Re: mydło malarskie, mydło techniczne

Date: Sat, 26 Jun 2004 20:29:11 +0200
From: Wojciech Ściesiński <w...@N...net>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: mydło malarskie, mydło techniczne

Dnia 26.06.2004 16:40, Użytkownik vogel napisał:

> słyszałem że dobrym rozwiązaniem jest
> użycie mydła malarskiego tzw. technicznego.
Tak to niezłe rozwiązanie do usunięcia starych farb klejowych ze ścian,
które musisz (powinieneś) zmyć przed kolejnym malowaniem.

> Właśnie zdobyłem takie mydło w
> pojemnikach 5,5 kg ale nie bardzo wiem w jak się tego typu preparaty dozuje
> i czy ew. są jakieś specjalne zlecenia przy ich stosowaniu.

O rany, to chyba duży ten pokój masz ;-) Jeśli masz możliwość oddać to
oddaj ten wielki pojemnik i kup w markecie budowlanym taki o wielkości
0,5 kg (cena ok. 4 zł) - na jeden pokój wystarczy mym zdaniem w
zupełności a ... reszta nie będzie Ci stała.

> Może ktoś
> stosował tego typu preparat do czyszczenia ścian i by się podzielił wiedzą.

Potrzebne Ci będzie
1. dużo makulatury gazetowej - rozkładasz pod ścianami i na to zrzucasz
ze szpachla brejkę farbową
2. rękawice gumowe gospodarcze (zgodnie z rozmiarem) i rękawice
bawełniane - taki zestaw powinien Cię uchronić przed pęcherzami od
szpachla i brejką farbową - kilka godzin takiego grzebania do
przyjemnych nie należy
3. drabina
4. pędzel średniej wielkości
5. szpachla - sugeruję taką szerokości ok. 5 cm oczywiście przyzwoicie
sprężysta a nie "marketowo-blaszana" - kto się zetknął z takową to wie o
czym piszę ;-)

Mydło, rozpuszczasz - patrz tekst poniżej. Malujesz tym suto ściany za
pomocą średniej wielkości pędzla - sugeruję zacząć od góry by ładnie
spływało mocząc po drodze niższej partie ściany. Nie smaruj wszystkich
ścian ale sukcesywnie po kilka metrów kwadratowych - jak kończysz jeden
etap malowania to bierzesz szpachel i zgarniasz rozmokniętą farbę -
jeśli dużo warstw to nastaw się na powtórzenie czynności.

Dodatkowo przepisuję uwagi z opakowania mydła malarskiego posiadanego
przeze mnie:
"Mydło rozpuścić w małej ilości ciepłej wody...."

"Do mycia i gruntowania ścian, sufitów, elewacji przed malowaniem (0,5
kg na 10-15 l wody)."

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl