naczynia do kucenki mikrofalowej...

1. Data: 2001-11-09 09:44:41

Temat: naczynia do kucenki mikrofalowej...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy warto kupować specjalne naczynia, czy po prostu, używać tych co się ma w
domku, a są szklane lub porcelanowe?
Co sądzicie o tych z tworzywa sztucznego?
Ja nie kupiłam jeszcze nic, ale uważam, co wsadzam do kuchenki - ma nie być
metalowe... i nie mieć elementów metalowych...
W co warto zainwestować i dlaczego?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-09 10:00:04

Temat: Re: naczynia do kucenki mikrofalowej...
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9sg8iu$bmq$1@news.onet.pl...
[...]

Jesli szklane to napewno powinny byc zaroodporne. Plastikowe tez powinny miec
specjalnie zaznaczone, ze mozna uzywac w kuchence mikrofalowej.
Oplaca sie kupowac plastikowe z wieczkiem, bo: po ugotowaniu mozesz gorace
przelac do pojemnika, a po wystygnieciu wlozyc przykryte do lodowki. Potem to
juz tylko kwestia wyciagniecia z lodowki i podgrzania w mikrofalowce. Ponadto
nie brudzi sie tyle naczyn, a i to, ze potrawa jest zakryta (lodowka nie
przesiaka zapachami, potrawa nie wysycha) tez ma swoje "plusy dodatnie" ;o)
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-09 10:03:25

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> [...]
> Ja nie kupiłam jeszcze nic, ale uważam, co wsadzam do kuchenki - ma nie być
> metalowe... i nie mieć elementów metalowych...

tworzywa sztuczne: musisz kupić takie, które są dopuszczone do użytku w
kuchenkach mikrofalowych, inne mogą się skisić.
Metal: wiadomo, nie razrieszajetsja
szkło: ognioodporne bez problemu, szklanki i tym podobne: jak nie mają
szlaczka złotego, to bez problemu, jak mają, to też tylko szlaczek szlag
trafi. Szkło barwione, w szczególności ciężki kryształ w żadnym wypadku!
Może skończyć się eksplozją naczynia.
Porcelit: trzeba uważać, po kamionka może zawierać metale (np.
aluminium) i się grzać. NA ogół jednak bez problemu.
Porcelana: to samo, ale bez złoceń i tym podobnych. Fajna dyskoteka
jest, jak się o tym zapomni. Jak sztuczne ognie ;-))

Aha, co do metalu, są specjalne "patelnie" mikrowalowe i one metal mają.
Ja wolę normalne patelnie na gazie, kwestia gustu.

Waldek

1. Data: 2001-11-09 10:05:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3BEBA9ED.691BA19@zedat.fu-berlin.de...
> [...]
> Porcelana: to samo, ale bez złoceń i tym podobnych. Fajna dyskoteka
> jest, jak się o tym zapomni. Jak sztuczne ognie ;-))

Nie do końca rozumiem, czy z talerzem porcelanowym bez złotych ozdóbek może
się coś stać? Czy te sztuczne ognie to tylko os złotego/srebrnego szlaczka?

1. Data: 2001-11-09 10:19:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Porcelit: trzeba uwa?a?, po kamionka mo?e zawiera? metale (np.
>aluminium) i si? grza?. NA ogó? jednak bez problemu.
>Porcelana: to samo, ale bez z?oce? i tym podobnych. Fajna dyskoteka
>jest, jak si? o tym zapomni. Jak sztuczne ognie ;-))
>
>Aha, co do metalu, s? specjalne "patelnie" mikrowalowe i one metal maj?.
>Ja wol? normalne patelnie na gazie, kwestia gustu.
>
>Waldek

podpisuje sie pod Waldkiem.
Porcelit sobie rozgrzewam tak, ze sie juz poparzylam raz. plastik
uzywam rozny, raz mi sie stopilo troche plastiku, ktory dotykal
kawalek tluszczumiesnego - tluszcz i cukier najszybciej sie
nagrzewja w mikrofali tak niezauwazenie - trzeba uwazac, bo cos
dotykasz, zeby sprawdzic czy cieple, wydaje sie letnie, a w sroku
pozar istny! (nie umiem tego naukowo wytlumaczyc - ktos mi to
wlasnie wytlumaczyl i wygladalo na logiczne).

