najwyzsza pora na podsumowanie

51. Data: 2020-11-21 16:29:23

Temat: Re: najwyzsza pora na podsumowanie
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.11.2020 o 21:46, gazebo pisze:
>  szykuje sie na operacje, jestem pelen optymizmu gdzie ja sobie zapale

Będę trzymać kciuki. Jeśli operacja w UK, to pójdzie dobrze, będziesz w
dobrych rękach.

Nie pal.

Ewa

52. Data: 2020-11-21 16:51:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.11.2020 o 20:49, Sylvio Balconetti pisze:

> A jak jest w PL? Chaos, niekompetencja, straszenie, plaskoziemcy & co?

Chaos. Czyli to co zwykle, ale większy. Dużo zależy od tego, jak
placówka jest zarządzana. Niektóre przychodnie i poradnie przyszpitalne
działają w miarę normalnie. Na początku, w marcu, była największa
panika, bo nie wiadomo było z czym mamy do czynienia, ale niektóre
przychodnie miały na uwadze dobro pacjenta - dzwoniły, zastanawiały się,
jak poprzekładać wizyty, żeby każdego prędzej czy później przyjąć,
dawały sobie więcej czasu na pacjenta, żeby poluzować poczekalnie itd.
Kiedy się uspokoiło pod koniec wiosny, zaczęły normalnie funkcjonować.
Ale lekarze poubierani w kombinezony od stóp do głów. Potem nastąpiło
większe rozluźnienie. Były natomiast, i pewnie są nadal takie
przychodnie, które generalnie pacjentów zaczęły mieć gdzieś. Miałeś
wizytę umówioną, ale się nie odbyła. Nawet nie raczyli zadzwonić, że
odwołują i gdybym sama tego nie zrobiła, to pewnie pojechałabym z
dzieckiem na darmo. Od pół roku do tej pory nie odezwali się, żeby coś
zaproponować, nie obchodzi ich po prostu, co się z ich pacjentem dzieje
(i to takim nie jednorazowym, a konsultującym się od jakiegoś czasu, i
to dzieckiem!). Tak to u nas wygląda.

Dodam jeszcze, że te ośrodki zdrowia, które i przed pandemią były dobrze
zarządzane, nadal się starają podołać swoim obowiązkom. A w tych, które
i wcześniej były godne pożałowania, jest jeszcze gorzej niż było.

Znam oczywiście tylko niewielki wycinek publicznej służby zdrowia. Do
dentysty chodzę prywatnie i tam przyjmują normalnie, tyle tylko, że
mierzą temperaturę, każą podpisywać, że nie masz objawów, kwarantanny
itd. Dentysta ubrany od stóp do głów, podwójna maseczka itd.

Z tzw. lekarzem pierwszego kontaktu nie widziałam się od prawie roku. Z
pediatrą mojego dziecka zaliczyłam kilka teleporad, ale na szczęście to
nie było nic poważnego i też niewiele te konsultacje wniosły, tak dla
świętego spokoju tylko.

W szpitalu była jedna starsza osoba z mojej rodziny, trafiła do innego
miasta, bo we Wrocławiu nie było miejsc na żadnym oddziale covidowym. Na
szczęście już wyszła, po 3 tygodniach, udało się przeżyć, ale miałam
poważne obawy.

> Btw. W telewizorze Angela mowi, ze szczepionka bedzie w grudniu lub
> styczniu.

W Polsce słabo widzę te szczepienia. Już się podnoszą głosy
antyszczepionkowców, to po pierwsze. Poza tym nie wiem, czy naszego
rządu nie przerośnie logistyka tych szczepień. Podobno jedna ze
szczepionek potrzebuje warunków przechowywania  -70st.C. Boję się, że
wpadną na pomysł, by kupić szczepionki od Putina, jak Orban.

Ewa

53. Data: 2020-11-21 19:47:19

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21/11/2020 o 15:29, FEniks pisze:

> Będę trzymać kciuki. Jeśli operacja w UK, to pójdzie dobrze, będziesz w
> dobrych rękach.
>
> Nie pal.
>
> Ewa

jak to tak, jak bylem na ich SORze pare tygodni temu to sami mi
otwierali drzwi zebym wrocil po paleniu, ot durni Anglicy :]

--
gazebo

54. Data: 2020-11-22 14:19:48

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczepionek potrzebuje warunków przechowywania  -70st.C. Boję się, że
> wpadną na pomysł, by kupić szczepionki od Putina, jak Orban.

Dzieki za informacje. Troche mi sie rozjasnilo, bo wiadomosci, jakie do
mnie dochodzily byly dosc panikarskie.

