na parze

1. Data: 2000-01-24 13:35:24

Temat: na parze
Od: "Marta M" <c...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

nadal nie moge smazyc, a bardzo bym chciala zrobic cos nalesniko-podobnego
... i tak sobie pomyslalam, ze moze mozna cos zrobic na parze ... coa a la
nalesniki, palcki i jakies takie .... Macie moze jakis pomysl?
Poza tym w ten sposob na parze to chyba by musialo byc na folii aluminiowej
na parze ... heh ... moze Wy mi cos poradzicie :))

Pozdrawiam,

MM

1. Data: 2000-01-24 14:00:18

Temat: Re: na parze
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
aluminiowej
> na parze ... heh ... moze Wy mi cos poradzicie :))

A nie mozesz usmazyc nalesnikow bez tluszczu? Bo na tej folii aluminiowej to
raczej nie wyjdzie, a jak znam zlosliwosc przedmiotow martwych, to sie folia
przyklei :))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-24 14:01:31

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na parze to Czesi robią knedliczki ;)))
A tak wogóle - skoro na parze, to może i smażyć bez tłuszczu ??? - możesz
np. zrobić naleśniki - wyjdą wtedy coprawda zdziebko suche ale zawsze :))) -
potrzebna jest tylko odpowiednia patelnia

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-01-24 16:01:49

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te nalesniki to tylko z nazwy sa przeciez smazone, tluszcz jest
tylko
do tego potrzebny, zeby sie ciasto nie przypalalo. Ja uzywam
doslownie
jednej kropli oleju, rozprowadzonej palcem po dnie patelni na
cale
smazenie - czy tego tez nie mozesz?

A moze by tak kluski na parze? Drozdzowe, z powidlami w srodku?

BK

1. Data: 2000-01-24 18:18:00

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Bogus3aw Kempny wrote:

> A moze by tak kluski na parze? Drozdzowe, z powidlami w srodku?

Prosze podaj na nie przepis - chyba takich nigdy nie jadlam. Z jakiej czesci
Polski jest ta potrawa?
Magdalena

1. Data: 2000-01-24 18:18:08

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-24 21:36:27

Od: "Marta M" <c...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze by tak kluski na parze? Drozdzowe, z powidlami w srodku?
>
> BK

Wow ... a jak to sie robi? Bo bardzo bym chciala :)))

MM

1. Data: 2000-01-25 17:54:54

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio je robilem ze dwadziescia lat temu, z glowy nie powiem,
postaram sie znalezc przepis i jutro Wam podam.

BK

1. Data: 2000-01-26 07:42:56

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Kempny wrote:

> Ostatnio je robilem ze dwadziescia lat temu, z glowy nie powiem,
> postaram sie znalezc przepis i jutro Wam podam.
Znalazlem:

20 dkg maki, 2 dkg drozdzy, 2 jajka, 5 dkg tluszczu, 1/4 l
mleka, 5dka cukru,
sol i cos slodkiego marmolada albo gesty dzem lub konfitura.

make wysypac na stolnice, zrobic dolek, w dolku rozrobic drozdze
z mlekiem
i szczypta soli, poczekac az zaczna rosnac. Zoltka utrzec z
cukrem, dodac
do ciasta i wyrabiac lyzka, az zaczna sie robic pecherze. Gdyby
ciasto
bylo geste, dodac wody. Dodac tluszcz, jeszcze chwile wyrabiac i
zostawic
do wyrosniecia. Jak ciasto dwukrotnie zwiekszy objetosc,
rozwalkowac
na grubosc 2 cm (dobrze podsypac maka!). Wycinac krazki np.
szklanka.
Znowu zostawic, az urosna dwukrotnie. Gotowac na parze 4 -5
minut.
To wersja bez nadzienia, z dzemem tak samo, tylko rozwalkowac
troche cieniej,
wykroic troche wieksze krazki i do srodka wlozyc lyzeczke
slodkiego.

Pozdrwoienia
BK

1. Data: 2000-01-26 13:29:38

Temat: Odp: na parze
Od: "Janusz D." <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta M <c...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:vB3j4.1645$H...@n...tpnet.pl...

> Wow ... a jak to sie robi? Bo bardzo bym chciala :)))
>
> MM

Kluchy na parze z jagodami
1/2 kg maki
2 jaja
1 lyzka margaryny (rozpuszczonej)
3/4 szklanki mleka
5 dkg drozdzy
3 duze lyzki cukru
Wszystko wymieszac, zaczekac az wyrosnie, zrobic kulki z jagodami w srodku,
poczekac az wyrosna, gotowac na parze 10 min, podawac ze smietana lub
maselkiem
Taka do tego historyjka; znajomi byli w gorach i synowi zachcialo sie tych
klusek, mama mu tlumaczy ze nie wie jak sie to robi i przede wszystkim nie
ma przepisu, wiec syn poszedl do gorali i pyta sie jak sie robi kluski na
parze, ale goralka nie wiedziala co to takiego, dopiero gdy wytlumaczyl jak
to wyglada, to ona na to -acha chodzi ci o mencybuly z jagodami- i podala
przepis ktory jest powyzej :-))))

Janusz
ICQ: 31950147
d...@p...fm