nauki przedmalzenskie -platne???

181. Data: 2006-03-10 17:36:40

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisał(a):

> Wytłumaczyć mu, ze dla niego ślub kościelny to stanie i ładne wyglądanie, a
> dla Ciebie ważna rzecz.

Nie, Lia mi nie chodzi o to, żeby on stał w garniaku i udawał że
interesuje go to, że ja mu przysięgam miłość, wierność i tak dalej.
Jeśli nie będzie w to zaangażowany, jeżeli dla niego ten ślub nie będzie
ważnym przeżyciem (niekoniecznie religijnym) to to dla mnie nie jest
ślub żaden.

> A dla ludzi, których się kocha robi się "większe"
> rzeczy, niż ubranie garnituru i spędzenie godziny w kościele.

J.w. nie chcę odbębniania. Odbębnianie z zasady jest nieszczere.

> Ale ja to truskawki cukrem. I dla mnie jako ateistki w ogóle nie byłby to
> problem, gdyby mężczyźnie na tym bardzo zależało.

No cóż - nobody's perfect...

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

182. Data: 2006-03-10 17:39:49

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):

> To Ty nie rozumiesz ze nikt tu nie chce jego zmuszac do slubu koscielnego.
> To ze jest ateista jest wystarczajacym argumentem.
> Dla niego. Ale Ty - katoliczka-masz prawo do tego sakramentu przystapic,
> slub konkordatowy zezwala na to. Tyle. Chyba ze nie chcesz bo on nie chce.

Bingo!!! Nie chcę go zmuszać, bo on _bardzo_stanowczo_ nie_chce_.
Gratuluję prawidłowego rozwiązania zagadki.

> Osobiscie znam pary kore w
> kosciele braly slub :on wierzacy, ona ateistka.

Też znam. To nie zmienia sytuacji.

183. Data: 2006-03-10 17:43:12

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-10 18:28:54 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Harun al Rashid* skreślił te oto słowa:

> Robię popcorn.
> Chętni?

eeee, tu przeciez nie ma nic wiecej do dodania ;)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

nie wie nic o usenecie, kto nie pisał na teście /KAnusia/

184. Data: 2006-03-10 17:44:33

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk napisał(a):

> Widzisz. Czyli to nie jest kwestia możliwości tylko Twojego wyboru.
> Jak zwykle. Sprawa sprowadza się do wyboru.

Nie łapiesz. Ja mogę go _zmusić_ żeby stanął przy ołtarzu. Mogę
powiedzieć, że albo tak, albo rozwód na przykład. I wtedy pójdzie i
stanie (albo odwróci się na pięcie i tyle go będę widziała). Ale dalej
nie będzie chciał tego ślubu, rozumiesz? A ślub jest od tego, żeby go
_dwie_ strony chciały a nie jedna. Bo inaczej to nie jest ślub.

185. Data: 2006-03-10 17:46:19

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bingo!!! Nie chcę go zmuszać, bo on _bardzo_stanowczo_ nie_chce_Gratuluję
prawidłowego rozwiązania zagadki.

Hmmm nie wiedzialam ze to byla zagadka. Po prostu sie dziwie,ale dobra,
widze ze kipisz ze zlosci, a ja nie mam zamiaru Cie dolować.

>Też znam. To nie zmienia sytuacji.

Szkoda, naprawde
Pozdarwiam

186. Data: 2006-03-10 17:46:49

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-10 18:36:40 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Elske* skreślił te oto słowa:

> [...]
> ślub żaden.

> J.w. nie chcę odbębniania. Odbębnianie z zasady jest nieszczere.

Elske, ślub kościelny jest czyms wyjątkowym dla wierzącego człowieka. Dla
atesity to w pewnym sensie szopka.
Ale sam fakt, że chce sie wziac udział w szopce o czymś świadczy... o tym,
że najważniejsza jest osoba, dla której się to robi.

Ten ślub zawsze będzie wazniejszy dla Ciebie. Bo dla ateisty nie bedzie on
miał takiego wymiaru - nie ma bata.

187. Data: 2006-03-10 17:47:00

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> To napisz, że chcesz ślubu kościelnego, bo Twój narzeczony jest wierzący
> i chcesz to dla niego zrobić. A nie tłumacz, że jesteś wierząca, ale
> przykazania masz głęboko w d...

Znów galopujesz. Wierzący może stosować się do przykazań i nie chodzić
do kościoła. Chodzenie nie jest konieczne by nie kraść, nie cudzołożyć
tudzież nie szanować matki swojej i ojca swego.

Eulalka

188. Data: 2006-03-10 17:54:40

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <e...@l...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do kościoła. Chodzenie nie jest konieczne by nie kraść, nie cudzołożyć
> tudzież nie szanować matki swojej i ojca swego.

Własnie. Dzieki :)

189. Data: 2006-03-10 18:00:24

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisał(a):

> Ten ślub zawsze będzie wazniejszy dla Ciebie. Bo dla ateisty nie bedzie on
> miał takiego wymiaru - nie ma bata.

Ja bym chciała, żeby miał jakikolwiek wymiar. Chociażby jako sama przysięga.

190. Data: 2006-03-10 18:03:28

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka napisał(a):

> Znów galopujesz. Wierzący może stosować się do przykazań i nie chodzić
> do kościoła. Chodzenie nie jest konieczne by nie kraść, nie cudzołożyć
> tudzież nie szanować matki swojej i ojca swego.

"Pamiętaj abyś dzień święty święcił" - znasz takie?
A ciało Chrystusa samo przybiegnie, wino samo się przemieni w krew...
Nie będę się powtarzać.
Przypominam, że cały czas mówimy o katolicyzmie a nie chrześcijaństwie w
ogóle.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?