Rzeczywiscie ta szczepionke trzeba podobno przechowywac ponizej -70°, a
wiec w cieklym azocie lub krotko w suchym lodzie (mam w domu
specjalistke). Tutaj juz nawet ustalaja logistyke ewentualnych szczepien
- gdzie, kto, przez kogo,jak dlugo, w jakiej kolejnosci. Do polowy
grudnia gminy musza te sprawy zaplanowac. Lekarze rodzinni lub inni nie
beda tego robic ze wzgledu na mozliwe obciazenie i warunki - moja
lekarka szczepionki trzyma w lodowce, moze ma tam CO2 i N2, nie pytalem,
ale czy wszyscy? W miescie jest wiele gabinetow, na wsiach malo lub
zadne (przychodni nie ma, wszystkie sa prywatne, ale oplacane w calosci
lub czesciowo przez kasy chorych).

Btw. Antyszczepionkowcy sa tez i u nas. Nawet przed paru dniami
demonstrowali gdzies poza centrum. Nie musza sie szczepic, chyba ze
bedzie obowiazek szczepienia dzieci (chyba niektore szczepienia wymagaja
zlobki i przedszkola, nie ma ogolnych obowiazkow, tylko lekarze
polecali), a na pewno wiele krajow bedzie wymagalo zaswiadczenia o
szczepieniu przy wjezdzie (przed 9 laty zaszczepilismy sie przeciw
zoltej febrze, we wrzesniu mija termin na nastepna dawke).

Aha, temperatury jakos nikt mi nie mierzyl. Wystarczala zawsze
deklaracja, ze wszystko ok. Mam pare termometrow i jak czuje sie troche
chory, to sprawdzam i wychodzi 36.2 - 36.6. Mowie "hipochondria!" i
zdrowieje. :-)
Przeczytalem wlasnie, ze 95% ludzi ma srednia temperature 35,7-37,3°, z
wiekiem obniza sie, otyli maja wyzsza temperature ciala, a koty 35,7 -
37,3 °C!.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6rpertemperatu
r#:~:text=Die%20K%C3%B6rpertemperatur%20ist%20die%20
Temperatur%20eines%20menschlichen%20oder,die%20K%C3%
B6rperkerntemperatur%2C%20seltener%20die%20Oberfl%C3
%A4chentemperatur%20der%20Haut.%20
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
????????????????
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

55. Data: 2020-11-22 22:32:00

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.11.2020 o 14:19, Sylvio Balconetti pisze:

> [...]
> Przeczytalem wlasnie, ze 95% ludzi ma srednia temperature 35,7-37,3°, z
> wiekiem obniza sie, otyli maja wyzsza temperature ciala, a koty 35,7 -

https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_cia%C5%82a
_cz%C5%82owieka#Historia_poj%C4%99cia_i_aktualne_bad
ania
https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_cia%C5%82a
_cz%C5%82owieka#Wahania_w_zale%C5%BCno%C5%9Bci_od_mi
ejsca_pomiaru

I okazuje się, że to nie jest wiedza powszechna.
Ostatnio znajoma mnie zaskoczyła, gdy opowiadała mi, że coś chyba z nią
nie tak, bo gdy cieć mierzy jej temperaturę przed wejściem do pracy, to
okazuje się, że ma permanentną hipotermię... razem z cieciem nie mogą
wyjść ze zdziwienia, co ona ma taką niską temperaturę.

A jaki rozrzut też u innych pracowników!
Trochę to dziwne, że dali termometr ceciowi i nawet go nie przeszkolili,
że temperatura mierzona bezdotykowo będzie zawsze niższa oraz... różna.
Raz mierzy w przeciągu, raz mierzy z czoła, komuś innemu ze skroni, raz
z 3 cm, a innym razem z 10 cm...

Cholera wie ilu pracowników wpuścił do pracy z gorączką, bo przecież
termometr bezdotykowy pokazał prawidłowe 36,6...

Te wszystkie pomiary termometrem bezdotykowym przed wejściem do jakiegoś
urzędu, czy do pracy, to fikcja i tylko dla świętego spokoju, jeżeli nie
robi tego ktoś, kto ma pojęcie co robi, w jakich warunkach to robi i co
faktycznie mierzy.

Pozdrawiam
Piotr

56. Data: 2020-11-23 00:22:55

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Temperatur%20eines%20menschlichen%20oder,die%20K%C3%
B6rperkerntemperatur%2C%20seltener%20die%20Oberfl%C3

Palnalem glupstwo. Koty sa przyjemnie cieple, bo maja temperature miedzy
38,3 i 39,0

Krowy i konie sa troche chlodniejsze, rowniez psy i szczury (37,5-38,5),
myszy (34-37), leniwce (38,2-39,5)...

