mrozone truskawki

1. Data: 2001-06-22 09:13:13

Temat: mrozone truskawki
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

chce zamrozic pare kilo truskawek. Czy trzeba je jakos specjalnie
przygotowac. Podejrzewam, ze musze kupic raczej suche truskawki. Czy moge je
umyc przed zamrozeniem? Czy jakos specjalnie pakowac? Podpowiedzcie prosze.
Asia

1. Data: 2001-06-22 09:34:00

Temat: Re: mrozone truskawki
Od: "?" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> umyc przed zamrozeniem? Czy jakos specjalnie pakowac? Podpowiedzcie prosze.

Obowiazuje ogolna zasada - produkty rozmrazac przed spozyciem ,rozmrozonych
nie przechowywac i nie zamrazac ponownie .Prawidlowe zamrazanie to 30 - 50 dag
produktu na 1 litr pojemnosci w ciagu 24 h.
Okres przechowywania 8 -12 miesiecy.
Ja miksuje dziele do malych pojemniczkow - pozniej ciesze sie np.pierozkami w
zimie.
--
=

1. Data: 2001-06-22 10:44:20

Od: S...@v...pl.INVALID (==wojmat==) szukaj wiadomości tego autora

[posted and mailed]

W poprzednim odcinku <9gv2b1$3cc$1@news.tpi.pl> telenoweli
"pl.rec.kuchnia" asia <a...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
>przygotowac. Podejrzewam, ze musze kupic raczej suche truskawki. Czy
>moge je umyc przed zamrozeniem? Czy jakos specjalnie pakowac?

pewnie każdy ma swoja metodę ale podam naszą:
myjemy, szypułkujemy, odrzucamy nadpsute i niedojrzałe, osuszamy na
ściereczce samoistnie (kilka godzin żeby nie było na nich wody),
kładziemy na tackach, talerzykach plastikowych, ażurowych pudełeczkach,
wkładamy do zamrażary na 2-3 godzinki dla stwardnienia, wyjmujemy,
wsypujemy do woreczków, zamykamy i już mrozimy.
to podmrażanie jest po to aby w miarę sypkie w woreczkach były i
kształt zachowały własny.

--
wojmat <w...@v...pl>
http://puszKKKa.vege.pl

1. Data: 2001-06-22 10:45:51

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

==wojmat== <S...@v...pl.INVALID> wrote in message
> [...]
> wsypujemy do woreczków, zamykamy i już mrozimy.
> to podmrażanie jest po to aby w miarę sypkie w woreczkach były i

dzieki wojmat :-)
mam nadzieje ze uda mi sie jutro kupic ladne truskawki, bo od paru dni to
jakies takie rozmoczone tylko.
Asia

1. Data: 2001-06-22 14:30:06

Od: "Marek Rz." <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

a potem juz w srodku zimy takie zamrozone wrzucamy do podstygnietej
galaretki, galatertka sie błyskawicznie scina, a truskaweczki nie zamieniaja
sie w obslizgla maź. Moja zonka dodaje tez mrozone jagody, poziomki, jezyny
itp. do tego bita smietanka i deserek az milo :-)

wiem,że kiedyś było
jajecznica
zupa serowa
gołąbki na dziko