nauki przedmalzenskie -platne???

201. Data: 2006-03-10 19:23:53

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> nie, kochany. Ja w dalszym ciągu twierdzę, że główna "wina" (brakuje
> mi słowa) Topino (i nie tylko jej) polega na nie przyznawaniu się do
> błędu.
> A nie na błądzeniu.

Kochana. A ja tam nie czuję się na siłach wtytykać komukolwiek "winę".
Kazdy odpowiada za siebie, i odpowie w odpowiednim czasie.

> Tak? ja bym powiedziała, że zamiast przeczytać to co ja napisałam
> niektórzy dopisali sobie, że ja uwazam się za osobe w porządku
> względem swojej religii. Ba, wręcz uznali to za oczywiste. Z tego
> wynikł przecudny wątek o moim ślubie kościelnym. Ciekawe połączenie.

Powiem Ci, że obserwując Twoje ataki/oburzenie/nawracanie, czy jak to
tam nazwać, ciekawa byłam tylko, kto i w jaki sposób wytknie Twoją
belkę. Topino w pierwszym poście tylko zapytała, czy opłata jest OK i
czy słusznie się "burzy". Nie pytała o właściwość swego postępowania.

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

202. Data: 2006-03-10 19:40:42

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys napisał(a):

> Kochana.

pardon.

> A ja tam nie czuję się na siłach wtytykać komukolwiek "winę".
> Kazdy odpowiada za siebie, i odpowie w odpowiednim czasie.

A to się IMHO nazywa "znieczulica".

> [...]
> belkę. Topino w pierwszym poście tylko zapytała, czy opłata jest OK i
> czy słusznie się "burzy". Nie pytała o właściwość swego postępowania.

Obawiam się, ze osobą, któora pierwsza zwróciła uwagę na to, że coś nie
gra była siwa a nie ja: "To może ślubuj w jakimś innym wyznaniu? Nie
wszystkie są tak restrykcyjne jak rzymscy katolicy. Obawiam się, że
niechodzenie do koscioła to jednak grzech...". I moje pierwsze posty do
Topino były raczej dość spokojne. Jazda zaczęła się gdzie indziej.
Chcesz to poszukaj.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

203. Data: 2006-03-10 19:49:35

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> A to się IMHO nazywa "znieczulica".

A moje IMHO odnosi się do "kto jest bez winy niech pierwszy rzuci
kamień". Znieczulica to jest tam, gdzie widzisz, że komuś dzieje się
krzywda i nie reagujesz.

I moje pierwsze
> posty do Topino były raczej dość spokojne. Jazda zaczęła się gdzie
> indziej. Chcesz to poszukaj.

Gdyby tak było, to siwa by zebrała, nie Ty.
EOT

204. Data: 2006-03-10 20:03:55

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys napisał(a):

> A moje IMHO odnosi się do "kto jest bez winy niech pierwszy rzuci
> kamień". Znieczulica to jest tam, gdzie widzisz, że komuś dzieje się
> krzywda i nie reagujesz.

albo że ktos robi źle i samo przed soba sie tłumaczy że to jest w porządku.

Tiaaaa

205. Data: 2006-03-10 20:05:37

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> Jeśli się wściekam to ZAWSZE mam powód.

Twoja wola, Twoje zdrowie... i siwe włosy.

Eulalka

206. Data: 2006-03-10 20:52:01

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dus5r6$j0m$1@nemesis.news.tpi.pl>
Elske <k...@o...pl> pisze:

>>> Wiem. Są też inne rzeczy ważne. Trzeba wybierać i szukać kompromisu.

> A nie?

No właśnie nie wiem i dlatego się pytam. Tym bardziej, że wiele razy, wiele
osób twierdziło, że nie da się być jednocześnie wierzącym katolikiem i żyć
bez ślubu kościelnego.

--
PozdrawiaM

207. Data: 2006-03-10 20:52:57

Od: "Jacek" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Eulalka napisał(a):
> Jeśli się wściekam to ZAWSZE mam powód.

Ciekawe jakie zdarzenie obudzi Cię z tego stanu powszechnej złości. Ciekawe

Jacek

208. Data: 2006-03-10 21:15:24

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> No właśnie nie wiem i dlatego się pytam. Tym bardziej, że wiele razy,
> wiele osób twierdziło, że nie da się być jednocześnie wierzącym
> katolikiem i żyć bez ślubu kościelnego.

No popatrz a księża twierdzą inaczej...

209. Data: 2006-03-10 21:16:19

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dusq55$1ra$1@atlantis.news.tpi.pl>
Elske <k...@o...pl> pisze:

> No popatrz a księża twierdzą inaczej...

Wszyscy?
Bo tego, co napisałam, też nikt sobie sam nie wymyślił, lecz powtórzył
interpretację (innych) księży.
Więc kto w końcu ma rację? :)

--
PozdrawiaM

210. Data: 2006-03-10 21:33:46

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Wszyscy?

Większość. Łącznie z tym co tam siedzi na tym Watykanie czy jakoś tak.
BTW Ostatnią encyklikę czytała?

> Bo tego, co napisałam, też nikt sobie sam nie wymyślił, lecz powtórzył
> interpretację (innych) księży.

Wiesz, ja mam taką parafie na Grochowie, którą omijam najszerszym łukiem
jakim się da. Juz gdzieś pisałam, że młotki są wszędzie, nie tylko wśród
duszpasterzy...
A pisząc o pozwalaniu na kompromisy nie miałam na myśli, że brak
koniecznych sakramentów czy coś w podobie automatycznie ustawia Cię poza
wspólnotą. Płaci się frycowe oczywiście, ale nikt nikogo z kościoła
(Kościoła) święcona wodą nie wypędza. Oczywiście poza pewnymi
malowniczymi osobnikami (patrz Grochów).

> Więc kto w końcu ma rację? :)

Oczywiście ja jak zwykle ;)

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?