Re: most zamiast 6? jak to bedzie wygladalo?

From: porshe <a...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: most zamiast 6? jak to bedzie wygladalo?
Date: Thu, 10 Nov 2005 00:56:08 +0100

Agata wrote:

> Witam!
>
> Niedawno (jakies 1.5 miesiaca temu) usunięto mi dolną szóstkę. Muszę w tym
> miejscu wstawić "coś", żeby zęby mi się nie przesunely. Poniewaz jestem w
> temacie kompletnie zielona szukałam w necie czegoś na ten temat. Właśnie
> wróciłam od swojego ortodonty, który powiedział, że mam do wyboru most lub
> implant. Z tego co zdazylam sie zorientowac implanty są dosyć drogie. Nie
> mam pojęcia ile może kosztowac to drugie rozwiazanie, ale mam do Was
> pytania:
> Czy przy wstawianiu mostu konieczne są koronki na 2 sąsiednich zębach?

jak sama stwierdziłaś - nie. most może być na jednym zębie, ale to
trochę na bakier. Generalnie zostaw trzonowce od mostu z daleka.

> Usunięto mi 6 i po bokach została 7 z 5. Oba zęby są zdrowe, więc szkoda by
> mi było je pilowac :(
> Czy to piłowanie sąsiednich zębów jest bardzo bolesne? Podobno wykonywane ze
> znieczuleniem, ale pewnie później boli?

Powiem na własnym przykładzie. Jako młoda osoba przeżyłem dosyć
dramatyczny wypadek rowerowy i wybiłem górne jedynki, tak, że zostały
tylko małe kikuty (jedna tylko korzeń, z drugiej coś sterczało, było
toto żywe). Zdecydowałem się [rodzice pokryli koszty] na dwa implanty
porcelanowe. pani Stomatolog musiała mi spiłować zęba - przednią
jedynkę, oczywiście ze znieczuleniem. Sam zabieg po znieczuleniu aż tak
bolesny nie jest (czujesz, jabyś jadła wyjątkowo twardą bułkę, ze skórką
w środku, która okręca ci się naokoło zęba). Po zabiegu też nie ma bólu,
chyba, że nieopatrznie zjesz coś b. gorącego - spiłowany ząb jakiś czas
jest bardzo wrażliwy, tym bardziej że metal nieźle przewodzi ciepło.
Całość wyszła mnie jakieś 3 lata temu 800zl(do tego czasu miałem
zastępczo 'prowizorkę' bo mi się zęby ciągle rozrastały) i z efektu
jestem bardzo zadowolony. Zęby wyglądają tak naturalnie, że wszyscy moi
nowi znajomi ze studiów nie wiedzą o tym, że zęby te są sztuczne.

Dużo bardziej bolesne dla mnie jest np. borowanie małych ubytkow w
przestrzeniach międzyzębowych. Jeżeli tylko ból ma być wyznacznikiem, to
decyduj się śmiało na implanta.
A cena - rozłóż ją sobie na całe zycie