nadmiar dobrego cholesterolu

1. Data: 2002-02-01 13:17:56

Temat: nadmiar dobrego cholesterolu
Od: "claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moze wie, co moze oznaczac nadmiar "dobrego" cholesterolu we krwi?
Podobno jest to wynik zbyt malej ilosci spozywanego tluszczu. Czy to prawda?
C.

2. Data: 2002-02-01 13:44:22

Temat: Re: nadmiar dobrego cholesterolu
Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos moze wie, co moze oznaczac nadmiar "dobrego" cholesterolu we
krwi?
Na szczęście we krwi oprócz "złego" cholesteolu (oznacznego jako LDL) mamy
też "dobry" cholesterol (oznaczany jako HDL).Nietypowo bo dla HDL jest tylko
dolna granica normy tzn.:
- kobiety powinny go mieć > 40 mg/dl = 1,0 mmol/l
- mężczyźni > 35 mg/dl = 0,9 mmol/l
W przypadku HDL chcemy mieć ich jak najwięcej, gdyż ten cholesterol działa
ochronnie na tkanki. A gdy ktoś ma go mniej niż powyższa norma to taki wynik
stanowi ryzyko miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca = czyli tak samo jak
podwyższone LDL.

3. Data: 2002-02-01 20:16:32

Od: "Harry Haller" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli masz za dużo HDL-i to niestety jesteś chora.
Niektórzy nazywają to chorobę długowiecznościa.
Makabra !!!
pomyśl co na starość ZUS ci będzie wypłacał i ruszaj do słoju ze smalcem

4. Data: 2002-02-03 14:37:26

Od: "abciximab" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

warunkiem korzyści z podwyższonego HDLu jest jego prawidłowe funkcjonowanie.
Np. po fibratach (=leki), (alkoholu i amidzie kw. nikotynowego w dużych
dawkach) rośnie HDL, ale nie działa tak jak powinien. No.. ale to takie tam
rozważania biochemiczne.

5. Data: 2002-02-04 08:27:58

Od: "claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wynik
> stanowi ryzyko miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca = czyli tak samo

Na moim wyniku mialam podany zakres 2-8 a ja mialam 16!!!
Jak sie ma spozywanie tluszczu do tego?

chlorowodorek fluoksetyny - co to takiego?
cierpnace paluchy
antybiogram
Nerczyca
u fryzjera -wypadek