narzuta na łóżko (szydełko)

1. Data: 2005-10-14 13:53:42

Temat: Re: narzuta na łóżko (szydełko)
Od: Moolinea <moolinea@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Oct 2005 15:31:42 +0100, "Kriepa"
<m...@w...pl> wrote:

>Witam,
>
>Powiedzcie, proszę, z jakiej włóczki najlepiej zrobić narzutę na łóżko?
>Chciałam ją zrobić szydełkiem z elementów i szukam włóczki, żeby wyszło
>ekonomicznie (nie za droga) a wygladało dobrze. Na początku myślałam o
>akrylowej, ale to chyba za bardzo rozciągliwe jest. No i w efekcie już sama
>nie wiem. Poradźcie, proszę, z czego wy robicie takie rzeczy?

To zalezy jaka narzuta, ale domyslam sie, ze taka ala afgan, czyli coś
grubszego (wełniane nie niciane),
Proponowałabym akryl z niewielką domieszką wełny (20-25%). Domieszka
wełny sprawia, ze włóczka, a wiec i to co z niej wydziergane, nie
rozciąga się, narzuta bedzie też cieplejsza (gdybyś chciala
wykorzystać ją jako koc), a akryl nadaje włóczce miekkość. Grubość
trzebaby uzaleznić od tego co podają we wzorze.
Ceny takich włóczek nie są jakoś strasznie wygórowane, ok 7-8 zł za
100 gram.
Moolinea

2. Data: 2005-10-14 14:31:42

Temat: narzuta na łóżko (szydełko)
Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

[...]

Pozdrawiam, Marta

3. Data: 2005-10-14 15:07:24

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moolinea" <moolinea@WYTNIJ_TO.wp.pl> napisał w wiadomości

> To zalezy jaka narzuta, ale domyslam sie, ze taka ala afgan, czyli coś
> grubszego (wełniane nie niciane),

Tak, dokładnie o to mi chodziło

> [...]
> wykorzystać ją jako koc), a akryl nadaje włóczce miekkość. Grubość
> trzebaby uzaleznić od tego co podają we wzorze.

No właśnie myślałam o akrylu, tylko tego rozciągania się bałam, że się
będzie zniekształcało w zależności od tego, gdzie się pociągnie :-)
Ale jak akryl z wełną, to chyba lepiej jakiś mniej ażurowy wzór, żeby to
faktycznie jakoś wyglądało, no nie?

Pozdrawiam, Marta

4. Data: 2005-10-14 19:52:25

Od: Moolinea <moolinea@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>będzie zniekształcało w zależności od tego, gdzie się pociągnie :-)
>Ale jak akryl z wełną, to chyba lepiej jakiś mniej ażurowy wzór, żeby to

Nie musi być wcale mało ażurowy, choć za bardzo tez nie, bo to sie
potem samo w sobie mija z celem. Mam chuste z Livii bodajże, wzór
powiedzmy pół na pół ażurowy, troche splotu, trochę dziurek i nic sie
z nią kompletnie nie dzieje, żadnego wyciągania, deformowania,
mechacenia, tylko przy praniu należy uważać, jak to na wełne.

A dziś widziałam wełnę Wendy (mocisko 400 gram) multikolorek w
cieplutkich brązowych barwach i na nią zachorowałam z przeznaczeniam
włascnie na taką narzutę. Tylko cena dość odstraszająca - 52 złote :(
Moolinea

xxx kwadratowe tamborki
xxxx Jezus i Apostołowie
(xxx) Poszukuje Pszczolki Maji