są tolerowane, zbyt niski wskaźnik MCV oznacza, że dziecko ma poprostu małe
krwinki, ale nie jest to żadna patologia u dziecka w tym wieku, podobnie ja
zbyt duża liczba limfocytów,nie ma się czym martwic u dzieci w tym wieku
często są małe różnice w wynikach, można ew. powtórzyć za pół roku

4. Data: 2003-07-15 08:42:07

Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Wam za pomoc, troszkę się uspokoiłam, byliśmy już u pediatry i
wszystko dobrze. Za jakiś czas ponownie zrobimy badanie. Pediatra
potwierdziła to co napisała Atena i dodała, że możliwe że troszkę brakuje
żelaza i szpik nadrabia to produkując więcej krwinek, które są mniejsz?! - z
tego wszystkiego już zakręciłam się.

Pozdrawiam,
Agnieszka

co to jest ???