Niezapowiedziana hospitacja !

1. Data: 2002-10-27 14:53:48

Temat: Niezapowiedziana hospitacja !
Od: "Olin" <o...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś się orientuj, czy metodyk lub inna osoba z nadzoru pedagogicznego
może wejść na lekcję w celu przeprowadzenia niezapowiedzianej hospitacji.
Z góry dziękuję za odp.

2. Data: 2002-10-27 15:43:12

Temat: Re: Niezapowiedziana hospitacja !
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <apgumb$i04$1@news.onet.pl>, Olin wrote:
> Czy ktoś się orientuj, czy metodyk lub inna osoba z nadzoru pedagogicznego
> może wejść na lekcję w celu przeprowadzenia niezapowiedzianej hospitacji.

O ile się orientuję, ale nie poprę tego przepisami, to mogą, ale Ty możesz
ich nie przyjąć...

Renata

3. Data: 2002-10-27 16:34:26

Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olin" <o...@e...net.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś się orientuj, czy metodyk lub inna osoba z nadzoru pedagogicznego
> może wejść na lekcję w celu przeprowadzenia niezapowiedzianej hospitacji.

Na razie znalazłem to:

"Hospitacja może mieć charakter:
1. zapowiedzianej
2. niezapowiedzianej za wyjątkiem n-li mianowanych, dyplomowanych i
profesorów oświaty
3. prezentacji osiągnięć - na zaproszenie.
W hospitacji, za zgodą nauczyciela, mogą wziąć udział doradcy metodyczni,
rodzice, inni nauczyciele."

ale bez podstawy prawnej. Jak znajdę to przekażę.

RomanS

4. Data: 2002-10-27 18:32:09

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pedagogicznego
> może wejść na lekcję w celu przeprowadzenia niezapowiedzianej

Też nie podeprę tego przepisami, ale kiedyś wyjaśniano mi, że
hospitować Cię może
jedynie Twój zwierzchnik czyli dyrektor. Jeśli przyjdzie ktoś inny, to
tylko za Twoją
zgodą. A tak na marginesie. Takie hospitacje służa najczęściej do
znalezienia haka.
Ponieważ w przypadku dyrektora mozna się bronić, że nie jest
specjalistą z danego
przedmiotu, to potrzebne jest świadectwo metodyka.
Pozdrawiam
SZ

5. Data: 2002-10-28 13:51:46

Temat: Re: (n) Niezapowiedziana hospitacja !
Od: "blutka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik "Olin" <o...@e...net.pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś się orientuj, czy metodyk lub inna osoba z nadzoru pedagogicznego
> może wejść na lekcję w celu przeprowadzenia niezapowiedzianej hospitacji.

Dyrektor z pewnością może przyjść niezapowiedziany na hospitację , chociaż
zazwyczaj nauczyciel jest informowani o terminie..
Osoby z organów sprawujących nadzór ped. w ramach badania jakości pracy
szkoły , raczej są zapowiadziane.
Nie mówię tu o metodyku.
Innych przepisów dotyczących hospitacji chyba nie ma.

Rozporządzenie
Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 13 sierpnia 1999 r.
w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu
stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych
do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym
można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz

§ 4

Organy sprawujące nadzór pedagogiczny i dyrektorzy szkół i placówek prowadzą
mierzenie jakości pracy szkół i placówek w szczególności przez:

1) badanie skuteczności działania szkoły lub placówki, porównując osiągane
efekty z założonymi celami,

2) badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów,

3) diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły lub placówki,

4) zorganizowane i systematyczne obserwowanie osiąganej jakości pracy szkoły
lub placówki, według ustalonych kryteriów,

5) hospitację polegającą w szczególności na obserwacji wiedzy, umiejętności
i postaw uczniów.

Pozdrawia
blutka

analiza SWOT - kto wie ?