mszyce opryski i pytania

1. Data: 2004-06-27 10:04:10

Temat: mszyce opryski i pytania
Od: "Alr" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ze wzgledu na duzy urodzaj mszyc w tym roku, postanowliem jakos temu
zaradzic, zakupilem odpowiedni sprzet, jakis plyn (karate, cokolwiek to
znaczy :-) ) i tu pojawily sie pytania:

1. Jak to jest z tym pryskaniem- czy musze "fizycznie" polac rzeczona
mszyce, czy wystarczy, ze popryskam lisc, na ktorym siedzi (ja z gory,
ofiara pod lisciem) ??

2. Czy podawane stezenia sa "krytyczne"? Chodzi o to, ze zalaczona miarka to
moge sporzadzic beczke roztworu roboczego :-) a mnie potrzeba 2-3 litry?
Moze byc "na oko", czy zaopatrzyc sie w dokladniejsza miarke? - co lepiej
(wiem, wiem, najlepiej jak stezenie jest odpowiednie) - uzywac bardziej
rozcienczonej, czy stezonej trutki?, ktore rosliny (iglaki, lisciaste) moge
wykonczyc zbyt stezona trutka?

3. Czy mozna przechowywac roztwor roboczy, czy tez szybko traci on swoje
wlasciwosci?

4. Kiedy pryskac? rano? wieczor? jak jest goraco, czy wrecz odwrotnie? Czy
tez bez znaczenia?

Uff, to tyle mi sie nazbieralo

Prosze o szybka odpowiedz, bo moje drzewka juz ledwo wytrzymuja z
sublokatorami :(

Pozdrawiam
Janusz

2. Data: 2004-06-27 10:16:19

Temat: Re: mszyce opryski i pytania
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alr" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> napisał w wiadomości

> zakupilem odpowiedni sprzet, jakis plyn (karate,

Uzywam i efekty sa dobre :-)

> 1. Jak to jest z tym pryskaniem- czy musze "fizycznie" polac rzeczona
> mszyce, czy wystarczy, ze popryskam lisc, na ktorym siedzi (ja z gory,
> ofiara pod lisciem) ??

Wystarczy dokladnie spryskac liscie z dolu i z gory, nie koniecznie kazdy z
osobna.

> 2. Czy podawane stezenia sa "krytyczne"? Chodzi o to, ze zalaczona miarka
> moge sporzadzic beczke roztworu roboczego :-) a mnie potrzeba 2-3 litry?
> Moze byc "na oko", czy zaopatrzyc sie w dokladniejsza miarke?

Ja rozcienczam na oko i jest dobrze.

> ktore rosliny (iglaki, lisciaste) moge
> wykonczyc zbyt stezona trutka?

Nie wiem jak bardzo stezona, ale raczej roslinom to nie zaszkodzi, jesli
pomylisz sie troche w jedna albo w druga strone.

> 3. Czy mozna przechowywac roztwor roboczy, czy tez szybko traci on swoje
> wlasciwosci?

Nie wiem czy mozna, ale ja przechowuje i dziala. Roztwor zrobilam w lutym i
uzywam go do tej pory.

> 4. Kiedy pryskac? rano? wieczor? jak jest goraco, czy wrecz odwrotnie? Czy
> tez bez znaczenia?

Wazne, zeby nie padalo i zeby nie bylo wiatru. I wazne zeby w rekawiczkach,
bo brzydkie rzeczy sie pozniej z rekami dzieja.

Magda

3. Data: 2004-06-27 10:18:58

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A teraz ja sie podlacze pod mszycowy temat :-))
Mam duza sliwe, ktora jest domem dla miliardow, miliardow, miliardow mszyc.
Oprysk nie wchodzi w gre.
Bawie sie w polewanie mocnym strumieniem wody. Mszyce spadaja az milo i
pokrywaja cala ziemie.
Czy to ma sens wogole przy takiej ilosci mszyc? Czy ja sie bawie tym wezem
tak dla zabicia czasu?
Magda

4. Data: 2004-06-27 10:36:00

Od: "Teresa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pokrywaja cala ziemie.
> Czy to ma sens wogole przy takiej ilosci mszyc? Czy ja sie bawie tym wezem

Ja tez bawię się w polewanie śliwy ale pozbyłam się jeszcze w inny sposób
chociaż trochę ograniczam ich rozmnażanie .sekator i delikatnie ścinam
końcówki gdzie ich najwięcej wkładam do worka foliowego i na śmietnik .W tej
chwili za dużo jedzonka na ogrodzie żeby używać chemi
Pozdrawiam Teresa

5. Data: 2004-06-27 11:05:38

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tej
> chwili za dużo jedzonka na ogrodzie żeby używać chemi

Ja mam jeszcze inny sposób: zrywam pokrzywy (kilkanaście sztuk), wkładam do
wiaderka (ok 12 litrów) i zalewam wodą (ok 6-8 litrów), odstawiam na dobę,
potem zakładam rękawice i tym "wywarem" pryskam roślinki wykorzystując
pokrzywy jako kropidełko.
Pozdrawiam Jacek

6. Data: 2004-06-27 11:13:47

Od: "Teresa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wiaderka (ok 12 litrów) i zalewam wodą (ok 6-8 litrów), odstawiam na dobę,
> potem zakładam rękawice i tym "wywarem" pryskam roślinki wykorzystując

To dobry sposób jak są małe drzewa ale przy dużych to problem a jeszcze
przy takiej inwazji mszycy
Ten rok powinien nazywać się "Rok walki z mszycą"
Pozdrawiam Teresa

7. Data: 2004-06-27 11:33:36

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dobry sposób jak są małe drzewa ale przy dużych to problem a jeszcze
> przy takiej inwazji mszycy

Wydaje mi się, że mozna ten wywar wlac do opryskiwacza
i pryskać wyższe drzewka, nie próbowalem tego
bo nie mam jeszcze wysokich drzew.
Nie wiem też czy sam preparat bez tych pokrzywowych gałązek bedzie
skuteczny.

> Ten rok powinien nazywać się "Rok walki z mszycą"
Zgłaszasz formalny wniosek??
Jestem ZA!!!

PS. Rozmiar moich ramiom do 2,5 m wysokości wystarcza.
Pozdrawiam Jacek.

8. Data: 2004-06-27 13:17:00

Od: "Teresa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i pryskać wyższe drzewka, nie próbowalem tego
> bo nie mam jeszcze wysokich drzew.
> Nie wiem też czy sam preparat bez tych pokrzywowych gałązek bedzie
> skuteczny.

Próbowałam kiedyś mało skuteczny może jeszcze w profolaktyce ale teraz to
tylko chemia.

> Zgłaszasz formalny wniosek??
> Jestem ZA!!!
>

> PS. Rozmiar moich ramiom do 2,5 m wysokości wystarcza.

To Tytan jesteś ,ja mam 160 cm wzrostu za dużo nie zdziałam.

Pozdrawiam Teresa

9. Data: 2004-06-27 13:46:21

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam 160 cm wzrostu za dużo nie zdziałam.

To tylko 35 cm mniej ode mnie.
Pozdrawiam Jacek

10. Data: 2004-06-27 16:23:06

Od: "Teresa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mam 160 cm wzrostu za dużo nie zdziałam.
>
> To tylko 35 cm mniej ode mnie.

Przy takim wzroście faktycznie możesz biegać z kropidełkiem ,

Pozdrawiam Teresa

Mnie się wydaje
Kosa Partner B325
kosa spalinowa Partner B325