Zastanawia mnie jak mierzono temperature zwierzakom, bo stoi tam, ze
rektalnie? :-)

57. Data: 2020-11-23 00:51:20

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 22.11.20 um 22:32 schrieb Kviat:

> [...]
> urzędu, czy do pracy, to fikcja i tylko dla świętego spokoju, jeżeli nie
> robi tego ktoś, kto ma pojęcie co robi, w jakich warunkach to robi i co

Ten madry tekst, ktory cytowalem, wylicza dwa sposoby okreslania
temperatury ciala: dotykowa i za pomoca termometru. Termometrem mierzysz
w ustach, pod pacha lub w odbytnicy. Ten ostatni sposob jest
najpewniejszy, pod jezykiem temperatura jest o 0,3-0,5°, a pod pacha o
0,5° nizszy.
Urzadzenia niedotykowe i kierowane do innych czesci ciala (np. ucha)
pokazuja czesto bledne wartosci np. z powodu wadliwego mierzenia,
zanieczyszczen (ucha, twarzy).
Temperatura ciala zmienia sie w ciagu dnia - noca jest nizszy, przy
aktywnosci fizycznej moze wzrosnac nawet o 2°. Normalne sa wahania
miedzy ranem (np. 36,5) i popoludniem (37,8), a w nocy we snie o 2 jest
najnizsza. U kobiet miesiaczkujacych wahania temperatury dochodza do
0,5°. Z tusza wzrasta temperatura, a z wiekiem sie obniza (co 10 lat o
0,21°).

Tez mysle, ze to badanie (podobno ciagle mierzy sie w Chinach - przed
wejsciem do sklepu, pociagu, banku itd.) to takie alibi. Moze wylapiesz
ciezko chorych, jesli w ogole zechce im sie ruszyc z lozka? Nas tak
badali ze dwa razy w Afryce na punktach kontrolnych czy aby nie mamy
eboli lub tej zarazy bydla. ;-)
Jak wspomnialem, osobiscie mam prawie zawsze (kiedy zdarza mi sie
mierzyc) ponizej 36°, po dobrym jedzeniu, wiekszym wysilku pewnie wiecej
i dobrze mi z tym. Glupio mi tylko bylo jak chcialem od lekarki
zwolnienie z powodu przeziebienia, a goraczki nie bylo. :-)

Acha, w robocie zaproponowalbym dla pewnosci mierzenie temperatury ciala
rektalnie, bo to najpewniejsze. :-) :-) :-)

58. Data: 2020-11-23 17:48:36

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/11/2020 o 21:32, Kviat pisze:

> [...]
> urzędu, czy do pracy, to fikcja i tylko dla świętego spokoju, jeżeli nie
> robi tego ktoś, kto ma pojęcie co robi, w jakich warunkach to robi i co

prosze mnie nie winic, ze nie mozna kupic termometru rteciowego, ja za
tym nie glosowalem, a mialem jeszcze kilka, przepadly

--
gazebo

59. Data: 2020-11-23 19:59:19

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.11.2020 o 17:48, gazebo pisze:
> prosze mnie nie winic, ze nie mozna kupic termometru rteciowego, ja za
> tym nie glosowalem, a mialem jeszcze kilka, przepadly

To nie ma znaczenia. Mam 3 termometry rtęciowe, każdy pokazuje mi
zazwyczaj 36,3st.C. Termometry zdalne, którymi mierzą mi temp. przy
wejściu np. do przychodni zwykle nie pokazują więcej niż 36st. Raz mi
się zdarzyło, że pokazał 37, jak się spieszyłam i musiałam kawałek
podbiec przed wejściem.

Wiosną miałam solidne przeziębienie, temperatura skoczyła mi do 37,6, a
czułam się umierająca. ;)

Ewa

60. Data: 2020-11-23 20:31:03

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.11.20 um 17:48 schrieb gazebo:

> [...]
> prosze mnie nie winic, ze nie mozna kupic termometru rteciowego, ja za
> tym nie glosowalem, a mialem jeszcze kilka, przepadly

A ja mam jeden rteciowy i nikomu nie oddam. Mam tez takie dziwne
ustrojstwo (chyba reagujace na wieksze zmiany polozenia i wtedy
zmieniajace przeplyw pradu), w ktorym w rurze jest sporo rteci. Mozna
tym poruszac, przekrecac i obserwowac przeplyw plynnego metalu. Nie wiem
czy teraz uczniowie (syn, ale juz stary, nie wykazal zainteresowania)
jak i studenci widzieli kiedykolwiek rtec? Wiadomo, ze jest trujaca i
trudna do usuniecia, jak spadnie na ziemie lub podloge (kiedys
termometry rteciowe rozbijaly sie).
Btw. W swoim zyciu studiowalem troche chemie i pasjonowalem sie
pirotechnika. Z kolega probowalismy wytworzyc tez piorunian rteci.
Ciekawsze byly jednak doswiadczenia z nitrogliceryna, nitroceluloza,
jodkiem azotu - those were the times!

--

alexa
Psychoza ?