Gwiezdne wojny wykonalam niezle tez za pomoca zlotego szlaczka.
Wloclawek sie nagrzewa za bardzo,

znam babe, ktora wyrzucial wszystkie garnki ORAZ czajnij jak
kupila mikrofale.

bazuje na plastikowych naczyniach - te ktore kupilam iles tam lat
temu jako komplet sluzyly psu jako podrozne naczynia na wode,
poza tym mam takie swoje ulubione plastikowe michy kuchenne,
ktore swietnie dzialaja w mikrofali.

jak juz kiedys pisalam, rozpedzam miesko do pieczenia w mikrofali
- jak sie zgapie czasowo. klade mieskona naczynie sklane zaroodp.
, przykrywam czyms tam i pieke?Dusze?Gotuje na pelen gaz na ok 15
min, potem w tym samym naczyniu wkladam do poiekarnika...zdarzylo
mi si e tez iodwrotnie - gulasz jak podeszwa, wywalam z gara do
naczynia, do mikrofali na 5 minut, i juz sobie zostaje w
naczyniu ladnym jakims..
udalo mi sie tez spalic w mikrofali scierke i bulke ale to juz
ina historyjka

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-09 10:33:37

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Nie do końca rozumiem, czy z talerzem porcelanowym bez złotych ozdóbek może
> się coś stać? Czy te sztuczne ognie to tylko os złotego/srebrnego szlaczka?
> --

tak. Normalnej porcelanie nic się nie ma prawa stać. Ale te szlaczki
fajnie błyskają, jak się o nich zapomni. Miałem dwa takie talerze (już
są bez szlaczków ;-))

Waldek

1. Data: 2001-11-09 11:53:16

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
być
> metalowe... i nie mieć elementów metalowych...

Czego ja juz w mikrofalowce nie uzywalem? Nawet te piaskowe naczynia z
Boleslawca. Troche sie nagrzewaja ale tez nie wystygaja tak szybko. Na
codzien uzywam naczyn ze szkliwa (Corninng czy Pyrex czy jakos tam) czesc
kupilem czesc wygralem kreca kolem. Jak juz wspomnialem mam tez plastyki
(dostalem do mikrofali, bo wzialem z wystawy) ale te uzywam rzadko, chyba ze
specjalne z koszami lub z wentylami do np. gotowania ryzu. Mam np. taki
pojemnik szklany z plastikowa pokrywka + wentylek i w tym robie wszelkie
ryze po serbsku lub podobne dania tylko z nazwy przypominajace pierwowzor.
Ale kiedy chodzi o czas i swiety spokoj, to wedlug przepisow z zeszyciku
wrzucam skladniki i praktycznie samo sie robi.

Irek

1. Data: 2001-11-09 13:48:27

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci

> Na
> codzien uzywam naczyn ze szkliwa (Corninng czy Pyrex czy jakos tam)

Ja mam taki smieszny garnek go gotowania na parze, ale opakowanie
wyrzucilam... Dul jest ceramiczny, potem takie walce plastikowe i szklana
pokrywa... To w tym samym ceramicznym garnku z pokrywa moge w mikrofalówce
(one chyba pyrex mialy na opakowaniu)... Hmm... musze poszukac takiego
samego w sklepie... i sprawdzic...

> Mam np. taki
> pojemnik szklany z plastikowa pokrywka + wentylek i w tym robie wszelkie
> ryze po serbsku lub podobne dania tylko z nazwy przypominajace pierwowzor.

A takie cos to musialabym tez wypatrzyc i sie zastanowic...
Czy z tym wentylkiem to chodzi o to by pare wypuszczac, i zeby bylo
przykryte?

1. Data: 2001-11-09 13:56:59

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> pokrywa... To w tym samym ceramicznym garnku z pokrywa moge w mikrofalówce
> (one chyba pyrex mialy na opakowaniu)... Hmm... musze poszukac takiego

To chyba to samo. Biale szkliwo ceramiczne + plastykowy kosz + szklana
przykrywka. Bardzo przydatna rzecz i latwo sie myjaca. Wygralem dodatkowo
tej samj firmy pojemnik do zapiekania i dwa garnki ale bez koszy a wszytko w
pastelowych barwach. Bardzo sympatycznie to na stole wyglada. Szczegolnie
jak sie kolorowo gotuje.

> A takie cos to musialabym tez wypatrzyc i sie zastanowic...
> Czy z tym wentylkiem to chodzi o to by pare wypuszczac, i zeby bylo
> przykryte?

Wentylek jest po to by nadmiar pary mogl ujsc bez rozerwania pojemnika.
.... Nie uwierzysz! Wlasnie poturlalem sie do kuchni, zeby zobaczyc jakiej
firmy jest to cudo i... zauwazylem, ze szklo jest pekniete. Chyba sie
poplacze. Pokalecze sie tym szklem. Tyle lat mi sluzyl. Ani razu na mnie nie
wybuchl. Kupilem go po przecenie zamiast na piwo wydac. O q... jak mi teraz
smutno!!! A niech to diabli wezma!!! Ide ubrac cos czarnego i pograzyc sie w
zalobie. Uuuuuuu, uuuuuu, uuuuuuu

1. Data: 2001-11-09 14:22:36

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> Ale te szlaczki
> fajnie błyskają, jak się o nich zapomni. Miałem dwa takie talerze (już
> są bez szlaczków ;-))

Niezla metoda na zmiane wyposazenia kuchennego bez zbednych wydatków ;))
pzdr
agi

dla wielbicieli cynamonu ;-)))
wyprobowalam Cynamonowca z jablkami