nauki przedmalzenskie -platne???

121. Data: 2006-03-03 19:13:34

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:du6n45$g09$...@n...news.tpi.pl,
LongeR <L...@f...net> napisał(a):

> Bzdura. Nauki są obowiązkowe i bez tego sakrament niepełny, czyli
> nieważny (in spe corte morabilis)

Oooo - to mam za sobą nieważny ślub? Bo nauk nie pobierałam, ksiądz napisał
że na katechezechę uczęszczałam.

pozdrawiam Tatiana
--
Miłość przemija. Tak, ale woda chrztu wysycha także.
Czy mamy wobec tego lekceważyć świętość chrztu?

122. Data: 2006-03-03 21:44:51

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):
> Dziekuję wszystkim za udział w dyskusji.
>
> Musze przyznac, ze nie spodziewalam sie takich atakow na mnie ze strony
> niektorych osob... (...)
> Zastanawiam sie tylko skad w niektorych "Katolikach" tyle nienawisci, czyz
> tego uczył Was Jan Pawel II?
>
> Widocznie wszyscy jestescie bez winy i dlatego pierwsi rzucacie kamienie...

Mylisz nienawiść do drugiego człowieka z brakiem akceptacji dla grzechu,
zakłamania, hipokryzji albo powierzchownego traktowania spraw wiary.
To są dwie zupełnie rozdzielne rzeczy. Dodam - nie bez ironii - że takie
"pomylenie pojęć" jest bardzo wygodne dla wielu osób podobnych do Ciebie.
Pozwala im wykrzykiwać, z miną skrzywdzonego jagnięcia, "jacy ci katolicy
wstrętni, jak mnie, niewinną, nienawidzą!" BTW, pisze się katolicy
(z małej litery), a nie "Katolicy".

A jeśli chodzi o nauki Jana Pawła II, to zastanów się może, ile Ty z nich
pamietasz i ile wypełniasz, zanim innym zarzucisz ich nieznajomość.

Ukłony
--
ŁK

123. Data: 2006-03-03 21:47:21

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):

> niedawna, której efektem jest darmowe udzielanie nauk przedślubnych i
> ślubów w niektórych parafiach. (...)
> Więc może zamiast się burzyć poszukaj takiej parafii i po krzyku.

Sęk w tym, że ona nie tyle chce za darmo, co za darmo *oraz* w
wybranym przez siebie miejscu.

Pozdr,
--
ŁK

124. Data: 2006-03-04 22:22:42

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Mar 2006 10:09:41 +0000 (UTC), Małgorzata Krzyżaniak
napisał(a):

> Na kursach przedmałżeńskich para zostaje przygotowana do przyjęcia
> sakramentu ślubu. Jeśli nie odczuwacie potrzeby, to może zrezygnujcie ze
> ślubu kościelnego?
To samo sobie pomyślałam po tekście o szanownym, miłosiernym kościele.
Po co im ten ślub kościelny??
--
Elżbieta

125. Data: 2006-03-04 22:26:51

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Mar 2006 11:23:20 +0100, Topino napisał(a):

> Ze ślubu kościelnego nie zrezygnuję bo wierzę w Boga i to właśnie przed Nim
> chciałabym ślubować miłość swojemu przyszłemu męzowi.

To może gdzieś na łące?? Tam też będzie przed Bogiem. I za nauki płacić nie
trzeba.

> Ale Kościół to zupełnie inna sprawa - w Kościół nie wierzę i do niego nie
> chodzę.

W kościele chyba przyjdzie wam wyznać wiarę podczas obrzędów ślubnych.
Będziesz więc kłamać?? W późniejszym czasie podczas chrztu dzieci również??
--
Elżbieta

126. Data: 2006-03-04 22:46:28

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Mar 2006 13:46:37 +0000 (UTC), Ewa Ressel napisał(a):

> Nieprawda - z nauk zwalnia matura z religii (całkiem poważny dokument, ze
> zdjęciem nawet; zresztą zdać wcale nie było łatwo - trzeba było napisać
> całkiem poważną pracę zaliczeniową + test z teologii).

Kurcze, a ja nie skorzystałam ze zwolnienia ;). Ale też każdemu życzę
takich nauk jak nasze.
--
Elżbieta

127. Data: 2006-03-04 22:47:32

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Mar 2006 20:13:34 +0100, Xena napisał(a):

> Oooo - to mam za sobą nieważny ślub?

dobrze wiedzieć, nie??
--
Elżbieta

128. Data: 2006-03-05 13:24:34

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> dobrze wiedzieć, nie??

Żeby to jeszcze z prawda miało coś wspólnego...

--
pozdrawiam Tatiana

129. Data: 2006-03-06 11:22:00

Od: wytnijto <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl"> szukaj wiadomości tego autora

> Ty się śmiej - przecież te wszystkie cyrki biorą się stąd, że u nas nie ma
> nic pośredniego między full wypas kościelną ceremonią a nieco trącącym
> urzędem i taśmową produkcją ślubem cywilnym. Gdyby ktoś zaczął robić śluby
> cywilne z wypasem, w jakichś ekstra ładnych miejscach, z odpowiednią oprawą -
> to jest dopiero luka rynkowa.

Bardzo wąska w dodatku dawno zapełniona. W Krakowie można było wziąć
ślub cywilny w dworku białoprądnickim, za 20min trzeba było zabulić
250PLN. Nie znam szczegółów, bo nie skorzystałem.
pozdr. lisu

130. Data: 2006-03-07 09:46:30

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 2 Mar 2006 15:27:21 +0000 (UTC), osoba określana zwykle jako
Ewa Ressel pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Jeśli dla Ciebie smarkaterią jest oprawa uroczystości to
>Problem w tym, że ślub w KK to nie tylko oprawa. To _sakrament_.

Kwestia punktu widzenia. Dla osoby niewierzącej to nie jest _sakrament_.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ 1010011010 - Number of the binary beast.
\ K...@e...eu.org /

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?