nauki przedmalzenskie -platne???

161. Data: 2006-03-09 16:11:03

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: "Ela Wojtaszek" <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):
> Czy za nauki przedmałzeńskie trzeba płacic????
> [...]
> ksiedzem, po czym , kiedy juz prawie odkladalam sluchawke - ksiadz mowi mi
> ze za kurs placi sie 50 zl. Platne na pierwszych zajeciach.
> Ale sie we mnie zagotowalo.... wrrr...

Nie rozumiem zdziwienia... Nauki są prowadzone przez osoby świeckie,
dla których jest to praca jak każda inna. Ja każda praca zawodowa
wymaga ona zapłaty. Czy Ty zgodziła byś się pracować zawodowo za
"Bóg zapłać"?

Ela

162. Data: 2006-03-09 16:13:00

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Xena napisał(a):

> Znaczy żyjesz cały czas w grzechu?
> Dlaczego nie wzięłaś jako wierząca ślubu z Arabem? Przecież da się taki
> ślub brać.

A co - miałam go zmusić? Jak to sobie wyobrażasz? Zakuć w łańcuch i do
ołtarza? To dopiero byłaby wiążąca przysięga :/

> Dla osoby wierzącej to bardzo ważne jest.

Wiem. Są też inne rzeczy ważne. Trzeba wybierać i szukać kompromisu. Na
tym zdaje się dorosłość polega.

> Nie czepiam się personalnie, tylko usiłuję pokazać Ci, że jesteś tak
> samo "wierząca" jak "wierzący niepraktykujący", który przynajmniej mówi
> o tym wprost.

Nie. Ja się nie zapieram, że to, co robię jest słuszne. I mam nadzieję,
że Arab kiedyś zmieni zdanie. Jak to powiedział proboszcz z mojej
parafii: "nic na siłę".

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

163. Data: 2006-03-09 16:13:52

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk napisał(a):

> A co, ci księża są z jakiegoś innego kościoła? Obraz organizacji jest
> tworzony przez jej przedstawicieli.

A my nie jesteśmy dziećmi, żeby przez pryzmat paru oszołomów oceniać na
całość.

164. Data: 2006-03-09 16:17:13

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co - miałam go zmusić? Jak to sobie wyobrażasz? Zakuć w łańcuch i do
ołtarza? To dopiero byłaby wiążąca przysięga :/

Nie musialas - moglas tylko Ty skladac przysiege w rozumieniu ślubu
koscielnego; on mialby zwykly slub cywilny.
Jest taka mozliwosc

165. Data: 2006-03-09 16:19:48

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka napisał(a):

> Nie rozglądamy się za jakąkolwiek. Xena napisała: "A potrafisz wyobrazić
> sobie rzeszę ludzi, którzy wierzą w Boga, a to co przedstawia sobą kler
> skupiony w organizację zwaną Kościołem uznają za coś karygodnego?"
> W świetle tego co napisała Elske jeśli nie chodzisz do kościoła to
> jesteś niewierzący, albo rozejrzyuj się za inną wiarą.

Nie, o innej wierze to nie ja napisałam akurat. Jeśli nie chodzisz do
kościoła (nie uczestniczysz w mszy - bo w sumie o to chodzi) to albo
jesteś niewierzący albo świadomie i notorycznie grzeszysz. Z dwojga
złego IMHO lepsza moralnie jest opcja pierwsza.

> Może dla niej wiara w Boga = wiara w kler.
> Przyznasz, że nie dla każdego tak musi być?

Eulalko. Już gdzieś pisałam, ze wiara katolicka to m.in. sakramenty.
Sakramentów może udzielić kapłan. Kapłan jest w kościele. Zgadza się?
Katolik ma obowiązek obchodzić niedzielę poprzez przyjęcie ciała i krwi
Jezusa (poza wyjątkowymi sytuacjami do tego potrzebny jest ksiądz).
Jeśli uważa, że jest mu to zbędne to być może jest Chrześcijaninem ale
katolikiem na pewno nie.

166. Data: 2006-03-09 16:21:24

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk napisał(a):

> Jeżeli pomoże Ci to jakieś wnioski wyciągnąć...

Na temat Twoich poglądów? No cóż, zaczynam myśleć, że to dobrze, że nie
mam z Tobą więcej wspólnego.

167. Data: 2006-03-09 16:34:30

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 09 Mar 2006 17:13:52 +0100, osoba określana zwykle jako
Elske pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>A my nie jesteśmy dziećmi, żeby przez pryzmat paru oszołomów oceniać na
>całość.

A masz jakieś dane statystyczne? Bo jeśli nie, to oceniam przez pryzmat
tego, co sam spotkałem.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Niektórym ludziom należałoby wytoczyć proces
\ K...@e...eu.org / myślenia.

168. Data: 2006-03-09 16:35:17

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 09 Mar 2006 17:21:24 +0100, osoba określana zwykle jako
Elske pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Na temat Twoich poglądów?

Nie. Na temat różnych punktów widzenia.

>No cóż, zaczynam myśleć, że to dobrze, że nie
>mam z Tobą więcej wspólnego.

Ładnie, ładnie. Do adpersonamów zmierzamy.

--
Kruk@ -\ | Koniec Świata się zbliża wielkimi krokami.
}-> epsilon.eu.org | Cytuję wypowiedź Pszemola na temat Hihota, i

169. Data: 2006-03-09 16:50:37

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wolałabyś dowiedzieć się na pierwszych zajęciach?

Nie, oczywiscie ze lepiej wczesniej wiedziec. Co mnie zirytowalo to fakt ze
we wczesniejszych rozmowach telefonicznych nie bylo mowy o opłatach ( a
pytalam o wszelkie szczegoly), na ogloszeniu takze nie i dopiero pod sam
koniec rozmowy, przy zapisie wyskoczyla ta kwestia.

170. Data: 2006-03-09 19:13:29

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):

> Nie musialas - moglas tylko Ty skladac przysiege w rozumieniu ślubu
> koscielnego; on mialby zwykly slub cywilny.
> Jest taka mozliwosc

Wiem. Ale on _nie_chce_ ślubu kościelnego. A cywilny mamy.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?