nadmiar i niedobór serotoniny

1. Data: 2004-10-11 20:48:01

Temat: nadmiar i niedobór serotoniny
Od: "aphex" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

niedobór powoduje depresję i zaburzenia, biorę leki od 3 lat i moim zdaniem
może tego być już za dużo, jak zmniejszyłem dawkę o 1/2 to sie czuje lepiej.

Czy to mozliwe ze mogłem miec nadmiar serotoniny ?

2. Data: 2004-10-11 22:10:47

Temat: Re: nadmiar i niedobór serotoniny
Od: "pay-back" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aphex" <z...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
lepiej.

> Czy to mozliwe ze mogłem miec nadmiar serotoniny ?

tak

3. Data: 2004-10-12 10:08:38

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Oct 2004 00:10:47 +0200, pay-back wrote:

> tak

Naprawdę jesteś pewny tego, co piszesz?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2004-10-14 20:23:28

Od: "Cheater!!!" <c...@n...sp> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik aphex podszywający się pod maila z...@c...pl po
ciężkich przejściach naskrobał:

> niedobór powoduje depresję i zaburzenia
[ciach]

... i trollowanie ;PPP

Zdraviam!

--
Pzdr
Cheater!!!

5. Data: 2004-10-15 00:22:15

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Naprawdę jesteś pewny tego, co piszesz?

Alez mozna miec nadmiar serotoniny. Moze to prowadzic do syndromu
serotoninowego, zahamowania ukladu dopaminergicznego.
Duza aktywnosc ukladu serotoninergicznego to takze dysfunkcje
seksualne, brak apetytu, uczucie mgielki/sennosci. Vide substancje
powodujace uwalnianie serotoniny bezposrednio.

Popraw mnie, jesli sie myle.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"Większość ludzi zabiłaby prawdę, gdyby prawda zabiła ich religię."

6. Data: 2004-10-15 09:48:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 15 Oct 2004 02:22:15 +0200, Tomek Jarzynka wrote:

> Alez mozna miec nadmiar serotoniny. Moze to prowadzic do syndromu
> serotoninowego, zahamowania ukladu dopaminergicznego.[...]

Jasne, że można. Rakowiaka wydzielającego serotoninę tez można mieć.

Ale o ile wiem (a specjalnie sprawdziłem przed chwilką) zesół
serotoninowy jako działanie niepożądzane SSRI opisywano do tej pory
jedynie w przypadku łączenia SSRI z innymi lekami serotoninergicznymi,
solami litu, tyroksyną, tryptofanem i nieselektywnymi inhibitorami MAO.
Nic nie wiem na temat takiego działania SSRI w monoterapii, w dawkach
terpeutycznych, po latach stosowania. A poza tym typowy obraz takiego
zespołu IMHO nie za bardzo pasuje do skarg inicjatora wątku

Owszem, mogę się mylić:)

7. Data: 2004-10-15 10:43:07

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> serotoninowy jako działanie niepożądzane SSRI opisywano do tej pory
> jedynie w przypadku łączenia SSRI z innymi lekami serotoninergicznymi,

To ostatnie to hormon tarczycy...
Czy podawanie tego hormonu w jakiś sposób zabezpiecza przed depresją, czy
też inaczej jeśli ktoś ma nieleczoną niedoczynność tarczycy, to ma duże
prawdopodobieństwo zachorowania na depresję?...
--
Joanna, która być może zadała głupie pytanie...
http://jduszczynska.republika.pl

8. Data: 2004-10-15 10:51:40

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 15 Oct 2004 12:43:07 +0200, Joanna Duszczyńska wrote:

> To ostatnie to hormon tarczycy...

To też wiem:)

> Czy podawanie tego hormonu w jakiś sposób zabezpiecza przed depresją, czy
> też inaczej jeśli ktoś ma nieleczoną niedoczynność tarczycy, to ma duże
> prawdopodobieństwo zachorowania na depresję?...

Szczerze mówiąc nie wiem dokładnie jak to wygląda.

Wydaje mi się, że pamiętam, że niedoczynność tarczycy może predysponować
do depresji, ale papieru na to żadnego w tej chwili nie mam. W wolnej
chwili zerknę w medline, może coś mi wyrzuci:)

9. Data: 2004-10-15 12:30:33

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi się, że pamiętam, że niedoczynność tarczycy może predysponować
> do depresji, ale papieru na to żadnego w tej chwili nie mam. W wolnej
> chwili zerknę w medline, może coś mi wyrzuci:)

Czekam z zaciekawieniem.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

10. Data: 2004-10-15 12:42:41

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 15 Oct 2004 14:30:33 +0200, Joanna Duszczyńska wrote:

> Czekam z zaciekawieniem.

:) Żeby tylko depresja...

W przebiegu niedoczynności tarczycy (a zwłaszcza obrzęku śluzakowatego)
mogą wystąpić niemal wszelkie możliwe zespoły psychiatryczne. Od
"psychoz organicznych" (nie jestem psychiatrą, więc pewnie źle
przetłumaczyłem) najczęsciej w postaci majaczenia, przez otępienie, do
schizofrenii i depresji. Jednak po włączeniu leczenia większość tych
zaburzeń ustępuje bez śladu. Etiologia tych zaburzeń przypisywana jest
zaburzeniom metabolizmu mózgowego w przebiegu niedoczynności tarczycy.
(za: Organic Psychiatry, W.A. Lishman, Third Edition, Blackwell Science,
1998)

Znaczy coś pamiętałem:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

przepuklina pachwinowa...
Pytanie do Patologów :) - Próba Ebera
Potrzebuje natychmiastowej informacji!
miazdzyca - badania demograficzne potrzebuje
Słabe krążenie