mrozy i straty

1. Data: 2016-04-26 19:09:11

Temat: mrozy i straty
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak u Was po tych mroźnych nocach?
U mnie padło na aktinidię oraz sadzonki winorośli :-(
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/6
277911401546409601

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2016-04-28 08:33:01

Temat: Re: mrozy i straty
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.04.2016 o 19:09, Krycha pisze:
> Jak u Was po tych mroźnych nocach?
> U mnie padło na aktinidię oraz sadzonki winorośli :-(
> https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/6
277911401546409601

> Pozdrawiam Krycha.

szlag! wynioslem przedwczoraj pomidory na taras zeby je hartowac. No i
polowa z nich przesiosla sie do krainy bezpiecznych temperatur. Co za los..

3. Data: 2016-04-28 10:15:33

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomekp pisze:

> szlag! wynioslem przedwczoraj pomidory na taras zeby je hartowac.
> No i polowa z nich przesiosla sie do krainy bezpiecznych temperatur.
> Co za los..

Warto nad tym losem chwilę się zastanowić. Dlaczego połowa, a nie
wszystkie? W jaki sposób losował, czemu wybrał ten, a nie krzaczek
obok? Czy to jest przykład działnia doboru naturalnego i adaptacji
pokolenia pomidorowej populacji do lokalnych warunków klimatycznych?

--
Jarek

4. Data: 2016-04-28 11:03:28

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obok? Czy to jest przykład działnia doboru naturalnego i adaptacji
> pokolenia pomidorowej populacji do lokalnych warunków klimatycznych?

Zjawisko to jest tym bardziej niezrozumiale gdyz mrozu na 99% nie bylo.
Byl wiatr no i zimo ale chyba nie < 0. Umarly te najmniejsze/najslabsze,
te o najgrubszych lodygach i lisciach zdaja sie miec dobrze.

5. Data: 2016-04-28 15:13:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomekp pisze:

> Zjawisko to jest tym bardziej niezrozumiale gdyz mrozu na 99% nie bylo.
> Byl wiatr no i zimo ale chyba nie < 0. Umarly te najmniejsze/najslabsze,
> te o najgrubszych lodygach i lisciach zdaja sie miec dobrze.

Tłusty, mocny i piękby prędzej sobie poradzi, niż chudy, słaby i szpetny.
Po tych wyjaśnieniach jest to dla mnie zrozumiałe bardziej, a nie mniej.
Może nie ma co żałować tych zdechlaków, może owoc też by wydały marny?

Jarek

--
I nagle z Nilu wyszło siedem krów tłustych i pięknych, które zaczęły się
paść wśród sitowia. A oto siedem krów innych wyszło za nimi, chudych i tak

6. Data: 2016-04-28 20:05:02

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tłusty, mocny i piękby prędzej sobie poradzi, niż chudy, słaby i szpetny.

Hejka. A jednak krowy chude i brzydkie pożarły owych siedem krów
pierwszych, tłustych. I jak to zrozumieć?
Pozdrawiam starotestamentowo Ja...cki

7. Data: 2016-04-28 20:55:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. A jednak krowy chude i brzydkie pożarły owych siedem krów
> pierwszych, tłustych. I jak to zrozumieć?
> Pozdrawiam starotestamentowo Ja...cki

Rozumieć można opacznie. A ja na aktualny użytek tak to tłumaczyć mogę,
że gdyby szlag nie trafił tych pomidorów wątłych, to by ich zbyt wiele
wyrosło. Robota przy każdym krzaczku jednaka, bo to i podlewać należy,
i nawozić trzeba (że jeszcze raz do onych krów nawiążę). Te o łodygach
grubych i mięsistych plon wydadzą stokrotny. Lecz te z łodyżkami cienkimi
jako sitowie nad Nilem, pożreć mogą całą radość ogrodnika. Bowiem z nich
żąć nie będzie czego. Tutaj potrzeba mądrości, by nie lamentować przy tym,
gdy przyjdzie wiatr od wschodu i zniszczy połowę zasiewów.

Jarek

PS
Ten pierścień, to całkiem ładny. I nawet mi pasuje.

--
Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zagasi knotka o nikłym płomyku.

8. Data: 2016-04-28 21:13:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Apr 2016 19:09:11 +0200, Krycha napisał(a):

> Jak u Was po tych mroźnych nocach?
> U mnie padło na aktinidię oraz sadzonki winorośli :-(
> https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/6
277911401546409601

Przemarzły tylko liście, a nie pędy. Odbiją z pąków zapasowych/śpiących.

9. Data: 2016-04-29 21:31:14

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.04.2016 o 21:13, Ikselka pisze:

277911401546409601

> Przemarzły tylko liście, a nie pędy. Odbiją z pąków zapasowych/śpiących.

Dziś zauważyłam kolejne straty: dwie inne aktinidie (jak na razie
jeszcze nie dały owoców, więc w tym roku pewnie też nie), orzech włoski,
wisteria biała (młoda,jednopędowa sadzonka), magnolia i niektóre pąki na
winoroślach.
:-(

Krycha.

10. Data: 2016-04-29 22:58:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Apr 2016 21:31:14 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
> jeszcze nie dały owoców, więc w tym roku pewnie też nie), orzech włoski,
> wisteria biała (młoda,jednopędowa sadzonka), magnolia i niektóre pąki na

Narzekacie, jakby tegoroczna aura była jakaś tragicznie nietypowa.
Tymczasem kwietniowe, majowe i ba, nawet CZERWCOWE przymrozki w naszej
strefie klimatycznej są typowym zjawiskiem. Więc powiem tylko - ja się
dosyć szybko nauczyłam, co u mnie może rosnąć i dawać owoce 3-)

Co zamiast roundapu
Przeterminowane pestycydy
Jak podlewać rzodkiewki?
Stare odmiany jabłoni