naleśniki po meksykańsku

1. Data: 2003-11-28 18:05:34

Temat: naleśniki po meksykańsku
Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Czy do poniższych "meksykańskich" nalesników, wg Was nadał
by się jakiś sos? Jeżeli tak, to jaki?

Farsz do naleśników:

50 dag mielonego mięsa wołowego,
2 cebule,
1 czerwona papryka,
1 puszka czerwonej fasolki,
25 dag startego żółtego sera,
keczup,
sól, pieprz, papryka ostra, bazylia,

Cebulę pokroić w półkola i zeszklić na patelni. Mięso przyprawić na ostro
i smażyć na oleju w dużym rondlu. Dodać cebulę, fasolkę, pokrojoną paprykę i
keczup. Smażyć na małym ogniu ok. 15 minut. Na końcu dodać ser i wymieszać.

.::andRzej::.

1. Data: 2003-11-29 15:40:16

Temat: Re: naleśniki po meksykańsku
Od: Robert Worec <R...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"andie" <a...@m...NoSpAm.pl> wrote in
> Witam wszystkich. Czy do ponizszych "meksykanskich" nalesników, wg Was
> nadal by sie jakiś sos? Jezeli tak, to jaki?

sos czosnkowy - bardzo dobry :))

a ciasto zrob z dodatkiem maki kukurydzianej (tak 15%) calosci maki - beda
zolciutkie i chrupiace.

Robert

1. Data: 2003-11-30 11:08:55

Od: "Kasia Lomanczyk" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Worec" <R...@w...pl> napisał w wiadomości
> a ciasto zrob z dodatkiem maki kukurydzianej (tak 15%) calosci maki - beda
> zolciutkie i chrupiace.

A no wlasnie. Czy takie "nalesniki" z maki kukurydzianej to przypadkiem nie
tortille meksykanskie? Czy moglbys podac dokladny przepis jak je zrobic?

1. Data: 2003-11-30 15:57:21

Od: "Mannix" <m...@S...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A no wlasnie. Czy takie "nalesniki" z maki kukurydzianej to przypadkiem
nie
> tortille meksykanskie? Czy moglbys podac dokladny przepis jak je zrobic?

tak. z dodatkiem maki kukurydzianej to typowe mexykanskie tortille :) sam
bede robil we wtorek burrito wiec tortille tez przygotuje na ta okazje :)

--Podplomyki (tortillas)
350 g maki i 1 lyzke oliwy zmieszac z odpowiednia iloscia wody, aby stworzyc
elastyczne ciasto. pozostawic pod sciereczka 20 min., nastepnie podzielic na
male kulki wielkosci 2 orzechow wloskich, i rozwalkowac cienko na okragly
placek. Placki te nalezy "smazyc" na prawie suchej patelni, po obu stronach,
az pokaza sie brazowe piegi.
Sa dwa rodzaje tortillas, jedne robione ze zwyklej, bialej maki (farina
blanca), drugie z maki kukurydzianej (farina de maz). Te z kukurydzianej sa
bardziej autentyczne, a te z bialej dopiero od jakichs 80 lat, glownie w
polnocnym Meksyku i zachodnio-poludniowych stanach, powstale na skutek
wplywu bialych osadnikow, ktorzy nie przepadali za kukurydziana maka.

pozdrawiqam cie serdecznie i zycze udanego wypieku

1. Data: 2003-11-30 17:22:11

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od mojej strony jedna praktyczna rada - nalesniki trzeba rozwałkowac. Ja to
czynie tak:
Rozwalkowuje ciasto miedzy dwoma kawalkami folii aluminiowej lub spozywczej.
Zdejmuje jeden kawalek, klade ciasto (trona bez folii)na patelnie i jak
wyschnie, zdejmuje drugi i obracam placek.

I moja prośba - czy ktos ma lepszy sposob na wyprodukowanie cieniutkiej
tortilli? Bo ja z moja sie strasznie mecze, proces produkcyjny jest straszny
;) Jak to zrobic, by byla cienka, a jednoczesnie nie przyklejala sie do
wszystkiego i nie rozpadala przed upieczeniem?

Pozdrawiam
Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

Największy sklep z grami wszelkiego rodzaju w polskim Internecie!

sylwestrowe żarcie
(ot)Czy to ja mam nie tak?
RE: obiad na kilka dni
kielki - fasola munk