naturalny staw- problem;-(

1. Data: 2005-09-12 11:13:14

Temat: naturalny staw- problem;-(
Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam juz nastepny problem, buuu.Planowałam zrobic staw, w mniejscu
naturalnego bajorka, ale....."Pan od ogrodów" powiedział, ze to
beznadziejne miejsce.Pal licho Pana.Ja nie wiem czy dla mojego stawu,
takie miejsce jest dobre czy wrecz przeciwnie?Placze, mnie sie po
głowie, ze ktos kiedys pisał, ze nie ma mozliwosci zrobienia stawu, w
miejscu naturalnego bajorka, ale o co tam chodziło?nie wiem.Staw musze
kopac lada dzien, a ja jestem w kropce;-(Jezeli nie zrobie stawu w tym
miejscu, to co?Po za, latem stoi tam woda.Na zdjeciu dziala, a staw za
zoltym samochodem

http://img210.imageshack.us/my.php?image=dzialka8qj.
jpg

2. Data: 2005-09-12 13:04:36

Temat: Re: naturalny staw- problem;-(
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitnik napisał(a):
> Mam juz nastepny problem, buuu.Planowałam zrobic staw, w mniejscu
> naturalnego bajorka, ale....."Pan od ogrodów" powiedział, ze to
> beznadziejne miejsce.Pal licho Pana.[...]

A nie przed samochodem?
Nic nie jest w stanie dorównać naturalnemu stawowi, nie rezygnuj skoro
woda tam podchodzi, wiesz ile ludzie płacą za wodę do sztucznego stawu?
pozdr. Jerzy

3. Data: 2005-09-12 14:08:47

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

A nie przed samochodem?
Nic nie jest w stanie dorównać naturalnemu stawowi, nie rezygnuj skoro
woda tam podchodzi, wiesz ile ludzie płacą za wodę do sztucznego stawu?

Zaraz jeszcze raz spojrze.Nie wiem jak to technicznie zrobic, jak wyłoze
folia, to szlag trafi wode, bo niby jak ma sie pzredostac?pod spodem
jest torf.Pogłebic?Sama nie wiem

Gosia

4. Data: 2005-09-12 14:54:11

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitnik napisał(a):
> Zaraz jeszcze raz spojrze.Nie wiem jak to technicznie zrobic, jak wyłoze
> folia, to szlag trafi wode, bo niby jak ma sie pzredostac?pod spodem
> jest torf.Pogłebic?Sama nie wiem

Wykładasz dno glina i zostawiasz jedynie wbite rury [z pływakami] w torf
aby woda swobodnie podchodziła ale nie odpływała nimi.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-09-12 15:09:57

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wykładasz dno glina i zostawiasz jedynie wbite rury [z pływakami] w torf
aby woda swobodnie podchodziła ale nie odpływała nimi.

Widziałes juz gdzies takie rozwiazanie?a jak myslisz da rade utrzymac w
takim bajorze czysta wode?

Gosia

6. Data: 2005-09-12 16:04:25

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2005-09-12 16:53:49

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli masz wysoki poziom wody
> to nie kombinuj z glina go nie ma zadnej potrzeby
> a tylko pobrudzilasby sobie nia wode
> :)
Mam wysoki poziom i na dodatej jest tam jakis ciek, bo jak chcieli
wykopac fundament pod tarasem, to sie dół woda napełnił

> ewentualnie wykop ciut glebiej i nasyp zwiru na dno
> [...]

a jak gleboko kopac?zwir biały?

> [...]
> mozesz pomyslec o jakim mostku
> :)
> wiele pomyslow mozesz podpatrzec na stronie L.Bieleckiego

taka co minia kopał wykop pod fundament.Musze sie dopytac o łyzke do
skarpowania

a masz czysta wode?

Gosia

8. Data: 2005-09-12 17:28:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Mam wysoki poziom i na dodatej jest tam jakis ciek, bo jak chcieli
>wykopac fundament pod tarasem, to sie dół woda napełnił
:)
to wcale nie musi byc ciek
torf to rodzaj gabki i jak wykopiesz w nim dolek
bo powinien szybko wyrownac wode
:)

> ewentualnie wykop ciut glebiej i nasyp zwiru na dno
> [...]
zwir a raczej pospolke
i oczywisce jak najjasniejszy
:)
glebokosc zalezy min od wielkosci stawu
ja kopalem w najglebszym miejscu na 4 m
ale juz po pierwszej wiosnie mialem o prawie metr plyciej
bo wiosna wraz woda z okolicy splynelo wiele ziemi
:)

>taka co minia kopał wykop pod fundament.Musze sie dopytac o łyzke do
>skarpowania
:((((((
dom byl zapewne niepodpiwniczony
wiec zapewne bylo to jakis Catepiler lub Bialorus
:)
takie koparko-spycharki kopia do 1,70 -1,80 m glebokosci
wedlug mnie to za malo
chyba
ze planujesz oczko 4 na 5 metrow
:)))))
wlasnie jak wielki staw planujesz
?
przed wykopaniem jego ksztalt wytycz palikami
i pamietaj predzej czy pozniej
bedziesz zalowala
ze wykopalas taki maly
:(
>a masz czysta wode?
:)
a znasz przyslowie
ze duze ryby wola metna wode
?
mam sporo ryb
one zerujac ryja w dnie i mam wode zmacona
:)
widocznosc na lokiec
jesienia i wiosna kiedy temperatura wody spada
u karpie oraz liny przestaja zerowac
to mam widocznosc rzedu metra
:)
znajomi maja za miedza staw wykopany w torfie
u nich widocznosc nawet latem rzedu 2 metrow
ale ryby ode mnie sa smaczniejsze i jakby wieksze
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

9. Data: 2005-09-12 17:37:30

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to wcale nie musi byc ciek
> torf to rodzaj gabki i jak wykopiesz w nim dolek
> bo powinien szybko wyrownac wode
> :)

To znaczy napełni sie cały woda?bojak wykopie, to na bank pojawi sie
woda????

> [...]
> wiec zapewne bylo to jakis Catepiler lub Bialorus
> :)
> takie koparko-spycharki kopia do 1,70 -1,80 m glebokosci

Dom nie podpiwniczony, ale koparka kopała 3 m w głab, by torf wybrac i
nic, torf nadal był;-)

> wlasnie jak wielki staw planujesz

myslałam o takim ok 100m2, wiem malizna,ale ja mam pietra, moze zaczne
od małego???

> przed wykopaniem jego ksztalt wytycz palikami
> i pamietaj predzej czy pozniej
> bedziesz zalowala
> ze wykopalas taki maly
przesle Ci zdjecia, jak wyznacze, tylko sie martwie, bo Bieleccki
napisał na swojej stronie, ze nie mozna zakładac stawu na bagienku;-(((

> a znasz przyslowie
> ze duze ryby wola metna wode
Nie, ale człowiek sie całe zycie uczy;-) ?

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
Nie moge tego Twojego stawu znalezc na stronie;-(

Gosia

10. Data: 2005-09-12 17:59:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora